Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Ändrade ponnyregler?

Fiorano

Trådstartare
Såg i nya Ridsport två bilder på olika ponnier som gick på bett som jag inte trodde var tillåtna på ponny. Den ena bilden hade ponnyn pessoabett med tygeln på nedersta ringen, och den andra gick på hackamore.

Jag bara undrar om jag missat nåt??

R

Rejält_felskapad

Pessoa med tygeln på nedersta ringen får man ha. Det är ytterst vanligt på främst D-ponnyer. Hackamore får du ha numera.

L

_LeLLe89_

om du läser artikeln från tävlingen så ser du oxå att de står att man numera får rida på hackamore på ponny. de va väl nåra år sen dom ändrade att man fick rida me pessoa på nerdersta ringen?

Fiorano

Trådstartare
Aha! Tack så mycket för svaren. Jag hann inte läsa artikeln utan jag bara bläddrade bara genom tidningen som hastigaste.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6461 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag är en 14-årig tjej som har ridit nästan hela livet och haft egna ponnyer och tävlat upp till LB. Nu har jag två c-ponnyer, en...
Svar
4
· Visningar
463
Hästvård Idag red jag min ena ponny för första gången efter skoning, hon skoddes förra tisdagen och har haft skön vila. Dock märkte jag att hon...
Svar
18
· Visningar
1 514
Hästmänniskan Hej alla! Jag har ett litet problem eller vad man ska säga som jag skulle vilja få tips om! Jag har två c-ponnyer. En som jag har haft...
2
Svar
26
· Visningar
1 875
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
467

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Trasig kyl/frys
  • Vad gör vi del CXXXI
  • Varulvslekarnas anmälningstråd

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Veka kotor och x bent