Ändrat erbjudande om tjänst

Mja... Fast man kan ju få tillfälliga anställningar av andra orsaker, som t.ex. "tillfällig arbetsanhopning" (är det väl det brukar kallas för?).

Jo absolut, men då kallas det visstidsanställning, alltså en tidsbegränsad. Och då är det ju tillfällig arbetsbehov, säsong o vikariat. Och vikariat är för någon annan.

Det hände på mitt gamla jobb, en tjej som fick ett vikariat där det stod på anställningsbeviset "vikariat för Helen" osv, bara det att den här Helen inte ens fanns. Och tjejen på mitt jobb tog det med facket och det slutade med att hon fick det schemat först.
 
Har precis fått något liknande i min närhet. Ett ändrat muntlig avtal om tjänst.

På mitt jobb finns en person som fått tre månader, tre månader i en enda räcka av tjänster. För någon månad sedan lovades fast tjänst eftersom hen ju snart lasas in iom att det snart gått ett år.
Personen jobbar 80% med ledig fredag. Hen kollade sin jobbmail sent torsdag kväll och där fanns ett anställningskontrakt att skriva under. På ytterligare tre månader. Hade hen inte kollat mailen hade hen inte kommit till jobbet måndag eftersom tjänsten tog slut igår.

Extremt fult av chefen. Facket är inkopplat nu. Få se hur det går.
Det är en av de allra duktigaste pedagogerna så det handlar inte om att försöka manövrera ut någon icke önskvärd.
 
Har precis fått något liknande i min närhet. Ett ändrat muntlig avtal om tjänst.

På mitt jobb finns en person som fått tre månader, tre månader i en enda räcka av tjänster. För någon månad sedan lovades fast tjänst eftersom hen ju snart lasas in iom att det snart gått ett år.
Personen jobbar 80% med ledig fredag. Hen kollade sin jobbmail sent torsdag kväll och där fanns ett anställningskontrakt att skriva under. På ytterligare tre månader. Hade hen inte kollat mailen hade hen inte kommit till jobbet måndag eftersom tjänsten tog slut igår.

Extremt fult av chefen. Facket är inkopplat nu. Få se hur det går.
Det är en av de allra duktigaste pedagogerna så det handlar inte om att försöka manövrera ut någon icke önskvärd.
Jag såg på avstånd något liknande hända på en tidigare arbetsplats, kan ni gissa kaoset som uppstod när personen helt enkelt inte kom till jobbet en dag eftersom anställningen faktiskt hade upphört och ingen ny hade rekryterats...?
Jag tror att den arbetsgivaren fick sig en smärre chock.
 
Jag såg på avstånd något liknande hända på en tidigare arbetsplats, kan ni gissa kaoset som uppstod när personen helt enkelt inte kom till jobbet en dag eftersom anställningen faktiskt hade upphört och ingen ny hade rekryterats...?
Jag tror att den arbetsgivaren fick sig en smärre chock.
Något liknande har hänt mig. Jag var en gång mycket osäker på om jag var anställd eller inte, under några dagars tid för några år sedan. Det visade sig att jag var fortsatt anställd.
 
Jag såg på avstånd något liknande hända på en tidigare arbetsplats, kan ni gissa kaoset som uppstod när personen helt enkelt inte kom till jobbet en dag eftersom anställningen faktiskt hade upphört och ingen ny hade rekryterats...?
Jag tror att den arbetsgivaren fick sig en smärre chock.
Jag har varit i den sitsen. Jag flaggar i tid för att min anställning går ut, men var inte så sugen på att bara förnya utan ville förhandla mitt kontrakt. 1 vecka innan kontraktet gick ut påminde jag och jo det skulle fixas. Jag hör ingenting, fredagen kommer och jag har inte hört någonting. 10 min efter jag slutat och skickat ut en "tack för den här tiden"-mail får jag ett mail på min jobbmail om vilken omfattning jag ville ha på det nya :banghead: jag hade ju redan sökt nya jobb som jag skulle provjobba på veckan därpå. De blev bra förvånade när jag tackade för mig :grin:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 694
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 219
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 718
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 201
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp