Sv: Ängelen

Ingen prejning! Men han är underbar. Det kan bli problem att få in honom i startboxarna, man får kanske använda såna kilar man har när byxorna blir för trånga??:devil:
 
Sv: Ängelen

Ja jag har hört sägas det... men jag förstår inte hur man gör? Jag har nu ringt och mailat STC för att höra hur jag skall gå tillväga med min ostartade sexåring. Han börjar vara färdig för lopp tycker jag men de skrattar bara ...

Det är ju rena, rama diskrimineringen. Jag är övertygat om att SGC vill ställa sig långt mera välvilliga :angel:
 
Sv: Ängelen

Japp, det är ren och skär RASISM :devil: Glömde att fråga sedan när apartheidsystemet togs i bruk i Sverige...

Hörrni CoP och Camilla... när får vi se bild på Ängelen? Måste ju veta hur hon ser ut så att vi kan känna igen henne när vi ser henne susa i täten av klungan...
 
Sv: Ängelen

Det är verkligen för dåligt att vi inte lyckats få upp någon bild. (Till kameran har jag ingen datakabel och till telefonen har jag inga drivrutiner...) Det kommer, jag lovar.

Dumma travhästen Håvard har nu lyckats sparka ett hål på hennes ena framben som börjar bli infekterat. Det är inte enkelt att tvätta det, kan jag säga. Jag lyckades få på lite sprit igår kväll efter någon timmas övertalning, men det enda hon förstår att göra är att försvara sig från allt som gör ont. Att tvätta sår gör ont och det vill hon inte vara med om.

Annars skötte hon gårdagens träning helt fint. En promenad tillsammans med Håvard, en timma tvångskramning och sårvård i boxen och testade på att vara uppbunden lite försiktigt. Hon förstår allt utom varför man inte får sparkas när man blir klappad på rumpan? Där kan jag ju faktiskt hålla med henne. Klappa mig på rumpan den som törs.
 
Sv: Ängelen

För övrigt såg jag henne trava på ett något så när jämt och mjukt underlag för första gången i går. Hon verkligen svävar fram!:love:

Jag har ingen kamera så bilderna får CoP stå för. Men hon kommer inte att starta förrän om ett par veckor eller så så det ska nog hinnas med.:angel:
 
Sv: Ängelen

För övrigt såg jag henne trava på ett något så när jämt och mjukt underlag för första gången i går. Hon verkligen svävar fram!:love:

Jag har ingen kamera så bilderna får CoP stå för. Men hon kommer inte att starta förrän om ett par veckor eller så så det ska nog hinnas med.:angel:

Jag måste ju bara komma ner och hälsa på snart!!
Givetvis med kameran i högsta hugg! :laugh:
 
Sv: Ängelen

Hon förstår allt utom varför man inte får sparkas när man blir klappad på rumpan? Där kan jag ju faktiskt hålla med henne. Klappa mig på rumpan den som törs.

Tama Obama tyckte också det var äckligt i början. Numera tycker han det är roligare att busa i andra ändan och jag kan bara rosa honom för hans goda smak när han tuggar på mig.

Var sista delen av citatet en utfordring ? :devil:
 
Sv: Ängelen

Det är inte enkelt att tvätta det, kan jag säga. Jag lyckades få på lite sprit igår kväll efter någon timmas övertalning, men det enda hon förstår att göra är att försvara sig från allt som gör ont. Att tvätta sår gör ont och det vill hon inte vara med om.

Häll spriten i henne så får du säkert göra rent med vad du vill sedan. Och kanske till och med nypa henne i häcken :idea:

Brukar ju vara karlarnas filosofi på krogen - så varför skulle det inte funka i stallet?
 
Sv: Ängelen

hmmm ...eftersom jag länge varit sugen på en galopphäst så kanske man skulle be om o få köpa in sig på en andel då:laugh::laugh:

Som Cop säger, det har du inte råd med! Med tanke på att Cops timarvode är 1400 kr och hon lägger ner åtskilliga timmar om dagen, och natten:eek:, på Ängelen så blir hon en DYRING innan hon kommer till start!:angel:

Men det kanske kommer fler, lite normalare, projekt och då ska vi tänka på dig!:idea:
 

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 679
Senast: iNHALE
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 863
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 187
Senast: cassiopeja
·
Relationer Med risk för att detta blir väldigt långt, så ber jag redan nu om ursäkt. Jag har för några veckor sedan brutit med min särbo. Det gick...
Svar
18
· Visningar
2 840
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp