Ännu en mask trád.

P

Pirayan

Efter hur láng tid kan man använda hästgödseln pá betesmarken, utan risk för att "smitta ner" marken?
Om det är som mull sá bör det väl inte vara nágra problem?
M V H Lotta
 
Jag har faktiskt aldrig reflekterat över gödselstacken... Hur länge har gödslet legat, och ska den spridas på betesmarker alltså? I vilket "skick"?
 
Gödseln har legat i minst 1,5 ár och är som mull. Det är tänkt som näring till betet.
Jag frágar även eftersom jag tänkte använda gödseln som kommer varje dag, till att berika betena längre fram.
Sá vad tror du?
M V H Lotta
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 191
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 278
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 317
Senast: Calmiche
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 687
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp