Äntligen är det "ute"..mitt hem.

indian-charlie

Trådstartare
Efter många om & men och mycket jobb från mina underbara barn så är mitt hem nu till salu och det känns så jäkla skönt :D

För den nyfikne så Varsågod

När jag sitter och kollar på bilderna som mäklaren har tagit så slår det mig.. hur har alla ni andra gjort innan försäljning och hur mycket tid har ni lagt på att få till det.

Vad ska man tänka på innan visning..jag vet ju vad jag själv skulle vilja se. ;) Men jag är ju partisk eftersom det är mitt hus :angel:

Så..vad har ni tänkt på i samband med husförsäljning och visning?
 
Senast ändrad:
Sv: Äntligen är det "ute"..mitt hem.

Jag har aldrig köpt eller sålt ett hus, men jag skulle köpa det där; MED MÖBLER. :D I love it!! :love:
 
Sv: Äntligen är det "ute"..mitt hem.

Men hallå, är du galen som flyttar eller?!?!?! :eek:

Ser ju bara SÅ mysigt ut och miljön runt omkring... :love:
 
Sv: Äntligen är det "ute"..mitt hem.

:bow: För kommentarerna men som sagt :rofl:

Vad ska jag tänka på inför visningen?

Tips?!
 
Sv: Äntligen är det "ute"..mitt hem.

:rofl: Jodå det finns ett dass :angel: på gårn :D

Skämt å sido så har jag en minitoalett inne med dusch, tvättmaskin osv..men då det var nästa rum att fixa så valde mäklaren att inte ta med bild..toaletten avviker väldigt mycket från resten av huset färgmässigt osv :eek:
 
Sv: Äntligen är det "ute"..mitt hem.

Fint hus!

Jag och syrran ska också sälja, även fast jag egentligen inte vill. :cry: Vi har börjat med att lägga ut vår gård för att få in mäklaranbud, så den ligger bara som en snart till salu-annons på en stor annons site. :p
Men syrran har jobb i Stockholm från augusti så vi har liite bråttom.

Vi har dessutom massor att fixa innan vi kan ha visning. :o Trädgården bla.

Men det jag skulle tänka på vid en visning är iaf att det inte får vara för "plottrigt", inte för mycket personliga saker framme och sånt.
Som potentiell köpare så blir det lättare att föreställa sig hur man själv vill ha det sen om det är stilrent eller vad man nu ska kalla det.
Inga kläder i tvättstugan kan väl också vara bra att tänka på. :angel:
 
Sv: Äntligen är det "ute"..mitt hem.

:eek: Men.. var ska du bo nu då?

:angel:Hemnet är ju en stor sida ;)

Just det där med "plotter" har vi redan tänkt på och faktiskt tagit bort mycket..tar jag bort mer så försvinner känslan med mitt kök bla.

Tvätt! :bow:

Trädgården är lite halvtråkig här med men jag hittade stora dottern i rabatten i går kväll :rofl: hon rensade som en galning och lade dit lite ny & fräsch jord.

Fönsterputsning är ju en sådan där sak som ska göras till visningen *spysmilies* jag HATAR att putsa fönster..iallafall när man måste ta alla på en gång.
 
Sv: Äntligen är det "ute"..mitt hem.

haha ja det lät ju betryggande :D jag hade iaf varit väldigt intresserad om det hade legat där vi letade hus innan..du får nog sålt det lätt :laugh:
 
Sv: Äntligen är det "ute"..mitt hem.

:eek: Men.. var ska du bo nu då?

Hemnet är ju en stor sida ;)

Just det där med "plotter" har vi redan tänkt på och faktiskt tagit bort mycket..tar jag bort mer så försvinner känslan med mitt kök bla.

Tvätt!

Trädgården är lite halvtråkig här med men jag hittade stora dottern i rabatten i går kväll hon rensade som en galning och lade dit lite ny & fräsch jord.

Fönsterputsning är ju en sådan där sak som ska göras till visningen *spysmilies* jag HATAR att putsa fönster..iallafall när man måste ta alla på en gång.

I lägenhet! :crazy:
Jag har boxplats till pålle redan om jag vill ha den. Men letar närmare stan också.
Och jag kan bo i en av förvaltningbostäderna på jobbet om jag inte hittar nått inne i stan. :bow:

Jo, fast det är inte den, ännu. ;)

Jo, man får ju göra en avvägning där, det får ju inte bli naket och sterilt heller.

Våra päron med respektive kommer komma ner och hjälpa oss i vår trädgård. Och Fönstren lämnar jag med varm hand över till fönsterputsare. :angel:
Glöm att jag tänker putsa 22 fönster. :p
 
Sv: Äntligen är det "ute"..mitt hem.

jättefint.
Men plocka bort hälften av alla små detaljer - fast kanske inte i köket - det är som du sa karaktärsfullt.
Jag skulle vilja skapa mina egna detaljer och när du nu redan kommit på allting skulle det kännas som man kopierade.
Småklockorna på väggen, de alltför många filtarna, alla småpryttlar ute osv.

Alltså - inte för att det inte är fint men det ska kännas som en blank yta någonstans för den nye ägare att rita på. Tänk dig att fortsätta på någon annans stickning hur fin den än är - mönsret är redan bestämt.

Det jag inte gillade var fejkfikusen på altanen - de tog upp allldeles för mycket av "luften"
 
Sv: Äntligen är det "ute"..mitt hem.

Fin lampa i taket över köksbordet!!!!

"vill ha".

Jättesött hus!

Nästan som ett pepparkakshus!!!!

/KT
 
Sv: Äntligen är det "ute"..mitt hem.

:rofl: Jodå det finns ett dass :angel: på gårn :D

Skämt å sido så har jag en minitoalett inne med dusch, tvättmaskin osv..men då det var nästa rum att fixa så valde mäklaren att inte ta med bild..toaletten avviker väldigt mycket från resten av huset färgmässigt osv :eek:
Var det därför han eller hon tog med juicepressen istället :idea: :D

Supermysigt såg det ut! Ett sånt där uterum med korgmöbler drömmer jag om.
 
Sv: Äntligen är det "ute"..mitt hem.

Verkligen jättefint hus, mysigt på något vis.

Inför en försäljning ska man som sagt plocka bort mycket, men inte som det var för ett tag sedan då man i vissa TV program såg hur hemmen blev totalt sterila :eek:. Då har man gått för långt tycker jag, det ska väl ändå synas att det bor vanliga människor i huset.

Men jag tycker nog att du kan plocka undan plädar och filtar. Träutemöblerna på altan (tror jag att det var) kan gärna vara helt fria, men kanske en liten blomsterbukett eller en skål frukt på bordet. Lika så korgmöblerna i det inglasade rummet, men kanske någon liten diskret sittdyna i stolarna ändå.

Vardagsrummet gör du inget åt det är så otroligt snyggt som det är :love: Köket är jättesnyggt, men plocka bort en hel del ändå så att det verkar luftigt och stort. Bänkskivorna får gärna vara helt tomma så att de inte ser för små ut.

Lycka till med försäljningen!
 
Sv: Äntligen är det "ute"..mitt hem.

Vi sålde vår lägenhet för drygt 1 månad sen.
Vi "röjde" och rensade småsaker och personliga saker. Det är viktigt att det är lite neutralt så en köpare kan se sina egna möbler i rummen. Alla personliga grejer, tex fotografier ska plockas bort.
Mäklaren poängterade för oss hur viktigt det var att det ändå såg bebott ut utan att bli för enkelspårigt och personligt. Färska blommor och fruktfat är en riktigt bra grej!
 
Sv: Äntligen är det "ute"..mitt hem.

Tack för både kommentarer och tips.

När det gäller grejjer o annat så kommer inget mer att tas bort, enligt mäklaren så ska huset visas upp så här då det är just så det är "format".

Jag fick tom gärna ha några lakan hängande mellan björkarna just bara för att ge den där känslan som finns här i området.

Privata saker är redan bortplockade, kommer enbart att ta bort en del vädefulla saker som lätt kan få ben annars :crazy:

De närmsta dagarna ska däremot ägnas åt att putsa fönster ( mamma ska hjälpa mig) då jag dels är sjukskriven och inte orkar och dels för att jag hatar att putsa fönster.

Hur har ni som haft tex katter gjort när ni haft visning?
Mina är utekatter och jag är ju inte ens säker på att jag har koll på dem inför visningen :cool:
 
Sv: Äntligen är det "ute"..mitt hem.

Jag skulle plocka bort mycket mera. Det är så himla mycket saker som tar utrymme. Så rummen ser mindre ut än vad de är. Tex sovrummet, där står en kista och tar plats. Verandan skulle jag ta bort det mesta och göra det mer stilrent. Jag gillade köket, det var fint och hade mysiga grejer. Kunden ska se att det finns potensial och plats att leva i huset. Det ska dock inte kännas för litet och trångt.

Men vad är det för mäklare som fotar en Juicepress.... Det ingår ju inte direkt i huset :crazy:. Sen var det dåligt att WC inte fanns med.

:laugh:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2
Svar
38
· Visningar
1 450
Senast: Dentaku
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 592
Senast: kma
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 962
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp