Bukefalos 28 år!

Äntligen ska jag få en till bebis!!!

Micks

Trådstartare
Jag måste bara få skriva av mig! På söndag åker vi och hämtar vår nya lilla tjej. En kolsvart liten Wilma på 7 månader :)
Hon är omhändertagen av djurskyddet i mitt län och nu har vi fått lov att adoptera henne! :D :love:

En liten blyg tjej har jag fått veta som behöver en kompis. Vi tror att hon och vår Laban kommer komplettera varandra jättebra!

Bildbomb utlovas ;)

Det roliga är att vår Laban är en kritvit hankatt och så har vi nu hittat Wilma som är helt kolsvart :D Det kommer bli ett sött par ;)

Jag längtar något så otroligt!
 
Sv: Äntligen ska jag få en till bebis!!!

Ohh, så roligt, en liten kissunge. Dom är bara FÖR goa!!:love: Ser fram emot bilder.
Grattis förresten till tillökningen! :bow:
 
Sv: Äntligen ska jag få en till bebis!!!

Hihi jaa :love: Nu är det bara en dag kvar ;) Får redan massa blider i huvudet där hon och Laban hittar på massa bus :love:
 
Sv: Äntligen ska jag få en till bebis!!!

Så, nu har söndagen passerat. Nu vill vi se bilder :D
 
Sv: Äntligen ska jag få en till bebis!!!

OJ! Jag har varit så uppslukat av den lilla sötnosen så jag hade helt glömt... :o

img_0391_78749320.jpg

img_0394_78749431.jpg

img_0411_78749664.jpg

img_0420_78749822.jpg

img_0423_78749962.jpg

img_0429_78750114.jpg

img_0434_78750206.jpg
 
Sv: Äntligen ska jag få en till bebis!!!

När hon kom hem sent i söndags kväll så rusade hon ut ur kattburen så snabbt att Laban knappt hann uppfatta att det var en katt i lägenheten! När ljuset gick upp för honom poffade svansen upp en stund för att sedan utbytas mot ren skär förälskelse. Han lämnade inte hennes rumpa en sekund på hela kvällen!
Wilma, tja, hon sket högaktningsfullt i Laban och ville hellre kolla igenom sitt nya hem!

Senare på kvällen började de leka, Laban har nog aldrig lekt så mycket i sitt liv - han var nämligen helt andfådd! En snabb vilopaus och sedan rally igen.

Så den natten blev det inte mycket sömn.
Inatt har de däremot legat hos oss i sängen hela natten! Laban som en mössa på husses huvud och Wilma, kurrandes, i knävecket på mig. :)

Hon kurrar något enormt mycket! Låter som en liten traktor. Är enormt kelig och vill vara i centrum hela tiden!
När jag såg henne första gången trodde jag inte på att hon är 7 månader - hon är verkligen pytteliten! Det framgår inte på bilderna lika bra som i verkligheten dock. De trodde mamman var sjuk när de hittade henne, men efter nogranna vet.kontroller, vaccineringar, avmaskningar och matning så kunde konstateras att båda två är kärnfriska och äter som de ska - de är bara väldigt små. ;) (Vilket Micks tycker är ganska gulligt)

Nu, andra dygnet, så kan man verkligen konstatera att "Laban + Wilma = Sant" . De gör ALLT tillsammans. Exempelvis vill hon inte putta aktivitetsbollen med torrfoder i själv - Laban gör det ju så bra åt henne, så kan hon snabb som en råtta smita fram och sno godbitarna från honom :devil:

Igår kväll när jag skulle byta underlakan så gör Laban som vanligt och hoppar in under lakanet för att ligga där och lura. Eftersom vi har resorlakan så ligget det ganska tight och spännt över Laban. Då hoppar Wilma upp i sängen och när Laban (den djävul som han är) går till attack mot hennes tassar så flyger hon högt upp i taket (nästan) för att sedan ettrigt attackera bölden i sängen ;), jag skrattade så jag grät :D Sådär höll de på i kanske en halvtimma.

Mja, det är tidigt så jag kommer inte på så mycket mer att skriva, men det dyker säkert upp något nytt... :) De verkar ju inte få slut på idéer här hemma i alla fall ;)

Edit: Har ingen aning om vad det är för raser i henne, men jag misstänker lite siames eller något åt det hållet. Dels på grund av hennes ansiktsform och smäckra kropp och, kanske främst, för att jag aldrig hört en katt PRATA så mycket som denna gör! Nu ska monstren få mat. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Äntligen ska jag få en till bebis!!!

Nu har ni fått bilder - nu vill jag ha kommentarer! :D
 
Sv: Äntligen ska jag få en till bebis!!!

Otroligt vacker katt (katter) Helt fantastiskt att det fungerade så bra direkt!
Jag tänkte också siames när jag såg huvudet.
 
Sv: Äntligen ska jag få en till bebis!!!

Ja, verkligen! Tredje dygnet nu och man skulle kunna tro att de aldrig varit främlingar för varandra! :D Som den lilla tösen pratar då... det kommer 40 "mjau" när man hälsar, när man inte hälsar, när man klappar, när hon ska på toa, när hon ska få/vill ha mat, så nog är hon siames alltid :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Så ÄNTLIGEN fick jag mej en egen kull bebbar igen.... Gissa om jag har längta efter denna kull :love: Så i tisdags eftermiddag...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 543
Hästmänniskan I höstas slutade min underbara medryttare Domme. Hon skulle äntligen få köpa en egen häst=) Jag var precis lika glad som hon var och vi...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 411
Senast: MaRomer
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 174
Övr. Katt Nu tänkte jag att det var dags för en ny ragdollbildbomb här på forumet! Hatar det här med max 10 bilder i ett inlägg dock, det är inte...
Svar
19
· Visningar
2 846
Senast: vilse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp