Bukefalos 28 år!

Är denna klippmaskin något att ha?

B

blondi3958

Klippmaskin
Kommer säkert att ta 100år innan hästen är klippt, men min ekonomi tillåter inte dyrare.
Eller kan man köpa en för människo hår?

Jag skall inte ha helklippning
 
men den borde väll fungera till en spårklippning, eller :confused:
KAn man köpa en vanlig klippmaskin till människo hår?
 
Jag har ingen erfarenhet av den, men tycker den ser "klen" ut o priset är ju så lågt att man undrar ju. Jag skulle hellre hyra/låna maskin tills jag har råd att köpa en ordentlig. :)
 
det är lätt att sånna små maskiner blir för klena licksom
 
Jag har en tunn hårig arab och den klara inte av honom jag köpte min på granngården för 3060kr den är jätte bra har klippt några hästar nu och skären är så gått som nya. Visst du kanske kan klippa hästen en gång om du inte klipper hela men då är det ju billigare att hyra :crazy:
 
han du inte hyra eller köpa en begagnad då? Har sett beg klippmaskiner här på annonssidorna..
 
jag känner ingen som har en klippmaskin :cry:

Kan man inte köpa en som vi människor använder till vårat hår och klippa hästen med?
 
jag har också försökt med det för jag tyckte det var för mycket pengar att lägga ut. men nu har jag fått tillbara hälften av att klippa andra. Vet ev en som säljer en begangnad :smirk:
 
vi har bara en hästaffär och det är Granngården och jag tvivlar på att dom hyr ut :crazy:
 
vad du än gör så köp den på h**ks då. Men jag skall se vad hon skall ha för den begangnade vet ev en till :smirk:
 
Hör med alla :D

Kan man klippa hästen under hela vinter?
Eller måste man klippa hästen innan den sätter för mycket päls?
 
Jag har klippt min arab för 2 veckorsedan men de andra igår jag kommer klippa ca 2 gånger till under vintern :smirk:
 
Min kompis köpte den där maskinen från Hööks, den var inte bra. Den duger till att klippa huvudet med, men inte mer.
 
Kolla på anslagstavlor på ridklubbar etc. det brukar finnas folk som är villiga att klippa. Man brukar inte klippa efter jul, men man kan göra det. Dock ska man inte klippa en häst som fäller/sätter päls.
 
JAg går inte på någon ridklubb, man jag får försöka sätt upp annonser överallt om jag inte hittar en billig och bra klippmaskin :crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 108
Senast: Ise
·
Utrustning Jag letar en sladdlös tyst klippmaskin till min häst. Det har tagit en stunds träning innan han har tyckt att det är ok att bli klippt...
2
Svar
21
· Visningar
1 474
Senast: mysboll
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
545
Utrustning Hej! Har funderingar på att importera en häst från Norge till Sverige. Men hur fungerar tullen? Som jag fattat det skall man betala moms...
Svar
4
· Visningar
616
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp