Är det ändrat med äldsta ålder för nyförsäkring?

Masse

Trådstartare
Ser i flera trådar att man skriver att gränsen för nyförsäkring går vid 16 år. Sist jag behövde en försäkring för en äldre häst gick gränsen vi 18 år och det förra våren. Men att befintliga försäkringar började sänkas vid 17 år för att tillsist sluta på minimi beloppet för rasen.
Är det nya regler eller är det olika från bolag till bolag?
 
Ser i flera trådar att man skriver att gränsen för nyförsäkring går vid 16 år. Sist jag behövde en försäkring för en äldre häst gick gränsen vi 18 år och det förra våren. Men att befintliga försäkringar började sänkas vid 17 år för att tillsist sluta på minimi beloppet för rasen.
Är det nya regler eller är det olika från bolag till bolag?

Jag ringde och pratade med Agria om saken och dom sa att dom kan förlänga en försäkring på en häst över 15år men inte nyförsäkra. Han sa samtidigt att det ev. kunde variera mellan bolagen (fast vad vet han om folksam när han själv jobbar på Agria?!)

:)
 
16 år har det nog generellt varit ganska länge, sen är det ju 18 för vissa raser, typ islänning och shettis.
mvh Maria
 
Nu blir jag ännu mer konfunderad, det är ju halvblod som jag har och det var inga problem med. Inte heller med 18 år på en gammal travare som försäkrade. Måste ha haft bra bolag eller ombud tycker jag det verkar som.
 
Gräsen har nog ändrats, men det skiljer nog något år mellan olika försäkringbolag.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 781
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 164
Senast: alazzi
·
Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 378
Senast: athena
·
B
Träning Det här har jag funderat på. Kan man som människa ändra befintlig "rangordning" inom en flock och höja upp en ranglåg häst genom att...
Svar
3
· Visningar
1 610
Senast: Mooch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp