är det hälsosamt😋?

Att hitta en träningsform man gillar/tycker är rolig är i min värld inte samma sak som att säga "tränar gör man för att det är roligt och kexchoklad äter man för att det är gott", där jag tycker att det sistnämnda är ett ganska förminskande svar till en 14-åring som ärligt undrar om en kexchoklad förstör effekten av träningen (vilket den självklart inte gör).

Och att som elitsatsande idrottare tycka att ens idrott i grunden är rolig att hålla på med (vilket jag tror och hoppas att de flesta gör) är heller inte samma sak som att påstå att idrott/träning för en 14-åring BARA ska vara för att det är roligt och för att hitta rörelseglädje. Som jag sa så har träning totalt sett så många positiva effekter att det är "värt det" att även hålla på med det man eventuellt tycker är tråkigare träning. Konditionsträna för att orka spela fotboll. Styrketräna för att bli en bättre ryttare. Eller "bara" för att det faktiskt är bra för både kropp och hjärna att träna då och då oavsett om man tycker det är kul eller inte. Och att en 14-åring (eller yngre) lär sig att "stå ut med tråkigare träning" eller vad vi ska kalla det tycker jag generellt sett är alldeles utmärkt.
Okej? Då får jag hoppas att Ts förstår vad jag menar och inte tolkar det så som du gör.

Det är helt okej att du och Lilla tycker att allt är pest, pina och tråkigt och att det är så livet är men alla gör faktiskt inte det. Att säga att man tränar för att det är roligt och äter något för att det är gott är verkligen inte att förminska någon. Tvärtom. Det är att se livet ur en positiv synvinkel istället för negativ och det är inget fel med det heller.
 
Okej? Då får jag hoppas att Ts förstår vad jag menar och inte tolkar det så som du gör.

Det är helt okej att du och Lilla tycker att allt är pest, pina och tråkigt och att det är så livet är men alla gör faktiskt inte det. Att säga att man tränar för att det är roligt och äter något för att det är gott är verkligen inte att förminska någon. Tvärtom. Det är att se livet ur en positiv synvinkel istället för negativ och det är inget fel med det heller.
Tillskriv mig inte åsikter och känslor jag inte har. Jag tycker inte att allt är pest, pina och tråkigt och jag har heller aldrig skrivit det. Träning kan vara både kul och tråkigt och allt däremellan, men har som jag ser det oftast ett annat syfte än att bara vara kul för stunden, nämligen att vara BRA för individen som tränar. Det var det som var min poäng, inte att allt skulle vara tråkigt alltid.
 
Tillskriv mig inte åsikter och känslor jag inte har. Jag tycker inte att allt är pest, pina och tråkigt och jag har heller aldrig skrivit det. Träning kan vara både kul och tråkigt och allt däremellan, men har som jag ser det oftast ett annat syfte än att bara vara kul för stunden, nämligen att vara BRA för individen som tränar. Det var det som var min poäng, inte att allt skulle vara tråkigt alltid.
Du tycker att det är förminskande att säga att träning är roligt, hur ska jag annars tolka det än att du tycker att det är tråkigt?
 
Du tycker att det är förminskande att säga att träning är roligt, hur ska jag annars tolka det än att du tycker att det är tråkigt?
Nej, jag tycker det är förminskande att svara en undrande 14-åring att träning BARA är till för att vara roligt. Jag har skrivit det massor av gånger, du väljer att tolka det på annat sätt. Jag tror jag lämnar den här diskussionen nu, vi får enas om att vi tycker olika.
 
Nej, jag tycker det är förminskande att svara en undrande 14-åring att träning BARA är till för att vara roligt. Jag har skrivit det massor av gånger, du väljer att tolka det på annat sätt. Jag tror jag lämnar den här diskussionen nu, vi får enas om att vi tycker olika.
Fast det har jag aldrig skrivit. Snacka om att lägga in annat än vad den man svarar har skrivit....

Jag skrev: tränar gör man för att det är roligt och kexchoklad äter man för att det är gott. Det tyckte du var förminskande. Jättemärkligt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 779
Senast: Angel
·
Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
13 002
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 063
Senast: mackan
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 448
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp