"Är det inte dax för nästa snart?"

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Jag blir så irriterad.
(den här tråden kanske ska vara på barn, jag vet inte... )
MEN, jag blir så irriterad på alla som frågar oss "är det inte dax för nästa snart" "när kommer tvåan då" "se nu till att inte den första blir för gammal innan ni får nästa" "ha absolut inte mer än 3 år mellan barnen"

Ja för det handlar om barn och bebistillverkning.
Varför kan folk inte bara ge sig.
OM och NÄR vi skaffar en till, det är ju helt upp till oss och inte nån annan, och vad vet de som frågar, tänk om vi försöker och inte lyckas, hur sårade och hur stressande är det inte i så fall att höra kommentarerna?!
Eller tänk om man helt enkelt inte vill ha fler barn.
Tänker ofta på er här inne då som säger att ni inte vill ha barn, ni måste ju få de här frågorna fast det då handlar om ert första "när kommer storken då" "nu får ni skynda er innan ni blir för gamla" ja osv.

Hur kommer det sig att det här med att andras barnproduktion är så intressant?!
Är det så att de som frågar faktiskt vill veta mer om sexlivet andra har än om de egentligen ska ha mer barn, för OM nu den här stackars "trackaserade" människan blir gravid, ja då får personen ett svalt grattis och sen hör man inte något mer från alla som tjatar.
Inte kommer de och är barnvakter eller fikar under den ibland väldigt ensamma smårbarnstiden osv

Är bara irriterad, har pms och mensvärk på en gång och ville lite irriterat skriva av mig :cool: .

:banana:
 
Sv: "Är det inte dax för nästa snart?"

Been there done that...

Det är nästan 4 år mellan mina, men innan vi bestämde oss för nummer två var vi helt säkra på att vi bara skulle ha en unge och det var vad vi sa till alla också, så ingen frågade till slut.
 
Sv: "Är det inte dax för nästa snart?"

Hm jotack, detta tjat innan jag äntligen blev gravid... Och eftersom vi hade försökt i över halvår innan "det tog sig" andra gången så var det många gånger jag vill fräsa ifrån... En del vänner kan jag visserligen fråga om de har tänkt sig att skaffa fler barn, men inte mer...
 
Sv: "Är det inte dax för nästa snart?"

Är det inte dags för nästa snart? :angel:

(då slipper du mensvärken ;) )

/MissX - 17 mån mellan barnen :eek:
 
Sv: "Är det inte dax för nästa snart?"

Javisst är det tjatigt!!

Nu är det väl inte nästa som jag blir tillfrågad om för min plutt är 8 och jag har ny man sedan snart 4 år.
Men frågan om när vi ska ha barn får jag nästan dagligen.Som om vi ens skulle veta.....jag tänker ofta att OM det vore så att vi försökte skulle jag bli arg eller ledsen hur ofta som helst, fattar inte att det ska vara så svårt att tänka så....

Min svärmor är mest sanslös på detta område, om jag inte vill ha en drink så jublar hon och säger högt är det så är det så!!!
Lite knäppt med tanke på att vi oftast besöker dem eftermiddagstid....jag menar hur kul är det att dricka Gröna hissen till kanelbullarna :confused: Sen när jag säger att det är inte därför jag inte vill ha en drink så ska det pratas en stund om NÄR det då kan tänkas vara dags.

Däremot fick vi en fölunge i lördags och det var underbart,väldigt lika att få människobebis faktiskt.

// Åsa
 
Sv: "Är det inte dax för nästa snart?"

Jag blir trött på att folk ens bryr sig ALLS hur man gör eller inte med bebisverkstaden. Vi som nu har en av varje får kommentarer som "åh vilken tur ni har, nu har ni ju en av varje, nu är det ju klart där" eller som min bm uttryckte det "men har ni planerat att ha så tätt (21 mån mellan) man kan ju liksom inte slicka på flera glassar samtidigt".

Jag kan tänka mig kommentarerna när/om jag blir gravid igen: "men oj, ska ni ha en till, varför det"...
 
Sv: "Är det inte dax för nästa snart?"

FannyN skrev:
Däremot fick vi en fölunge i lördags och det var underbart,väldigt lika att få människobebis faktiskt.

// Åsa

Huu, jag tyckte det var mycket mer nervöst att få föl mot att föda själv!
 
Sv: "Är det inte dax för nästa snart?"

Det är bara att bläddra i en skvallertidning så ser man på en gång alla spekulationer om ev graviditeter, så fort de har träffats! Det är det ända som ett förhållande går ut på :smirk: Lämna folk ifred och sluta spekulera!
 
Sv: "Är det inte dax för nästa snart?"

Den frågan får jag med och jag och min sambo har beslutat att det inte blir några fler barn, skulle det bli en till så kommer inte den föränn om några år.

Våran son är 5 år idagens läge och jag är 27 och sambon 25 så vi har tid på oss.
 
Sv: "Är det inte dax för nästa snart?"

Jo, jag tror att anledningen till att många tycker att andras barnproduktion är så intressant är att MÅNGA som väl är gravida pratar inte om annat än graviditet och förlossning, och även när bebis är ny så pratas det bara om bebis. Så pers automatik tror omgivningen att intresset finns även när inte embryot finns
 
Sv: "Är det inte dax för nästa snart?"

För min del brukar jag svara "Nej, jag vill inte ha fler barn". Vilket är helt sanningsenligt - jag är fullt nöjd med ett barn. På något sätt tycker jag att man blir mer tagen på allvar när man säger så än vad folk blir som säger att de inte vill ha barn alls. För jag vet ju trots allt hur det är att vara gravid, föda, amma och ha barn - och väljer trots det att avstå från fler! Jag slipper så att säga "du kommer nog att ändra dig"-kommentarerna! Men visst är det många som tycker att jag är konstig.....
 
Sv: "Är det inte dax för nästa snart?"

Magdalena skrev:
Jag kan tänka mig kommentarerna när/om jag blir gravid igen: "men oj, ska ni ha en till, varför det"...
Eller som svärmor sa när hon fick reda på att vi skulle ha barn.
Jaha, ja det är ju upp till var och en hur många barn man vill ha.....
Grattis vad är det :confused: Visst det var nr. 4 men ändå. Undrar hur hon skulle reagera om vi råkade få till en nr 5 :devil:
 
Sv: "Är det inte dax för nästa snart?"

Har också känt starkt "nej ingen mer" och har sagt det också, men då kommer komentarerna "å vad synd om **** att inte få något syskon" "ni kommer att ångra er" ja osv.
Vad vet de om det!?
OM vi nu ångrar oss och vill ha mer barn, so what, då försöker vi väl med det då.
Om inte, ja då blir det inga fler, det är ju inte svårare än så.

Men folk spekulerar som sjutton om mig här på jobbet har jag förstått... irriterande... speciellt när jag äntligen har gått NER i vikt! :smirk:
 
Sv: "Är det inte dax för nästa snart?"

Tokmaja skrev:
Har också känt starkt "nej ingen mer" och har sagt det också, men då kommer komentarerna "å vad synd om **** att inte få något syskon" "ni kommer att ångra er" ja osv.
Vad vet de om det!?
OM vi nu ångrar oss och vill ha mer barn, so what, då försöker vi väl med det då.
Om inte, ja då blir det inga fler, det är ju inte svårare än så.

Jag känner så igen mig för det precis så jag har det, stackars Pontus ( min son ) han kommer att bli så bortskämd när han är ensam barn. Han behöver ett syskon förstår ni väl!

Ähh han är redan bortskämd brukar jag svara
;)
 
Sv: "Är det inte dax för nästa snart?"

Jag har varit tillsammans med min sambo i snart 4 år.
Dagligen får vi frågan om jag är gravid än!! Och te.x du ser lite svullen ut om magen, är du äntligen gravid??
JAg är överviktig!!

Saken att säga, jag är INTE barnkär, längtar inte iheller & vi försöker inte!! För min del väntar jag gärna ett par år till.

Nu har jag börjat tracka tjejen tillbaka om inte dom skall ha en tillsammans. Hon har två sen innan.
Hon blir jättesur. Hämden är ljuv!! :devil:

Våra föräldrar har börjat kolla på babykläder & ger oss för dom oskyldiga pikar..

Vi är dom sista i umgängeskretsen som inte har eller ska ha. Och däremed utanför "bebismaffian" & är inte inbjuda till klubben för inbördes beundran av barnvagnar. *suckar djupt*

Blir såååååå trött!!
 
Sv: "Är det inte dax för nästa snart?"

ja suck :( Och jag som dessutom är ensamstående mamma... Fick in en klockren replik i ämnet härom månaden när en tant sade "ohh, jag är så nyfiken, men när kommer tvåan?" och jag fick svara att "ohh, inte är det någon tvåa i sikte, barnafadern har lämnat familjen"...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 084
Senast: Elendil
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 208
Senast: Destiny_D
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 851
Senast: Voeux
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 553
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp