Bukefalos 28 år!

Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

men tror du att om jag säger upp platsen imorgon, att jag skulle hinna hitta ett bra stall till sista jauari?

för annars flyttar jag inte från stallet sista februari om jag säger upp boxen 15:e januari.

det finns ett stall jag ska kolla upp. kanske hinner få tag i stallägaren redan idag :)
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Kan de inte dela av en hage så din häst får en del?
Prata med stallägaren, att skriva på tavlan löser inga problem.
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Jag skulle inte säga upp en plats innan jag har hittat något nytt som jag verkligentror på. Så gör inget i panik, din häst klarar sig i en månad till. Titta på nytt och känn efter om det känns bra.
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

nej, att skriva på tavlan löser inget. å fastän jag ringer till stallägaren så händer inget...

4 av 5 hagar är för små för att dela av.
5:e hagen kommer delas till halva så det kan sparas till sommarbete...så det finns ingen hage vi kan dela om inte några av hästarna ska drabbas å behöva stå i fyrkantsrutor...

stallägaren hade ett annat väldigt konstigt förslag annars...
vid den största hagen så finns det är gräsgång som är ca 2 meter bred. på andra sidan den ligger en golfbana. gången leder ner till en gräsplätt (som ska sparas till sommarbete så kan inte sätta upp en hage åt min där) och är ca 100 meter lång. hon tyckte jag kunde släppa min häst där :devil:
det gick jag inte med på. då är rundkorallen säkrare.
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

jag hade flyttat. vi stod på ett stall där stall ägaren va helt knäpp så vi flyttade, efter de stor vi på ett annat stall där de flyttade in nya ägare som har helt knäpp å rände i stallet å de ville vi ej eftersom vi har hingstar å föl mm. då betämmde vi oss för att flytta en sista gång. vi trivdes kanon på de stallet å efter 3 mån kommer stall ägaren å säger att gården ska säljas å ni har en månad på er att flytta så vad fick vi göra.. jo flytta IGEn då hittade vi ej jätte fint stall å dit flyttade vi dock så blev hästarna sjuka där av olika anlednigar så vad fick vi göra.. jo flytta igen. Nu står vi på världens bästa ställe å kommer aldrig flytta därifrån. gubben som har de tycker om oss jätte mkt å vi honom =9 så de e jätte bra. Allt detta hände på 2 år. så visst kännde man sej dm mot hästarna att flytta så mkt men de har lönat sej nu. hästarna trivs bättre än någonsing å vi med =)
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

ja, jag får helt enkelt göra det...

det känns som du säger inte bra att säga upp platsen i panik, men det finns verkligen ingen lösning. men hellre då att hon går i rundkorallen en månad extra å att jag hittar en bra stall till henne istället.

men en sak säger jag bara-till sommaren ska hon på bete å gå på stora beten! den saken är säker!!
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Ja, det är ju bättre än att behöva flytta en gång till sedan.
Det är svårt att ta beslut om nytt stall när man känner sig upprörd och bara vill dra därifrån. Då brukar det inte bli bra beslut och då får man flytta igen sedan.
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

jag vet... jag har fått flytta i panik innan. stallägaren var rent ut sagt knäpp, å det är ett mild uttryck :cool:
men då hamnade jag i ett bra stall...


jag får lägga ut en annons helt enkelt å se om någon svarar. många anonnserar ju inte att det finns lediga plaster. så istället för att leta efter dom så kan dom kontakta mig, det har funkat förr :)
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

jag vet... jag har fått flytta i panik innan. stallägaren var rent ut sagt knäpp, å det är ett mild uttryck :cool:
men då hamnade jag i ett bra stall...


jag får lägga ut en annons helt enkelt å se om någon svarar. många anonnserar ju inte att det finns lediga plaster. så istället för att leta efter dom så kan dom kontakta mig, det har funkat förr :)

du har PM.. kolla de
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

nån som har tips på vad jag kan skriva i annonsen?

jag vill att allt blir rätt från början å att den som skriver tillbaka till mig redan vet alla förutsättningar...
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

det är verkligen jättesvårt :/ Jag har tänkt att börja med att åka runt lite härute o hälsa på i de stall som finns i närheten för att se om de har ngt ledigt. Jag måste ju har rihus o stora hagar samt inte för stort stall, den kombin är inte så enkel, ridvägar är oviktigt eftersom han avskyr det. Suck, o ingen annonserar ut sina platser :(
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

det är samma här. detta stallet jag står i nu är nästan lite för stort.

jag vill ha runt 6-8 hästar i stallet. då brukar det funka som bäst.

å så vill jag ha som du, stora hagar å tillgång till ridhus eller minst sagt en bra ridbana som är inhängnad.

men denna gången tror jag att jag kommer titta efter ett helinackorderingsstall. nu står jag i ett kollektivstall alltså att vi hjälps åt. det är väldigt jobbigt med sonen, vill ju inte släpa ut honom till stallet när jag tex ska släppa ut hästarna. då får han sitta i sin bilstol i bilen så länge. det är det säkraste stället, men inte roligt för mig att inte kunna ha full tillsyn...

det är inte lätt att hitta rätt stall...
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

jag vill ha full skötsel oxå, lr mocka kan jag göra men inte o ustläpp måste ingå, samt foder, pallar inte att fara runt o leta o hämta hö mitt i vintern. Jag har ju inget barn men ett jobb som sätter krokben jämt o ständigt med helt ohästvänlig tider.
Åhh att det ska vara så svårt!
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

samma här, morgonfodring samt utsläpp måste ingå!
å gärna insläpp å kvällsfodring också, då är jag beredd att betala lite mer...

å som du säger så måste höet ingå, kan inte vara lätt att hitta något nu :crazy:
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Varför flyttar man till ett stall där man inte vet om ens häst får en hage att stå i?:confused:
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

för att stallägaren sa att självklart har vi hagar till alla hästar. om någon måste stå själv så ordnar vi det.

men hade jag vetat i innan hur lite tillgång till hagar dom har hade jag aldrig flyttat dit.

på henne lät det som att det fick att ordna med att dela av eller liknande, men eftersom stora hagen ska delas av för att spara till sommarbete så går det ju inte alls att dela av. annars hade det inte varit något problem. då hade jag delat av hagen själv-helst igår...

det är även fler saker som kommit fram senare som jag är missnöjd med, men det viktigaste har jag tagit upp med stallägaren och fått ett okej från att jag ville ändra på det.

å resten hade jag kunnat leva med till sommaren.
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

det är verkligen jättesvårt :/ Jag har tänkt att börja med att åka runt lite härute o hälsa på i de stall som finns i närheten för att se om de har ngt ledigt. Jag måste ju har rihus o stora hagar samt inte för stort stall, den kombin är inte så enkel, ridvägar är oviktigt eftersom han avskyr det. Suck, o ingen annonserar ut sina platser :(

Det var ett jättebra tips till andra stall-letare tycker jag! :)

Vi flyttade vår pålle alldeles för många gånger när vi precis köpt honom men sedan 3 år tillbaka står vi nu i ett jättemysigt stall där han verkligen har det superbra.

I mitt fall visste jag i vilket område ungefär jag ville ha hästen (oändliga skogsvägar, ridhus 10 minuters bilfri skrittvägg, ca 3 km hemifrån etc) så jag körde upp dit, parkerade och gick runt och knackade dörr i de ca 6-7 gårdarna som jag visste tog inhyrningar.

Medan jag gick runt kollade jag noga hur det såg ut med antalet hästar i hagarna, hur stora hagarna var och om det såg ut att vara "slarvpellar" som bodde där eller om det såg ut att vara god ordning.

En gård ratade jag direkt när jag såg elstaketen. Gamla halvruttna sneda stolpar med jättedåliga eltrådar. På vissa ställe var tråden av och på vissa ställen fanns det bara övertråd överhuvudtaget.

Du har rätt i att de inte annonserar så därför är det en god idè att gå runt och knacka dörr och vänligt presentera sig och sitt ärende.
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

:devil:Men snälla lilla du!!!!! Vad har vi i "lilla stallet" att göra med dina problem....Ni har era hagar vi har våra punkt slut.... Har alltid varit så...Varför hagarna skall plogas mm är för att det finns hästar som haft blodmask i 2 av dessa hagar. Och måste åtgärdas...Vad skulle ni säga om vi där uppe tog era hagar....Som det redan går hästar i.....Tänk..

När jag stog där nere i stora stallet fick min häst oxå vara i rundcorallen de första dagarna.....Han var ialla fall ute tyckte jag då...Sedan kom han till "hingsthagen" som du kallar den lilla fyrkantiga...Han gick där från december till april....Geggig vart det. Men inte hälften vad gegga det var i den stora hagen bakom stallet.....Vänta får du se om du stannar........Min häst kunde lätt och ledigt BÅDE TRAVA OCH GALOPPERA I DEN HAGEN...


Alternativ finns om man är medgörlig och inte sätter sig på tvären hela tiden. Hjälper inte gnälla på tavlan....Finns en ledig plats i Åled läs HP.....
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

att era hästar har blodmask är en annan sak,inget jag vet bågot om. snällt av er att informera på detta sättet :cool:

sen angående tråden så gäller den inte era hagar så du behöver inte blanda dig i!

denna gäller stora stallets hagar, å du tillhör inte dom. jag gör inte anspårk på era hagar. men inte ens hingsthagen är ledig eller kommer bli ledig eftersom era ska plogas upp. jag har för mig att ni sagt att det tillhör vårat stall. eller?
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Hmmmm, nu blev visst jag utskälld :confused:

Kolla vilken svarsknapp du klickar på ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 834
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 177
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 794
Senast: Johannna1
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 254
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp