Bukefalos 28 år!

Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

ja jag tror oxå det är ett jättebra sätt att åpka runt direkt, så får man ser hur et funerar o hur det ser ut, samt se hur ägarna är om person kemin stämmer osv :)
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Gör inte du anspråk på våra hagar!!!!!!!!Var det inte din fux som helt plötsligt gick i våran ena hage....Har jag sett så jävla fel eller!!!! Ta ett snack med m och B när de kommer hem. Så gör nog de det bästa av situationen.......Brukar de göra.
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

att era hästar har blodmask är en annan sak,inget jag vet bågot om. snällt av er att informera på detta sättet :cool:

sen angående tråden så gäller den inte era hagar så du behöver inte blanda dig i!

denna gäller stora stallets hagar, å du tillhör inte dom. jag gör inte anspårk på era hagar. men inte ens hingsthagen är ledig eller kommer bli ledig eftersom era ska plogas upp. jag har för mig att ni sagt att det tillhör vårat stall. eller?

Aj då! Nu får du på f*n för att du ville lätta ditt hjärta :crazy: Fin stämning det verkar vara på den gården :smirk:

Verkar vara ett stort ställe eller?
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Gör inte du anspråk på våra hagar!!!!!!!!Var det inte din fux som helt plötsligt gick i våran ena hage....Har jag sett så jävla fel eller!!!! Ta ett snack med m och B när de kommer hem. Så gör nog de det bästa av situationen.......Brukar de göra.

Ordningsvakt i skolan eller? ;) :)
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

då ska vi reda ut detta på en gång vad det gäller den hagen, sen tar vi resten privat!

jag ringde M å frågade om det fanns någon annan hage min pålle kunde gå i eftersom det var gyttja i hennes ända upp till knäna på henne. det tycker jag inte något häst ska behöva stå i. M frågade då B, som sa att den var ledig och jag fick ett okej från dom att släppa henne där. så skyll inte det på mig.

jag frågade stallägaren och fick lov. M har redan sagt att vi äger inga hagar utan de är extra hagar som ska användas vid behov. så därför fick jag lov att använda den.
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Ja det är ett stort ställe.... Och när vissa ej kan skilja på deras och vårat så blir det väldigt fel ibland....Men allt kan lösas:banana:
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Ja helt ok J men tro och lita inte på att allt kommer fram till oss där upp.
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

vi tar det som sagt privat...
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

precis! jag brukar alltid åka å kolla på stallet innan. men denna gången kommer jag kolla på flera stall.

det är svårt att hitta en bra stallplats här. speciellt om man inte vill stå så långt från stan...
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

inte vet jag :D
men däremot så vet jag redan innan jag flyttade dit att stallen hade krig mot varandra. varför vet jag inte. jag har aldrig varit i lilla stallet...

men antar att det är vanligt skitsnack som finns i stall...

tråkigt bara att alla inte kan hålla sams, men som jag skrev innan. hagen fick jag lov att ha. tills jag blev utsparkad av en i lilla stallet. inte alls trevligt...trots lov från stallägaren då...


MEN då var det historien utredd.

nu ska jag kolla nya stallplatser...
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

:bump:Den som "sparkade" ut dig hade pratat med stallägaren....
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

jo, men det hade jag också. tråkigt nog verkade det som att stallägaren inte kunde stå sitt kast å förklara för mig hur det låg till. för när jag tog upp det med stallägaren så visste dom inget om det...

M sa att jag visst hade fått lov att ha hästen där, men nu är det historia. en ny stallplats kommer sökas så slipper ni alla mig å min jättejobbiga häst som bara vill ha en hage...


jag trodde faktiskt inte att det var för mycket begärt...
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

vad jobbigt det låter, att du inte ens kan få en rasthage. Det borde ju finnas hagar upptill hur många hästar det finns, iaf en hage till hade ju behövts i ditt fall, Men som sgat det bästa är nog att du hittar dej ett annat stall.
Hoppas du hittar ett bra, där både du o hästen trivs. har oxå lite tvister o så i stallet jag är i, eller nu över vintern har vi han hos en kompis för vi orkade inte med mer. Det är en viss person som ej sköter allt. ibland var ej hästarna ute förens 11 lr 10. o hon sa som svar; men jag jobbar ju. o sen fick dem ej lunch.
Det görs ej iordning o hon går o rotar bland ens saker.:crazy:
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

men gud så jobbigt! här kommer hästarna ut tidigt å in sent. å lunch får dom som ska ha också...
förstår varför du inte stod kvar!
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

inte för att jag begriper hur allt gick till, men några av tjejerna (som visserligen är medlemmar här och som jag även visste från början att dom är medlemmar här) har läst denna tråden idag å tyckte inte jag skulle behöva ha det så här.

så en av dom var jättesnäll å ringde upp stallägaren å snackade lite.

så nu ska min häst få komma ut i en hage imorgon :)

*hoppas* så väldigt mycket just nu att min pålle kommer överrens med den andra. vi släppte domk en stund i ridhuset innan ikväll, å eftersom båda är ston så kan ni gissa hur det gick. rangordningen får dom fixa imorgon...dom gick i varsin ände å glodde på varann, men det kommer även sparkar från bådas håll. men då är ju allt som det ska...lite småtjafs är det alltid.

så nu ska det se ut så här om detta funkar nu:

hage 1: sto med föl

hage 2: valack med valack

hage 3: mitt sto, sto

hage 4: valack, valack, sto

hage 5: valack, valack, valack, valack.

eller

hage 3: valack, sto, sto

hage 5: valack, valack, valack

får se vilka av alternativen som är bäst.



sen, eftersom jag vet att stallpolarna säkert komma läsa tråden så vill jag bara tacka er för hjälpen. det kändes riktigt illa innan idag, å jag är glad över att ni inte vill att jag ska flytta.

vill tacka mickis lite extra som går med på att eventuellt flytta på sin häst för min hästs skull.

:bow::bow:

å katta, jag började faktiskt gråta av ditt mess jag fick när du sa att jag har hela stallet bakom mig som stöd. ni är guld värda!
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Har inte läst alla svar.


Jag känner lite att om jag hade haft eget stall så hade jag velat ha hästarna ihop, antingen allihopa eller några i var hage.
Om någon häst inte funkar med andra hästar/ägaren är för rädd om den för att släppa den med andra/vad det nu beror på, så kommer den ju få en liten tråkig hage om jag inte har måånga hagar.

Det är självklart trist för din häst, men jag känner lite som ovan.
Att det inte alltid finns många hagar, och har man då en häst som måste gå själv, då får man kanske ta den smällen.

Annars får man flytta.
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

ja, det tycker jag också! hoppas nu på att min pålle gillar den andra, som sagt så betedde dom sig som tjuriga ston mot varandra i ridhuset. får hoppas det går över...
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

:)o vad bra att det ordnat sej för dig nu, o hoppas fortsätter så.!

Jo det är inte alls kul om man kommer till stallet runt halv 10 o man ska åka iväg o träna då vill man dem ska ha hunnit äta o bara strosa runt i hagen. men en dag kommer man o hästarna har inte ens fått frukost o man ska liksom träna 11, o hinna åka iväg, fixa allt osv. o så arg man blir när d va så. Jag gillar stallägaren, o själva stallet JÄTTE mkt då jag har belyst paddock o så där, finns inte mkt sånt runt omkring inte heller stallplats med ridhus, så jag var ju nöjd. emn så länge den personen är kvar flyttar jag inte tillbaka.!
Vill inte min häst ska må dåligt över sånt.!
Har nämligen varit med om det innan i ett stall när jag hade min förra hon o jag mådde så dåligt så hon gick till och med ner i vikt gick undan i hagen o stog själv osv:S man blir så ledsen o se sånt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 834
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 177
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 794
Senast: Johannna1
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 254
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp