Bukefalos 28 år!

Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Nej du har inte för höga krav! Absolut inte.
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Då tycker jag du ska flytta om du känner att du nite kan hålla din häst under de principer du har på hästhållning.
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

jo, det hade jag också tänkt. men det finns en uppdatering i några inlägg tidigare nu...
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Skönt att det löste sig....:rofl:Måste säga en sak....Du har en vacker häst. Hade en för några år sedan som jag tragiskt nog förlorade för fort. Som påminner mig om din lilla pålla. Blir lite nostalgisk när jag ser henne..:)
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Hej, stallägaren här. Känner att jag gärna vill svara på detta. Jag tycker absolut inte att du har för höga krav, alla hästar ska ha rätt till sällskap. Vi vill alla det allra bästa och har stått inför liknande problem innan ochså. När du sökte stallplats och berättade att det hade fungerat dåligt innan ihop med vallack så sa jag att isåfall har vi bara ett alternativ och det är om din häst fungerar ihop med ett sto med föl och du måste själv avgöra vad du tror och om du ville prova. Med djur kan man aldrig vara säker på något och hästägaren måste därför själv säga vad dom tror och avgöra vad dom tycker fungerar eller inte. Du trodde på detta och jag sa att då är vi villiga att prova, funkar det så funkar det. Vi visar vad vi har att tillgå när någon kommer och är intresserad av en plats, och om ägaren tror att hästen ska kunna ha det bra här och fungera enligt det vi kan erbjuda så tar vi emot er som hyresgäst. Visar det sig senare att hästen inte vill ha det på detta viset och vi inte har andra hästkompisar som passar ihop med denna häst så måste vi snällt acceptera att detta inte är rätt. Ingen tar illa upp. I de allra flesta fall har det fungerat mycket bra och flera har sagt att deras hästar har blivit mer avslappnade efter att dom flyttat hit och vi har även fått höra att dom upplever att deras hästar trivs väldigt bra med de andra. Det är alltid tråkigt när det inte blir bra men det är som tur är inte så ofta. Vi som stallägare kan tyvärr inte utlåva att det ska gå bra alltid och gör det inte det så får ingen ta illa upp för det.
Kände att det är viktigt att svara på inlägget eftersom det läggs ut på ett forum där alla kan läsa och då är det viktigt att berätta alla fakta så inte någon får fel uppfattning.
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Gör inte du anspråk på våra hagar!!!!!!!!Var det inte din fux som helt plötsligt gick i våran ena hage....Har jag sett så jävla fel eller!!!! Ta ett snack med m och B när de kommer hem. Så gör nog de det bästa av situationen.......Brukar de göra.

Har du problem med att uppträda trevligt IRL också?
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

Oj oj.. spännande tråd ;)
Trodde alla var vuxna *ler*

Berätta gära hur det gock med den nya hästen & hagen :)
 
Sv: Är det jag som har för höga krav?? *långt*

:devil:Men snälla lilla du!!!!! Vad har vi i "lilla stallet" att göra med dina problem....Ni har era hagar vi har våra punkt slut.... Har alltid varit så...Varför hagarna skall plogas mm är för att det finns hästar som haft blodmask i 2 av dessa hagar. Och måste åtgärdas...Vad skulle ni säga om vi där uppe tog era hagar....Som det redan går hästar i.....Tänk..

När jag stog där nere i stora stallet fick min häst oxå vara i rundcorallen de första dagarna.....Han var ialla fall ute tyckte jag då...Sedan kom han till "hingsthagen" som du kallar den lilla fyrkantiga...Han gick där från december till april....Geggig vart det. Men inte hälften vad gegga det var i den stora hagen bakom stallet.....Vänta får du se om du stannar........Min häst kunde lätt och ledigt BÅDE TRAVA OCH GALOPPERA I DEN HAGEN...


Alternativ finns om man är medgörlig och inte sätter sig på tvären hela tiden. Hjälper inte gnälla på tavlan....Finns en ledig plats i Åled läs HP.....

Ehhhh....ja det här var ju ett moget utspel!! Hur gammal är du egentligen!? Om man inte kan bemöta folk på ett trevligare vis så låt bli. "Trevligt" med så tillmötesgående personer som dig på en anläggning. :(

Kicki :bump:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 830
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 177
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 794
Senast: Johannna1
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 251
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp