Bukefalos 28 år!

Är det någon mer som har problem med smällarna??

Sv: Är det någon mer som har problem med smällarna??

då skulle du se våran hund hon skulle aldrig kunna gå inärheten av en smällare.
hon klara inte av det helt enkelt, hon blir även rädd när man tex. smäller igen en huv....
var ute o gick med sofie förut och då var det några som började smällla smällare petsi skulle till alla pris in det kvittar vad man gjorde.... hon är så rädd vi får åka iväg till mormor över nyår pga smällarna eller ge lugnande en dosa skulle inte hjälpa henne eftersom hon också låser sig lite det går inte at försköa mata henne eller nåt hon skall helt enkelt ligga på soffan med oss under ett täcke där hon känner sig trygg......
 
Sv: Är det någon mer som har problem med smällarna??

smällare och raketer är så onödigt, jag fattar inte ens varför alla affärer börjar sälja dom flera veckor innan nyår och dessutom är det minderåriga som mest springer runt och smäller nu innan nyår!
Tycker det inte ska börja säljas fråns max 1-2 dagar innan nyår eller sluta säljas överhuvudtaget! Händer ju så många olyckor varje år och dessutom blir många djur väldigt stressade när det smäller hela tiden.
Lyckligtvis bryr vår hund inte sig ett dugg, men vissa hundar blir ju så totalt skärrade och nervösa att de måste gå och få lugnade!
 
Sv: Är det någon mer som har problem med smällarna??

Håller med dig..
Min lilla jack russel tik har upplevt 2 nyårsaftnar innan, utan att ha brytt sig, inte heller om åska.

I förrgår när jag släppte ut henne på baksidan var det nån idiot som smällde en hemmagjord bomb precis när hon hoppade ner från trappen!
Har aldrig sett en hund springa i luften så bokstavligt som hon gjorde innan hon fick benen i marken och rusade in!!

Nu blir hon helt apatisk varje gång det smäller till och ligger bakom soffan och kommer inte ens när jag kallar. Har dock hittat på djuraffären tabletter, HELT naturliga ingredienser, som lugnar ner hundar vid åska, raketer och liknande...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 639
Senast: Fruentimber
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 815
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
15 400
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Finns det saker ni bara inte kan sluta oroa er för? Vardagliga eller för framtiden? Jag är en orolig person och oroar mig för många...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 438
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp