Är det nudes (nakenbilder)

Jenniferrrrrrrr

Trådstartare
Hej har en fråga. Om vi säger att jag tar kort naket MEN täcker för brösten underlivet oo allt så man kanske bara ser former är det nakenbilder då? Eller om jag har bikini på mig?
 
Hej har en fråga. Om vi säger att jag tar kort naket MEN täcker för brösten underlivet oo allt så man kanske bara ser former är det nakenbilder då? Eller om jag har bikini på mig?

Det har väl kanske lite att göra med i vilket sammanhang det handlar om ordet också.
Lägger du upp en sån bild på en dejtingsida så säger de nog "nude", men till en kompis som du förklarat för är det kanske annorlunda.
 
Hej har en fråga. Om vi säger att jag tar kort naket MEN täcker för brösten underlivet oo allt så man kanske bara ser former är det nakenbilder då? Eller om jag har bikini på mig?
För mig låter det som en bild som sågs i "herrtidningar" för inte så himla länge sedan.- Alltså i sexuellt syfte.

Att visa sig näst intill naken har i princip alltid sexuellt syfte.
Såvida det inte är konstnärliga bilder tagna av proffsfotograf.

Jag kan undra varför du vill ta sådana bilder?
 
Hej har en fråga. Om vi säger att jag tar kort naket MEN täcker för brösten underlivet oo allt så man kanske bara ser former är det nakenbilder då? Eller om jag har bikini på mig?
Är det du som ska ta såna bilder eller varför frågar du?
Jag hade då aldrig skickat några sådana bilder till någon.
 
Intressant varför man väljer att bli medlem på ett forum som framför allt är till för häst- och djurrelaterade frågor (även om det finns gott om andra ämnen, det är jag medveten om) för att ställa en sån här fråga det första man gör.

Till ts så beror det nog på sammanhanget/till vem och vad de är tänkta. Jag hade aldrig någonsin skickat sådana bilder till någon eller ens tagit dem och haft dem i min kamerarulle för den delen. Alldeles för lätt att de hamnar i fel händer.
 
Hej har en fråga. Om vi säger att jag tar kort naket MEN täcker för brösten underlivet oo allt så man kanske bara ser former är det nakenbilder då? Eller om jag har bikini på mig?
Ja, det är nakenbilder..med bikini är du ju dock inte helt naken men klart det ändå är nakenbilder till viss del, beroende på hur bikinin ser ut lite också..
 
Hej har en fråga. Om vi säger att jag tar kort naket MEN täcker för brösten underlivet oo allt så man kanske bara ser former är det nakenbilder då? Eller om jag har bikini på mig?
Ska du dela nakenbilder så rekommenderar jag att se till att göra dig oidentifierbar. Inte ansikte eller typiska kännetecken på samma bild som sexuella bilder (oavsett mängd naken hud). Jag tycker att folk får dela vad de vill, exhibionisten i mig kan absolut förstå grejen. Men samhället dömer och då är det bra om man kan skilja på sin officiella sida och sin mer privata genom att inte bli igenkänd.
 
Ska du dela nakenbilder så rekommenderar jag att se till att göra dig oidentifierbar. Inte ansikte eller typiska kännetecken på samma bild som sexuella bilder (oavsett mängd naken hud). Jag tycker att folk får dela vad de vill, exhibionisten i mig kan absolut förstå grejen. Men samhället dömer och då är det bra om man kan skilja på sin officiella sida och sin mer privata genom att inte bli igenkänd.

Gott råd. Samtidigt så om man tänker dela bilden med någon som vet att det är en själv på bilden så ska man fundera över hur bekväm man skulle vara med om bilden spreds med uppgiften att det var en själv.

Dvs om jag skapar en profil och kallar mig Katten111 och lägger ut avidentifierade bilder så de kan spridas osv. Men de kan inte spridas som på Alexandra utan de är på Katten111

Om jag däremot skickar samma bilder till min heta dejt, som vet vad jag heter och vem jag är. Då kan denne om denne är en skit dela den avidentifierade bilden med tillägget att den är på Alexandra. Det kan varken bevisas eller dementeras, men för många är det rejält obehagligt ändå om det delas så.
 
Intressant varför man väljer att bli medlem på ett forum som framför allt är till för häst- och djurrelaterade frågor (även om det finns gott om andra ämnen, det är jag medveten om) för att ställa en sån här fråga det första man gör.

Till ts så beror det nog på sammanhanget/till vem och vad de är tänkta. Jag hade aldrig någonsin skickat sådana bilder till någon eller ens tagit dem och haft dem i min kamerarulle för den delen. Alldeles för lätt att de hamnar i fel händer.
Min trista magkänsla säger mig att TS är en medelålders man som går igång på att låtsas vara en ung tjej på internet för att kunna ställa snuskfrågor...
 
Gott råd. Samtidigt så om man tänker dela bilden med någon som vet att det är en själv på bilden så ska man fundera över hur bekväm man skulle vara med om bilden spreds med uppgiften att det var en själv.

Dvs om jag skapar en profil och kallar mig Katten111 och lägger ut avidentifierade bilder så de kan spridas osv. Men de kan inte spridas som på Alexandra utan de är på Katten111

Om jag däremot skickar samma bilder till min heta dejt, som vet vad jag heter och vem jag är. Då kan denne om denne är en skit dela den avidentifierade bilden med tillägget att den är på Alexandra. Det kan varken bevisas eller dementeras, men för många är det rejält obehagligt ändå om det delas så.

Plus att ta i beaktande att jag får känslan av att TS är mycket ung, och har blivit ombedd av någon att ”skicka nudes”. Jag kan ha fel men fick den känslan.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
266
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag har ett vanligt banklån och en nära nog fullt utnytttjad kontokredit på banken, där båda har rätt pissig ränta, för att tala...
Svar
3
· Visningar
552
Senast: Inte_Ung
·
L
Kläder & Bli fin Konstig rubrik kanske så förlåt för det ❤️ Och först vill jag säga att jag tycker INTE att det är fult o avsett om nån är tjock eller...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 214
Senast: Sonic76
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
261
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp