Är det nudes (nakenbilder)

Fortsätter lite på den biten
Varför är det värre att fotograferas/synas i trosor och bh än bikini? Borde det inte vara samma sak?

För mig är det samma sak. Jag bryr mig lika mycket/lite (beroende på plats, vilka som är runtomkring osv) om nån ser mig i bikini som i trosor och bh.
Använder extremt sällan string, spets-bh utan vaddering och sånt som ju av naturliga skäl är "mer naket" än en typisk trosor-och-bh-bikini, kanske jag ska tillägga. Hade jag sånt skulle jag känna mig mer obekväm att synas i det än i en mer "klädd" bikini.
 
Det finns en användning av ordet naken som handlar om det rent fysiska. Att vara helt utan något på kroppen, som t.ex. när man pratar om barn som springer utan blöja eller att man badar naken.

Sedan finns det en användning som syftar på det kulturella, hur avklätt/sexualiserat något är som en relativ bedömning i förhållande till sammanhanget, och i viss mån i förhållande till normer.

Är det foton av en ung kvinna och det handlar om att bedöma vad man bör/inte bör göra med olika bilder så är det avgörande inte om det är 100% utan tråd på kroppen eller exakt vilka kvadratcentimeter som är exponerade. Som flera skrivit innan handlar det om intryck, utformning, laddning och syfte med bilderna.
 
Det kommer aldrig att vara samma sak för mig. BH och trosor är tillverkade för att bäras under andra plagg. En bikini är tillverkad för att bäras som enda plagg. Det är ju helt andra material och fodrade, osv? I alla fall de som jag har haft.
😁 Jag har en sportbehå som får dubbelarbeta både som BH och som bikiniöverdel. Men den täcker mer än min vanliga bikiniöverdel och är i samma typ av material.
 
Oj, det var en fundering jag verkligen skulle vilja höra dina svar på. Blir spännande att se hur du får ihop det :D
Jag tycker att det är osmakligt att män ser kvinnors kroppar och utsatta position som tankenötter och kluriga problem. Män som anser att de har tolkningsföreträde eller tror att deras perspektiv är en röst som behöver höras för att få klarhet i en fråga som rör kvinnors kroppar.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
266
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag har ett vanligt banklån och en nära nog fullt utnytttjad kontokredit på banken, där båda har rätt pissig ränta, för att tala...
Svar
3
· Visningar
552
Senast: Inte_Ung
·
L
Kläder & Bli fin Konstig rubrik kanske så förlåt för det ❤️ Och först vill jag säga att jag tycker INTE att det är fult o avsett om nån är tjock eller...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 214
Senast: Sonic76
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
261
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp