Är det nudes (nakenbilder)

Vilken oväntad tankenöt..!

Om man är naken men täcker för "känsliga" delar, är det då en nakenbild eller inte? Utan att ha tänkt alldeles för mycket på det så skulle man ju kunna hävda att om de känsliga partierna är dolda så är det ingen nakenbild. Borde inte spela någon större roll om man täcker för med armar/händer eller om man har exempelvis bikini. Å andra sidan kan man ju inte heller säga att man är 'lättklädd', eftersom man inte har några kläder på sig, vilket man har om man bär bikini. Man är ju naken, och det tas en bild...
Slutsats: Det är en bild på en naken person, men det är ingen nakenbild. Begreppet nakenbild antyder i min mening att man visar något som normalt sett inte visas för allmänheten. Slutsats 2: Det där var 10 minuter av mitt liv som jag inte får tillbaka :(
 
Såvida det inte är konstnärliga bilder tagna av proffsfotograf.
Kan inte låta bli att inflika att man inte måste va proffsfotograf för att ta konstnärliga nakenbilder.

Kommer ihåg att en av mina klasskompisar i gymnasiet gjorde det till en skoluppgift vi hade i fotografering. Hon var ingen proffsfotograf, men bilderna var konstnärligt vackra och inte sexuella.
 
Hej har en fråga. Om vi säger att jag tar kort naket MEN täcker för brösten underlivet oo allt så man kanske bara ser former är det nakenbilder då? Eller om jag har bikini på mig?
Ja, det är en nakenbild som är censurerad om du menar att täcka för i efterhand.
Har man bikini på sig är det ingen nakenbild, om så vore fallet är alla bilder som folk tagit på stranden nakenbilder.
 
Sen har det ju även funnits en kissfetischist också som återkommande skapade nya användare (alla med kvinnligt namn) där alla (med lite olika scenarion och detaljer) varit sååååå kissnödig och var tvungen och kissa offentligt och ville veta om andra gjort det osv.... upprepades nån gång om året för ett gäng år sen.
 
Sen har det ju även funnits en kissfetischist också som återkommande skapade nya användare (alla med kvinnligt namn) där alla (med lite olika scenarion och detaljer) varit sååååå kissnödig och var tvungen och kissa offentligt och ville veta om andra gjort det osv.... upprepades nån gång om året för ett gäng år sen.
Åh herre....😳
 
Vilken oväntad tankenöt..!

Om man är naken men täcker för "känsliga" delar, är det då en nakenbild eller inte? Utan att ha tänkt alldeles för mycket på det så skulle man ju kunna hävda att om de känsliga partierna är dolda så är det ingen nakenbild. Borde inte spela någon större roll om man täcker för med armar/händer eller om man har exempelvis bikini. Å andra sidan kan man ju inte heller säga att man är 'lättklädd', eftersom man inte har några kläder på sig, vilket man har om man bär bikini. Man är ju naken, och det tas en bild...
Slutsats: Det är en bild på en naken person, men det är ingen nakenbild. Begreppet nakenbild antyder i min mening att man visar något som normalt sett inte visas för allmänheten. Slutsats 2: Det där var 10 minuter av mitt liv som jag inte får tillbaka :(
Jag gillar den här typen av frågeställningar.

Är man utan kläder är man naken och det är därmed en nakenbild om det framgår av bilden att man är helt utan kläder. Ett foto av någon som är naken men det inte syns på fotot är därmed ingen nakenbild.

Frågan är då om man är väldigt lättklädd, halvnaken, är det då en nakenbild? Den är svårare för var går gränsen för när man är naken eller inte?
 
Jag gillar den här typen av frågeställningar.

Är man utan kläder är man naken och det är därmed en nakenbild om det framgår av bilden att man är helt utan kläder. Ett foto av någon som är naken men det inte syns på fotot är därmed ingen nakenbild.

Frågan är då om man är väldigt lättklädd, halvnaken, är det då en nakenbild? Den är svårare för var går gränsen för när man är naken eller inte?
Fortsätter lite på den biten
Varför är det värre att fotograferas/synas i trosor och bh än bikini? Borde det inte vara samma sak?
 
Fortsätter lite på den biten
Varför är det värre att fotograferas/synas i trosor och bh än bikini? Borde det inte vara samma sak?
Det tror jag handlar om att i badkläder på stranden är man fullt klädd i en offentlig miljö men motsvarande inte gäller om man bara har underkläder på sig.
 
Jag gillar den här typen av frågeställningar.

Är man utan kläder är man naken och det är därmed en nakenbild om det framgår av bilden att man är helt utan kläder. Ett foto av någon som är naken men det inte syns på fotot är därmed ingen nakenbild.

Frågan är då om man är väldigt lättklädd, halvnaken, är det då en nakenbild? Den är svårare för var går gränsen för när man är naken eller inte?
Nudes för mig är nakna till lättklädda bilder tagna i sexuellt syfte. Det faller liksom in under paraplyet nudes i min värld, även om de inte nödvändigtvis är NAKNA
 
Det är just det jag inte fattar. Det är ju liksom samma plagg. Bikinin täcker ju till och med mindre ibland. En del kör ju topples på stranden men skulle typ dö om dom blev sedda i bh och trosor.
Fast jag tycker inte det är så konstigt. Det beror helt på vilken miljö man är i, att gå i bara badbyxor på stranden är ju helt ok men att gå omkring så på stan skulle jag ha bra mycket betalt för att göra.
 
Det är just det jag inte fattar. Det är ju liksom samma plagg. Bikinin täcker ju till och med mindre ibland. En del kör ju topples på stranden men skulle typ dö om dom blev sedda i bh och trosor.
Det kommer aldrig att vara samma sak för mig. BH och trosor är tillverkade för att bäras under andra plagg. En bikini är tillverkad för att bäras som enda plagg. Det är ju helt andra material och fodrade, osv? I alla fall de som jag har haft.
 
Det kommer aldrig att vara samma sak för mig. BH och trosor är tillverkade för att bäras under andra plagg. En bikini är tillverkad för att bäras som enda plagg. Det är ju helt andra material och fodrade, osv? I alla fall de som jag har haft.
Fast det är fortfarande samma typ av plagg även om det är olika användningsområden. Och varför kan en del vara topples på stranden inför folk men inte öppna dörren för samma folk i underkläder?
 
Fast jag tycker inte det är så konstigt. Det beror helt på vilken miljö man är i, att gå i bara badbyxor på stranden är ju helt ok men att gå omkring så på stan skulle jag ha bra mycket betalt för att göra.
Kanske inte på stan men hemma. På stan skulle inte jag heller gå i badkläder
 
Fast det är fortfarande samma typ av plagg även om det är olika användningsområden. Och varför kan en del vara topples på stranden inför folk men inte öppna dörren för samma folk i underkläder?
Jag öppnade dörren i underkläder en gång, tidig morgon o grannen ringde på dörren. Han skulle bara säga att hästarna kommit lösa och jag tänkte inte så mycket på det, hade ju fullt upp att fånga in pållarna (fått på mig ett par byxor också då.... ) men detta har jag fått höra sen att det var ju inte det lämpligaste. Grannen var på lyran en gång och gick förbi mig när jag var i hästhagen och pysslade med pållarna. Då började han prata om den gången jag öppnat dörren i trosor :laugh: :laugh: :laugh: Alltså, vem bry sig?! Ja uppenbarligen gjorde han det.
 
Fast det är fortfarande samma typ av plagg även om det är olika användningsområden. Och varför kan en del vara topples på stranden inför folk men inte öppna dörren för samma folk i underkläder?

Ingen aning om varför en del kan vara topless på stranden men inte öppna dörren i underkläder. Jag skulle personligen inte öppna dörren i bikini heller.
 
Hej har en fråga. Om vi säger att jag tar kort naket MEN täcker för brösten underlivet oo allt så man kanske bara ser former är det nakenbilder då? Eller om jag har bikini på mig?
Du borde kanske inte ta något naket kort alls om det är oklart för dig, men delar av frågan utgörs ju av sexism och hur vi dömer män, kvinnor och andra olika. Är en man i badkläder naken?

Blev jag osäker på om jag var naken eller inte när jag kanske i själva verket bara var topless eller bar badkläder skulle jag fråga mig själv om en man skulle bedömas vara naken i det här scenariot? Är svaret ja, då är jag sannolikt naken. Om nej, då har jag drabbats av sexistisk dubbelmoral och är inte naken "bara" så sexualiserad att jag uppfattas som naken.

Frågeställningen landar i sexualiseringen och inte i den faktiska nakenheten. Sexualisering, vare sig den är medvetet skapad eller i betraktarens öga, kan göra att du bedöms som naken fast du inte är det. Sexualisering kan också göra att din faktiska nakenhet måste uppfylla vissa kriterier för att bedömas vara naken nog. Därför spelar våra svar om naket mindre roll, det är ändå sexualiseringen och den enskilda betraktaren som avgör, ofta med stöd av olika sexistiska normer åt det ena eller det andra hållet.
Vissa skulle säga att jag inte är naken nog om jag inte visar precis allt i rätt vinkel, andra skulle säga att jag är naken om jag har underkläder eller för den delen bikini och glimt i ögat. Oavsett vad en själv tycker kan man varken styra eller helt förutse andras uppfattningar om nakenhet och sexualisering. Därför är det bra att ha sina egna gränser, sin egen uppfattning och förståelse för sammanhang väldigt klart för sig innan man tar kort och delar.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
265
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag har ett vanligt banklån och en nära nog fullt utnytttjad kontokredit på banken, där båda har rätt pissig ränta, för att tala...
Svar
3
· Visningar
552
Senast: Inte_Ung
·
L
Kläder & Bli fin Konstig rubrik kanske så förlåt för det ❤️ Och först vill jag säga att jag tycker INTE att det är fult o avsett om nån är tjock eller...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 214
Senast: Sonic76
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
261
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp