Bukefalos 28 år!

Är det okej,

Gogo

Trådstartare
att ha sto med föl helt ensamma, utan sällskap av andra hästar?
Jag vill så gärna ha stoet med föl hemma i sommar men det innebär att det blir bara de två.
Jag vill njuta av den här tiden och ha tillgång till att se dem hela dagarna när jag är hemma. Egoistiskt, javisst... men hur illa är det för hästarna?
 
Sv: Är det okej,

Skulle jag inte rekommendera!
Stoet kommer få det jobbigt att aldrig kunna koppla av. En flock ston med föl turas om att vara barnvakter åt varandra. Även andra ungston tränar på att passa fölen. Kanske kan du låna med några ungston hem över sommaren?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
741
Senast: Ketrawzc
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 383
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: Shaggy
·
Avel Mitt sto ska föla månadsskiftet juni/juli och jobbar på logistiken nu. Är bara ett dräktigt sto på gården så vill ta in ett till så...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp