Är detta en riktig häst!

A

Alkemisten

Jag browsade genom lite amerikanska hästsidor och fick syn på den här hästen. Som sägs vara nån slags guld-hingst, men han ser ju inte normal ut. Vad tycker ni westernfolk?

BSKidRock.jpg
 
Sv: Är detta en riktig häst!


Jamen varför vill man photoshopa en häst så att den ser grotesk ut i sin annons. Jag menar det är en annons för denna hästen som avels-hingst. Det är väl ingen som vill avla med den då.

Här är en annan rätt grotesk...men dock inte som den första...

csprofile.jpg
 
Sv: Är detta en riktig häst!

I mina ögon ögon är den fruktansvärd! :eek: Skulle aldrig i mitt liv skaffa mig en sån om jag så fick den gratis. Finns nog många som inte håller med mig, och jag kanske inte är den mest kunniga inom ämnet, men snygg är det verkligen inte tycker jag!
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Jag håller med!! Det är nog det värsta jag sett! Helt felaktig konformation. Skulle slå vad om att den hästen har grova problem med sina framben. Så tunna ben och så otroligt byggd i nerförsbacke!
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Precis, inte kan den kroppsbyggnaden vara bra till mycket :confused: Känns inte särskilt opptimalt för...något alls....nej, fy! Stackars häst säger jag!
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Jag browsade genom lite amerikanska hästsidor och fick syn på den här hästen. Som sägs vara nån slags guld-hingst, men han ser ju inte normal ut. Vad tycker ni westernfolk?

BSKidRock.jpg
En snygg häst , ngt tunn hals till kroppen. En Hunter Quarter :rofl:
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Jamen varför vill man photoshopa en häst så att den ser grotesk ut i sin annons. Jag menar det är en annons för denna hästen som avels-hingst. Det är väl ingen som vill avla med den då.

Här är en annan rätt grotesk...men dock inte som den första...

csprofile.jpg
Ocskå en snygg häst, är ngt välmusklad för min egen smak, en Quarter:rofl: värdens snabbaste hästras på kortaste distanser då behövs bakmusklerna för att skjuta på i GASEN...;) Men vår QH hemma i stallet blir lätt också FÖR välmusklad om man lägger på lite mer fettma, protein foder i maten, sväller till som en luftballong över bak, rygg, bogar... men hennes muskler är mkt bra att ha , styrka, gas, nu även till hoppningen, klipper en meters hinder som kavalettibommar...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Är detta en riktig häst!

Nog för att jag inte är en westernmänniska, men dom där ser ju verkligen hemska ut! :eek:

Får dom inte ens massa problem med en sån där kroppsbyggnad? Det kan ju knappast vara bra, om inte annat var det hemskt fult :crazy:
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Oh My God!!!:eek:
Jag tycker mest att de ser hemska ut... men sen tänkte jag oxå på att om man hade de rumpmusklerna på en egelsk ridhäst skulle de ju kunna sätta under sig mer o inte få problem med frambenen.
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Oh My God!!!:eek:
Jag tycker mest att de ser hemska ut... men sen tänkte jag oxå på att om man hade de rumpmusklerna på en egelsk ridhäst skulle de ju kunna sätta under sig mer o inte få problem med frambenen.

Många av dessa extrema halter hästar rids väldigt sällan..
 

Liknande trådar

Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
1 877
Senast: Badger
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 966
Senast: Sirap
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 377
Senast: Elo
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp