Är detta en riktig häst!

Sv: Är detta en riktig häst!

helt klart photoshopad , helt fel proportioner , går inte att avla fram så den ser ut så däär. otrolit sjukt att photoshopa en häst men okej...


Med tanke på att det visats flera hästar som ser lika ut och till o med värre så tror jag inte att den bilden är redigerad.. Hoppades på det till en början.. Men då trden gått ett tag så tvivlar jag på det.
 
Sv: Är detta en riktig häst!

delvis KL
Bilden är photoshoppad, syns ju tydligt på bakgrund m.m (varför de lagt in en bakgrund där de ändå måste klona bort något fattar jag inte)
Men jag är inte alls säker på att hästen i sig är så mycket ändrad på.
 
Sv: Är detta en riktig häst!

KL

Om hästen är byggd så av naturen, så fine.. då får han väl se ut så, men jag tycker däremot inte att det var så himla snyggt... ser liksom inte hälsosamt ut.. Kan ju också vara att man inte är speciellt van vid att se sådanan här, men visst ser det lite som andra säger Belgian Blue aktigit ut ibland...

Men det kanske inte är mera slitningar på sådana här hästar, och då får det väl va så... Bara hästarna mår bra och inte far illa av människans girigheter i avel.. :(

I och för sig håller jag inte på med Western ( Även att min häst gör våra rörelsemönster därifrån ibland, dock ofrivilligt från mattes sida ) så jag kanske inte ska lägga mig i tråden.. : )
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Dom flesta avelshingstarna ifrån USA ser ut så där och det är oormalt att vilja ha en häst som ser ut så där!
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Ehhh.. Nog för att jag gillar breda hästar.... Men detta va bara konstigt. Rumpan ser ju sjuk ut?! Ser inte normalt ut! Blir lite chockad o tänker ju om dett är nåt galet med aveln?!.
Men jag är ingen expert på varken raser eller avel. Men chockad blir jag då jag ser det här.!:eek:

jag tror att dom har använt PH på den för att rumpan nästan hänger på den där hästen!
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Ja, det finns ju en hel uppsjö olika modeller på quarter, precis som med halvblod och en hel del andra raser.
Och de quartrar som ser ut som ett fullblod har ofta mycke fullblod i sig också.

Men halvblod är ju en typ, inte en ras :smirk:
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Knapplån

Det kan vara värt att tillägga att hästarna "göds upp" och görs "fit" för tävling, får sina meriter, och tas sedan NER i vikt, för att de inte ska behöva bära på dessa extra kilona.
Hos många hingstägare i USA är det inte tillåtet att fota hingstarna, eftersom de inte är i det extrema showskick de var när de tävlades.
Så de går alltså oftast INTE omkring och ser ut sådär hela livet! Har man en värdefull avelshingst, är man rädd om den. ;)

Jojo Bantning? >.<

Jätte bra för hästen :smirk:
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Ocskå en snygg häst, är ngt välmusklad för min egen smak, en Quarter:rofl: värdens snabbaste hästras på kortaste distanser då behövs bakmusklerna för att skjuta på i GASEN...;)

Galopp Quarters är oerhört vackra hästar.
MEN - dom ser absolut inte ut som en halterhäst.

x644.jpg


x662.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
1 877
Senast: Badger
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 965
Senast: Sirap
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 347
Senast: Elo
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp