Är detta en riktig häst!

Sv: Är detta en riktig häst!

Dessa hästar liknar bodybuilders. Tycker de ser ut att gå på anabola eller någonting :angel:

Galet iaf!
Ja en mer välmusklad hästras får man inte tag på..och inte en bättre..;) lagomt m muskler o fett e snyggast..
 
Sv: Är detta en riktig häst!

csprofile.jpg

rhinoceros.gif

Varför köper de sig inte bara en noshörning?
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Ha ha, kul jämförelse med noshörningen! Lite lika var de allt....

Visst är det så att de stoppar i dessa halterhästar både det ena och det andra... MEN, de här hästarna ser inte riktigt ut så här i verkligheten.

Det finns fotografer specialerade på just det här området. Det är en vetenskap i sig att fotografera dessa hästar så att de ser så biffiga ut som möjligt. Jag har fått lära mig att en del av hemligheten är att de fotograferar från långt håll och använder ett rejält objektiv. Hur ljuset faller är också en viktig del i fotokonsten.

Lägg därtill att de allra flesta bilder för annonsering är retucherade i Photoshop. Det gäller såväl våra humana fotomodeller som våra fyrbenta vänner.
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Ungeför så här ser western hästar ut. i mitt stall vann ägaren till stALLET SM i cutting. Hans nya häst är 3 år och inte riden mer än en månad och nu har den vilat 1.5 månad opch ser fortfarande utt som en biff med hjärtrumpa
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Kan tala om att det finns inga halterhästar som rids i USA (av dom i toppen vill säga)...dessa hästar motioners med sadel efter fyrhjuling på i stort sett rakt spår...

har suttit och funderat lite på en ultimat halter häst från usa tränas?
Hur funkar det? Hur kan dom bygga så mkt muskler?
 
Sv: Är detta en riktig häst!

asså dom här är ju över drivna....
men dom har ju faktist två muskler mer på varje bak ben så stora rumpor måste dom ju ha....
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Som vanligt är jag seg och har hittat den här tråden först nu.

Blev jättenyfiken på araben som tydligen har konstigt huvud. Länken till bilden funkar inte för mig. Nån som har en annan bild på den?

:)
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Minns jag inte fel handlade ett inlägg här om en arab med konstig nos också.
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Det ser tammetusan ut som en dinosaur, rättare sagt en t-rex tycker jag bara att en står på alla fyra. skulle inte ens ge en femma och ett veträ för en häst som ser ut så. fy! :mad:
 
Sv: Är detta en riktig häst!

bara för att jag är hundmänniska... vinthundar ser ut som de gör pga prestationsavel. de är friskare än andra hundraser och lever längre.

håller med de som inte tycker att de här hästarna ser sunda ut. jag funderade ett tag på om de hade något genfel som gav den där märkliga puckeln nedanför rumpan.

och avel eller uppfödning, hönan eller ägget. egentligen spelar det mindre roll. det är standarden som är tokig.
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Det jag började fundera på var hur mkt bilden egentligen är redigerad.

Trädet till vänster ser ut att vara clonat bland löven och i kronan..gräs i vänster hörn.. Mja, jag skull nästan vilja säga att HELA bakgrunden är "fixad".

Hästen är inklippt. Vilket kan göra så att allt ser så "extremt" ut. Bakben stämmer inte, liksom svans och nedre del av ben.


Mycket handlar också om ljus, vinklar och skuggor fär man fotar.

:smirk:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Är detta en riktig häst!

helt klart photoshopad , helt fel proportioner , går inte att avla fram så den ser ut så däär. otrolit sjukt att photoshopa en häst men okej...
 

Liknande trådar

Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
1 877
Senast: Badger
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 966
Senast: Sirap
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 348
Senast: Elo
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp