Är du Buke-beroende?

stjarnhimmel

Trådstartare
Hur mkt tid spenderar du på Buke? Får du abstinens om du inte är här? Känner du någon gång att ditt Bukande har gått över gränsen?

Frågan väcktes häromdagen av en vän som började känna att Buke var ohälsosamt dvs att det är så lätt att fastna här när man borde göra annat såsom städa, plugga eller vad man nu sysslar med.
 
Till och från, men jag har till och med haft avgiftningsperioder då jag förbjudit mig själv att kolla buke eftersom jag blivit så inne i diskussioner och blivit så frustrerad att jag inte lyckas framföra mina tankar på ett vettigt sett att jag gått och varit upprörd hela dagarna eller till och med svårt att sova :p detta brukar tyda på att det är nått annat i mitt liv som jag undviker....

Nu har jag just blivit sjukskriven och känner att hela min sommar blivit förstörd sedan en häst förra veckan slet sönder min axel så alla sommarens projekt och jobb har blivit omkullkastad och då kommer jag till buke.... Det är som att tröstäta fast skriva istället................

:p
 
Ojjj ojj, ja beroende helt klart! Jag har inte så mycket tid att kolla på dagen, så jag går in på kvällen och sedan är jag fast halva natten och får inte sova som jag ska :( läser fööööör mycket, men de finns ju fööööör många intressanta trådar som man måste gå igenom! :D
 
Hur mkt tid spenderar du på Buke? Får du abstinens om du inte är här? Känner du någon gång att ditt Bukande har gått över gränsen?

Frågan väcktes häromdagen av en vän som började känna att Buke var ohälsosamt dvs att det är så lätt att fastna här när man borde göra annat såsom städa, plugga eller vad man nu sysslar med.
Jag förstår inte vad du pratar om?

Jag känner mig inte alls träffad. Och jag tror att folk som har det där bekymret med bukeberoende har blivit försämrade i sitt beroende av de där jävla notiserna som får mi...folk att stanna här liiite för länge, liiiite för ofta.

Tråden är för övrigt anmäld för hets mot människor utan självinsikt, självkontroll och jävligt hungriga barn och sönderbrända kastruller, flertalet uppgivna ex och kissnödiga hundar. :angel:
 
Det går i vågor.

Är just nu in och kollar gravidtråden minst en gång per dag, brukar vara skönt att kunna klaga av sig lite utan att min omgivning ska behöva höra på gnället än en gång :p
Är dessutom inne i en sista tentasväng där jag kollar mycket via datorn och då blir det lätt att jag kikar in på buke mellan varven för att rensa hjärnan från alla jobbiga termer.

Så snart har jag tänkt försöka avgifta mig lite, slå av datortrafik/wifi på mobilen under dagtid och bara ha sommarledigt med familjen :bump:
 
Jo, helt klart beroende. Detta är det enda sociala umgänge jag har så det blir att jag är här en hel del.

Varulvslekarna är beroendeframkallande och så bloggar jag ju här.

Å så finns det så otroligt många kloka människor här som jag gärna diskuterar med :)
 
Jag kollar Buke många gånger varje dag. Men jag tycker det är trevligt beroende, jag får ut mycket av det. Jag har inte så mycket tid att sitta här som jag haft i perioder, så jag tycker inte att något annat blir lidande av det (så ofta iaf ;) )
 
Nej alltså jag är inte alls beroende, jag jobbar faktiskt som moderator! Så även om jag inte får något betalt så måste jag titta in någon gång i timmen, det hör ju till jobbet liksom! Annars hade det inte varit något problem att sluta hänga här... :angel: Jag menar den här bredden av frågor hittar man ju var som helst, allt ifrån drakar till husinköp och allt som händer i livet.
 
Hur mkt tid spenderar du på Buke? Får du abstinens om du inte är här? Känner du någon gång att ditt Bukande har gått över gränsen?

Frågan väcktes häromdagen av en vän som började känna att Buke var ohälsosamt dvs att det är så lätt att fastna här när man borde göra annat såsom städa, plugga eller vad man nu sysslar med.
Inte längre, för kanske 10 år sen eller mer, var det jobbigt att vara på t ex semester då inte mobilsurf fanns :)
Nu är det andra forum/sociala medier som drar.
 
Jag skriver nästan aldrig, men är inne och läser flera gånger om dagen. Är gravt beroende, och får panik om jag inte har haft möjlighet att kolla buke på över ett dygn :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
370
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
751
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 386
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp