Är du Buke-beroende?

Jag skulle inte säga att jag är beroende som så... Jag kan sluta när jag vill, bara jag svarat på det här inlägget... och kollat notiserna :p

Nä, men skämt åsido, jag är inte beroende av Buke i sin helhet men däremot finns det vissa strålande trådar som är omöjliga att hålla sig borta från... och Gilla-knappen är fasligt trevlig den med:bump:
 
Njaooo.... inte beroende, men väldigt förtjust! ;)
Kollar någon gång per dag, kollar bara "nya inlägg", är där inget intressant fastnar jag inte, men om det därmot är en tråd på 20+ sidor som faller mig i smaken
kan jag bli fast.
läser däremot mer än jag skriver.

Min häst har blivit "lidande" ett par gånger (utebliven ridning), samt ett och annat smörpaket har smält bort då jag fastnat här innan jag hunnit plocka undan :D
 
Ehm ja. Varje morgon innan jag gått upp vill jag uppdatera mig om vad som hänt på buke sedan jag stängde ner kvällen/natten innan. Tog tiden vid något tillfälle: 2-2,5 timmar :o innan jag kände mig nöjd och färdigläst.

Jag uppdaterar mig från mobilen flera gånger om dagen. Vid datorsittande kan buke uppsluka mig i flera timmar.

Jag var beroende av Twitter för några år sedan. Var inne varje dag, och kunde inte slita mig. Kollade ständigt via telefonen. Tillslut insåg jag att det måste få ett slut och tog en paus. Samtidigt som detta höll jag dock på lika mycket med buke :p, men av någon anledning var det inget alternativ att pausa härifrån också. Jag kände att det var dumt att utesluta denna nätsajt, som har mängder med intressanta, roliga och lärorika trådar.

Buke är one of a kind helt enkelt. Var hittar man annars all information som samlas här?
 
Definitivt Buke beroende, har varit här sedan Stallet.com tiden. Jag är här flera gånger per dag i princip alla dagar i veckan. Men jag har en tendens att vara här mycket mycket VÄLDIGT MYCKET om jag mår lite sämre i mina sjukdomar. Så desto mer jag märks här inne desto sämre mår jag :D. Buke är alltså min nallebjörn kan man säga.
 
Hur mkt tid spenderar du på Buke? Får du abstinens om du inte är här? Känner du någon gång att ditt Bukande har gått över gränsen?

Frågan väcktes häromdagen av en vän som började känna att Buke var ohälsosamt dvs att det är så lätt att fastna här när man borde göra annat såsom städa, plugga eller vad man nu sysslar med.

Jag har varit mer beroende förut. Tyckte att buke var mer händelserikt "förr" (kan inte sätta fingret på exakt när det ändrades), men att jag nu inte ser att det händer lika mycket på forumen. Kollar därför mer sällan numera.
 
Nope, är periodare. Ibland tycker jag det är sjukt trist här ( :o ) inne och då kan det gå flera veckor utan att jag ens går in. Där i mellan kan jag intressera mig för vissa trådar och vara inne flera gånger om dagen.

Tror det var tre veckor sedan jag var inne, innan jag gick in nu. Mest lite tidsfördriv idag, då jag ska iväg och är klar innan utsatt tid. Tycker Buke är lite småkul och givande mellan varven:)
 
Japp, är åtminstone läsberoende. Skriver ganska sällan men är inne och läser så fort jag behöver tidsfördriv -- vilket brukar bli minst en gång per dag. :)
 
Hur mkt tid spenderar du på Buke? Får du abstinens om du inte är här? Känner du någon gång att ditt Bukande har gått över gränsen?

Frågan väcktes häromdagen av en vän som började känna att Buke var ohälsosamt dvs att det är så lätt att fastna här när man borde göra annat såsom städa, plugga eller vad som man nu sysslar med.
Hmmm ibland tycker jag allt att ni är lite långsamma på att skriva här. Vissa dagar spanar jag på buke flera gånger i timmen. Beroende? Jag? Nädå :angel:
 
Nej. Jag brukar vara för några år sedan. Tänkte i trådrubriker (att jag sedan var för lat för att starta är en heeelt annan sak) men nu kan jag vara borta från buke utan att få abstinens. Speciellt nu med "nya" buke då det där med att taggar och att inte veta vem inlägget är riktat tills annars visade sig vara svårt att vänja sig med. Det betyder dock inte att jag inte är inne ofta men buke känns som vilken annan sida som helst nu. Säkert mest hälsosamt så ;)
 
Jo men visst! Tittar varje dag och kan komma på mig själv rätt ofta att vilja referera till buke men gör det oftast inte få det skulle bli för krångligt att förklara tankegången för folk utanför buke lixom :p
Håller för övrigt med om att notiserna är väldigt beroendeframkallande!!
 
Mmm, fast jag skulle vilja att det fanns en bukeapp så man kunde se notiserna på telefonen precis så som det syns när det händer något nytt på Facebook :)!
Ja! Gäller med! Och vad glad jag blev nu när jag fick en notis från dig :D (skrev fel, får inte bort den här från mobilen --> :d)
 
Mmm, fast jag skulle vilja att det fanns en bukeapp så man kunde se notiserna på telefonen precis så som det syns när det händer något nytt på Facebook :)!
Men det gör det ju. Ställ in notiserna via din profilsida, du får en röd notifikation precis som på facebook.
 
Men det gör det ju. Ställ in notiserna via din profilsida, du får en röd notifikation precis som på facebook.

Fast menar vi samma nu? Jo, när jag får en notis så ser jag ju den uppe i högerkanten på bukesidan. Men för att se mina notiser så måste jag ju gå till bukesidan, eller kan man göra på något annat sätt? Facebook-notiserna ser jag ju på appikonen (heter det kanske inte ;) ?) i telefonen utan att först behöva gå in på Facebook-sidan. Men något sådant kan man väl inte göra med buke, eller har jag missat något??
 
Fast menar vi samma nu? Jo, när jag får en notis så ser jag ju den uppe i högerkanten på bukesidan. Men för att se mina notiser så måste jag ju gå till bukesidan, eller kan man göra på något annat sätt? Facebook-notiserna ser jag ju på appikonen (heter det kanske inte ;) ?) i telefonen utan att först behöva gå in på Facebook-sidan. Men något sådant kan man väl inte göra med buke, eller har jag missat något??
Jag är inte säker på att jag förstår vad du inte förstår...:)

Jaha, du menar så! Du kan ställa in mailnotifikation, då får du ett mail och det borde du ha inställt med notiikation i din telefon?
 
Nä, men det funkar. :)

Jag tycker att det funkar superbra att surfa på buke med mobilen nu, jämfört med tidigare, så jag klagar inte.
 

Liknande trådar

Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
367
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
749
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 386
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp