Är du Buke-beroende?

Var det förrmen inte nu längre, tog en bukepaus på flera månader, alltså inget buke alls på nästan ett år. nu kan jag gå in lte d o å o kika
Känner inte ens nått behov av buke längre, men när manar långtråkigt så kikar jag in bara för att, tycker nästan buke har blivit tråkigt
Eller det kanske är jag som blivit tråkig kanske
 
För mig går det lite i perioder. Ibland surfar jag här flera timmar om dagen, och ibland kan det gå flera dagar utan att jag är online. Märkligt nog surfar jag betydligt mer i tentaperioder… ;)

Det är lite jobbigt med intensiva bukeperioder, speciellt när man ska förklara för folk här ute i den verkliga världen om ens "bekanta, fast man aldrig har träffat dom-vänner" som varit med om/gjort diverse saker, har vissa hundar osv, osv...
 
Ehm, jag förstår inte alls vad du menar. (min man ropar i bakgrunden: JA! Jätteberoende!)

Buke är lite av ett andningshål, där jag kan läsa roliga, sorgliga, knäppa och intressanta trådar och diskussioner. Eller kanske inte andningshål så mycket som ett väldigt intressant tidsfördriv. Ett väldigt fängslande sådant, som får hunden att kolla snett på mig och ge upp, för han inser att han kommer få mat först när matte är färdigläst i den där tråden :angel:

Håller med @AraSlei om att det är hopplöst när en läser något en gärna vill berätta om för "verkligt folk", och måste börja med att förklara om Buke. Jag har lite smått gett upp, och inser att jag får betydligt färre konstiga blickar om jag säger "en bekants bekant hade det här problemet..."
 
Alltså när min gubbe som inte är intresserad alls av forumvärlden eller överhuvudtaget sociala medier o liknande frågade om jag surfade på buke så inser jag att jag nog hänger här ganska mycket när han rakt vet vad forumet heter :angel:
 
Ja jag är absolut beroende av buke. Inget annat forum har jag känt behov av att gå in på flera gånger varje dag. Buke finns alltid uppe i första fliken och datorn står alltid på.

Här finns nästan alla de jag kallar mina vänner och buke är min sociala stimulans i vardagen. Buke är så mycket mer än ett internetforum för mig. Eftersom jag går hemma hela dagarna så är det hit jag kommer när jag behöver få "prata" med andra människor och få läsa intressanta diskussioner och inlägg.

I min vardag träffar jag min sambo varannan vecka ungefär som han jobbar nu. Min ledsagare träffar jag på vardagarna, mina barn och bonusbarn då och då och någon vän ännu mer sällan och fler människor än så behöver jag i mitt liv. Jag orkar inte längre med att åka iväg och träffa folk särskilt ofta och jag orkar inte med sällskap så långa stunder i taget men buke kan jag titta in på när jag har lust även om det är mitt i natten när jag inte kan sova. Orkar jag inte skriva något så läser jag bara och får skriva en annan dag om det är något viktigt. Buke är både social stimulans och ett trevligt tidsfördriv men visst har det hänt mer än en gång att jag har fastnat i någon intressant diskussion när jag ska iväg eller när jag egentligen borde gå och lägga mig.

Jag hade faktiskt tyckt synd om mina barn och min sambo om de hade varit de enda som skulle gett mig den sociala stimulans jag behöver för mitt behov är stort och har alltid varit det.

Att det är intressanta diskussioner och att jag har lärt mig massor här och genom dess kloka användare gör också att jag verkligen behöver buke för det får mig att utvecklas som människa. Utan buke hade jag aldrig kunnat hjälpa mina hästar så mycket som jag ändå kunde när de var sjuka och utan buke hade jag inte haft min permobil. Trevliga ställen blir iallafall jag beroende utav. Så är det bara och det gör mig absolut inget alls :)
 
Måste nog svara JA på den frågan :D Jag kollar buke flera gånger om dagen. Har jag inte tillgång till en dator så blir det mobilen. Har jag ingen tillgång till internet alls så blir jag lite störd, men det går. Jag måste inte skriva eller kolla igenom precis hela forumet, men jag vill liksom... kolla läget :angel: Se till att inget världsomvälvande har hänt under min frånvaro :D
 
Någon sa, har du försvunnit helt från facebook? O_o
Jag: Ne jag finns ju på buke :D

Beroende vet jag inte, att vakna och kolla Buke till morgonkaffet, på lunchen, rasten och till kvällsteet är väl inget beroende :angel: Startsidan är väl inte heller något konstigt :confused:
Älskar att läsa trådar, skriver inte alltid och träffat en del vänner här genom åren så jag är nog fast:o:D
 
Nja. Har jag tid sitter jag och kollar mest hela dagen samtidigt som jag gör annat. Men har inga som helst problem med att t.ex. resa bort eller vara utan internet.
 
Hur mkt tid spenderar du på Buke? Får du abstinens om du inte är här? Känner du någon gång att ditt Bukande har gått över gränsen?

Frågan väcktes häromdagen av en vän som började känna att Buke var ohälsosamt dvs att det är så lätt att fastna här när man borde göra annat såsom städa, plugga eller vad man nu sysslar med.

I aldra högsta grad beroende. :o Är jag hemma så står datorn alltid på (mkt eftersom jag använder den när jag pluggar) och fliken med buke är alltid öppen, och jag kollar den väl minst två ggr per timme, gärna mer! :D:angel:

Har dock inte abstinens när jag är bortrest eller på skolan o inte kan kolla... men det kommer kanske när jag är mer inne i mitt missbruk :cautious:
 
Absolut beroende. Men försöker stänga av emellanåt och inte vara inne alls :)
Buke var min livräddare under mina kriser och så även nu :)
När jag inte orkar vara social på annat sätt är buke suveränt :)
 
Jag var nog beroende förr, men nu hänger jag bara på ungdom och läser knappt trådar alls. Facebook, Twitter, Flashback och Imgur har tagit över som betydligt mer intressanta medier och communities, ffa med större blandning av människor och åsikter (jodå, även Imgur har sina seriösa stunder, skillnaden från typ Tumblr som också kan föra seriösa diskussioner ibland är dock att människor på Imgur kan stava, inte capsar sönder och samman, och brukar skiljetecken).
 
Senast ändrad:
Nja. Har jag tid sitter jag och kollar mest hela dagen samtidigt som jag gör annat. Men har inga som helst problem med att t.ex. resa bort eller vara utan internet.

Jag har just varit tre veckor i Grekland och slökollade på Buke typ några gånger, skrev i Vad läser du-tråden. Då var jag mer facebookberoende för att jag skrev mycket om resan där.
 
Haha Bläckis , o du som skrev att du inte hade ansiktsboken ;) ....fegis.:p

I allafallså är jag inne på buke flera ggr om dagen sen typ 1999 ...kan man kalla det beroende :o
 
Haha Bläckis , o du som skrev att du inte hade ansiktsboken ;) ....fegis.:p

I allafallså är jag inne på buke flera ggr om dagen sen typ 1999 ...kan man kalla det beroende :o
Nja, jag har skrivit att jag hade ett anonymt konto som jag inte använde socialt. Och det gjorde jag inte heller. Men jag har också skrivit att jag blivit social (och alltså oanonym) på fb numera :)
 

Liknande trådar

Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
367
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
749
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 386
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 791

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp