Bukefalos 28 år!

Är jag bara extra känslig mot blåmärken eller?

MM

Trådstartare
Senare tiden så har jag fått blåmärken jättelätt. Jag vet inte var dom kommer ifrån. Bara nu hittade jag 4 nya som inte var där igår. Jag har typ 20 st på mina ben just nu och vissa av dom kom för flera veckor sen men verkar aldrig försvinna.

Är jag bara extra känslig eller är detta normalt?
Så här har jag inte haft det tidigare.
 
Sv: Är jag bara extra känslig mot blåmärken eller?

Min sambo har rätt lätt att få blåmärken. Jag får inte alls blåmärken så lätt, så måste jag slå mig ordentligt. Jag är mera en sån som får bulor!
 
Sv: Är jag bara extra känslig mot blåmärken eller?

Äter du blodförtunnande medicin eller acetylsalicylsyra? I så fall kan det förklara saken. Hur mår du annars? Känner du dig trött och ur form? Har du andra symptom t ex blödningar från slemhinnor eller tandkött?

Det kan vara så enkelt som att du nu på sommaren lever på ett annat sätt än normalt och utsätter dig för saker som gör att du får blåmärken men blödningar under huden kan vara symptom på någon bakomliggande sjukdom, så är du osäker bör du nog kontakta vårdcentralen.
 
Sv: Är jag bara extra känslig mot blåmärken eller?

Skulle kolla upp det med vårdcentralen om jag var du, särskilt om du normalt inte får blåmärken så lätt och du inte vet vad du fått dem av.
 
Sv: Är jag bara extra känslig mot blåmärken eller?

Av ditt nick att dömma så känns inte den här frågan helt orimlig; pendlar du i vikt? Jag själv får blåmärken otroligt lätt oavsett vikt, men när jag är som smalast så ser benen ut som de tillhör ett tjackluder. :D
 
Sv: Är jag bara extra känslig mot blåmärken eller?

Äter du blodförtunnande medicin eller acetylsalicylsyra? I så fall kan det förklara saken. Hur mår du annars? Känner du dig trött och ur form? Har du andra symptom t ex blödningar från slemhinnor eller tandkött?

Det kan vara så enkelt som att du nu på sommaren lever på ett annat sätt än normalt och utsätter dig för saker som gör att du får blåmärken men blödningar under huden kan vara symptom på någon bakomliggande sjukdom, så är du osäker bör du nog kontakta vårdcentralen.

Nej, ingen sån medicin. Dom mediciner jag äter har jag ätit länge så tror inte det beror på dom. Har inte ändrat dos eller något sånt.

Tandköttet blöder lite ibland men det beror nog mest på att jag borstar för hårt.

Jag tycker inte jag ändrat vanor eller lever annorlunda. Det enda jag ändrat är att jag motionerar lite mindre. Men i mitt fall är det en bra grej.
 
Sv: Är jag bara extra känslig mot blåmärken eller?

Av ditt nick att dömma så känns inte den här frågan helt orimlig; pendlar du i vikt? Jag själv får blåmärken otroligt lätt oavsett vikt, men när jag är som smalast så ser benen ut som de tillhör ett tjackluder. :D

Nej, ingen orimlig fråga.
Jag har pendlat en del i år. Gick ner en massa i början på året men har typ stått stilla i några månader och nu senaste tiden äter jag helt normalt och har tappat något kg sista månaden. Har hållit på så här i typ 10 år nu så om det beror på det så är blåmärkena en ny grej.
Är inte underviktig utan i mitten på normalskalan av bmi.
 
Sv: Är jag bara extra känslig mot blåmärken eller?

Jag får också massvis av blåmärken.
Dock har det alltid varit så för mig,
så det är ju egentligen en helt annan sak.

Om jag var du skulle jag ta mig till vårdcentralen och kolla upp det.
Bara för att vara på den säkra sidan alltså.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 172
Senast: tott
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 830
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 597
Senast: Hazel
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 344
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp