Är jag sambo nu??

Sv: Är jag sambo nu??

Jag skulle inte säga att jag är dålig på att höra av mig, men jag sitter inte vid datorn 24/7 som de flesta är vana vid...

Det finns väl andra sätt att höra av sig än via datorn? Jag skulle säga att datorn är nog det sätt jag minst hör av mig till vänner på.
 
Sv: Är jag sambo nu??

Beror kanske lite på hur kontakten sett ut innan och så, har många (även "IRL") genom datorn så då är det klart det blir skillnad om den inte används lika mycket.
Men :love: börjar jobba om någon vecka så då kanske det normaliseras lite :)

Cilla - I will! Varenda dag! :love:
 
Sv: Är jag sambo nu??

Njut massor :love:

Mitt kärleksliv är minst sagt komplicerat för tillfället får se hur det blir och om det blir.
 
Sv: Är jag sambo nu??

Ajdå, hoppas det reder sig!

Jag vill förresten höra fler "solskenshistorier" om det finns någon som vill bjuda på en!
Det är så härligt att läsa :love:


Jösses vad fort tiden har gått!
För en månad och...öh typ en vecka sedan trodde jag att det var fullkomligt hopplöst, stenkört och allt.

Men ja, idag "firar" vi en månad ihop! :love::love:
 
Sv: Är jag sambo nu??

Ja du, jag oxå. fast lite sur på han just nu. Han driver sen blir han rädd och vill sakta ner samtidigt som han kommer och söker uppmärksamhet några få dagar efter det.
 
Sv: Är jag sambo nu??

Du kan få en solskenshistoria här om du vill :D

Jag träffade min bästa kompis storebror en kväll, han följde dessutom med hem. Han hade visst också flickvän... :o Tre dagar senare hade han gjort slut med flickvännen, och vi hade snart vår första officiella dejt! Hans plan var "sommarflört" eftersom han var nybliven singel. Det var inte min plan. :angel: I slutet av sommaren flyttade jag in!

Nu, 4,5 år senare har jag en ring på fingret vi planerar bröllop i sommar! :love:
 
Sv: Är jag sambo nu??

Ajdå, hoppas det reder sig!

Jag vill förresten höra fler "solskenshistorier" om det finns någon som vill bjuda på en!
Det är så härligt att läsa :love:


Jösses vad fort tiden har gått!
För en månad och...öh typ en vecka sedan trodde jag att det var fullkomligt hopplöst, stenkört och allt.

Men ja, idag "firar" vi en månad ihop! :love::love:
Min man och jag gick och tog en fika ihop för snart 13 år sedan. Har bott ihop sedan dess. Två hundar, två hästar, två kaniner, tre fåglar och 3 barn har vi hunnit med sedan dess.

Håller helt med Inte Ung att det är vad som kommer sen som räknas. Vi hade en riktigt dålig period för några år sedan. Gjorde tom slut men det varade bara en dag. Vi bestämde dock att vi båda ville ha varandra. Tog säkert två år innan vi jobbat oss igenom alla problem. Det var åtskilliga gånger vi var nära att ge upp. Men nu står vi här tillsammans starkare än någonsin.
 
Sv: Är jag sambo nu??

Jag vill förresten höra fler "solskenshistorier" om det finns någon som vill bjuda på en!
Det är så härligt att läsa :love:

Grattis till månaden!!

Solskenshistoria: jag och sambon träffades via nätdejting. Han hämtade mig på Arlanda, vi åkte till stan och åt middag, vi hämtade min hund som var hos mina föräldrar (hunden kastade sig på honom med pussar och ett uttryck som "var har du varit hela mitt liv!??!" :crazy:). Jag skämdes ögonen ur mig och bad om ursäkt för hunden :angel:.
Han skjutsade mig hem, annan stad. Vi pratade hela vägen. Han följde mig upp till lägenheten utan att fråga (jag sa inte nej), vi myste i soffan och jag undrade om han var tvungen att åka hem. Han sa nej.
Det är drygt två år sen nu och vi är förlovade sen över ett år :love:.
 
Sv: Är jag sambo nu??

Underbara historier! :love:

Vi är så sjukt lika så det är nästan läskigt, och han måste vara tankeläsare eller något.

Jag dricker VÄLDIGT sällan apelsinjuice, köper aldrig hem det själv...

Men så igår när han gick till affärn blev jag jättesugen på det, men sa inget.
Vad tror ni han kom hem med? :D
En flaska Brännhults apelsinjuice...!

Och en kväll ganska i början satt vi och mådde jättedåligt.
Så sa vi det typ samtidigt.
"Jag sitter och är rädd att du ska lämna mig! :( "
Lite halvläskigt tycker jag :o
 
Senast ändrad:
Sv: Är jag sambo nu??

Du vet älskade vän, ni är gjorda för varann!!! Är så glad för att du tog steget.
Nu ska jag ta steget åt andra hållet:)
Och må bra och njuta av två goa killkompidar som bara vill umgås inget annat:)
 
Sv: Är jag sambo nu??

Solskenshistoria:

Träffade snygg kille vid hundmatsbilen i nov. 2011. Han var där med sin sambo men vi pratade lite kort (väldigt ytligt bekanta via nätet sen några år tidigare).

I februari 2012 ringde telefonen, och jag svarade trots att det var ett nummer jag inte kände igen. Det var den snygge, hundintresserade killen som var nyfiken på att komma och kolla på vallning. Några dagar senare kom han hit, fikade, kollade på vallning och berättade att han separerat från sin sambo.

5 mars 2012 åkte jag till honom för att testa på hundspannskörning, men vi kom aldrig så långt. Efter ett ganska nervöst och lätt pinsamt men trevligt fika så frågade han rakt ut om jag ville ha en puss. Och det ville jag ju...

Vi blev sambos i Juli, och han sålde sitt hus i September. Numera bor vi och våra sju hundar på min uppväxtgård, och har fortfarande inte slutat förvånas över hur lika vi är:love::D
 
Sv: Är jag sambo nu??

Oooooooooj!
Jag blir så glad för allas skull, och min egen förstås! :bump:

Natten var pissjobbig, hjärnspöken, sömnbrist och tjejvecka, i kombination med dödsångest.
Han har sagt att jag SKA väcka honom om det blir jobbigt (och tvärtom såklart) så jag petade lite på honom...

Men fick inte riiiktigt den responsen jag önskade, istället sa han:
"OM TRE TIMMAR KOMMER PRICKARNA... DÄR BORTA!!" :rofl:
Det hjälpte förvisso lite det också :p
Han är såå söt när han pratar i sömnen! :love:

Men jag vet inte vad jag ska göra med hjärnspökena...
Nu kom det att det inte alls är mig han vill ha, utan att det är S...egentligen. (hon påstod det förut, att han gillade henne, men hon har visst förhållande nu så kanske var det triggern...jag vet inte)
Och av förklarliga skäl KAN jag inte släppa tanken på att det trots allt ÄR A han gillar.
Och att han är med mig för att han inte får någon av dem...

Även om förnuft, känsla och annat säger mig att det såklart inte är så...men när ångesten över det kommer, så gör den det :(
 
Sv: Är jag sambo nu??

Lätt för dig att säga...
Det har varit så himla mycket dramatik och elände kring hela alltet så det är väl inte konstigt att det är läskigt?
 
Sv: Är jag sambo nu??

Grattis! Jag läser ofta på buke, skriver dock desto mindre men vill önska dig ett stort lycka till och hoppas att ni får ett långt och lyckligt förhållande! :)

Och så bjuder jag på min solskenshistoria:

Jag träffade min sambo i april förra året, och jag visste redan när jag såg hans profil på dejtingsidan att honom skulle jag ha!

Jag hade nyligen blivit singel efter att ett trassligt förhållande, där han under en thailandsresa hade varit otrogen. Han hade köpt sig sex under sin vistelse, och jag kunde bara inte förlåta det. Innan honom hade jag haft en relation med en kille som sög kraften ur mig, han levde på något konstigt sätt genom mig. Jag bar honom, och jag kan fortfarande känna ångesten som jag kände dagen jag gjorde slut. Vad hade jag lämnat honom till, ödet? Men jag var tvungen, jag dog inuti sakta men säkert.

Innan honom hade jag varit sambo, med en kille jag trodde var min prins. Men strax efter att vi flyttat ihop och jag fått jobb började hans svartsjuka sida synas. Varje dag efter jobbet bestod av korsförhör, vem hade jag pratat med, tyckte jag att han var attraktiv osv.

Det där hade gjort att jag var mycket misstänksam när jag träffade nya människor, jag analyserade dem sönder och samman. Backade så fort jag tyckte något var misstänkt.

Men jag visste vad jag ville ha, vad jag var ute efter.

I början av april förra året fick jag mail på en dejtingsida, jag kände hur det klickade när jag tittade på hans profil (är det ens möjligt undrade jag).
Vi tog en fika, sen hängde vi ihop.

Han är allt jag vill ha.
Han ger mig den frihet jag behöver. Låter mig få vara lite vild. Han låter mig få ha mitt eget liv. Han litar till hundra procent på mig. Han känns som min spegelbild.

Det är så underbart :love:
 
Sv: Är jag sambo nu??

En till solskenshistoria; Jag och min då blivande sambo hade träffats några gånger genom den killen jag dejtade. De var alltså kompisar men det var till Honom jag ringde för att prata om allt och inget och vi pratade ofta länge, i flera timmar.

En utekväll hade jag tappat bort alla mina kompisar (killen hade jag dumpat några månader tidigare) och jag insåg att jag skulle behöva gå hem själv i mörkret. Det tilltalade mig inte alls eftersom det var en stor fest i stan och alla puckon var ute de med. Helt plötsligt öppnar sig folkmassan och där står Han! Jag frågade om han kunde följa mig hem och det ville han gärna och sedan dess är det han och jag. Detta hände den 29 juli 2000 så det är en stund sedan ;) Fortfarande älskar jag honom bara mer och mer och fortfarande kan han få det där pirret att sprida sig i min kropp bara genom att finnas :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning långt och negativt inlägg. Jag blir så ledsen. :( Jag slutade förra året mitt hästjobb pga en incident och blev då timvikarie...
2
Svar
23
· Visningar
2 048
Senast: Twihard
·
Relationer (om någon lyckas lista ut vem jag är, så dela inte, fördrar att vara anonym i denna tråden) Jag har nyligen gjort slut med sambo som...
Svar
18
· Visningar
1 715
Senast: TinyWiny
·
Relationer I juni detta året köpte min sambo en bostadsrätt av sin bror. Jag flyttade in med min sambo då, men var tveksam då eftersom jag hellre...
Svar
19
· Visningar
3 773
Senast: supersonic
·
Relationer Jag känner att jag måste få skriva av mig lite och kanske eventuellt få lite tips och idéer på vad man kan göra. För att göra en lång...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp