Komplicerat värre

Du startade en tråd 6 Maj och undrade hur man vet att det är slut, 18 Maj startade du en tråd om att du äntligen köpt häst att det bara var ägarbyte och försäkring kvar.. I mina öron låter inte det som att du var i ett stadigt förhållande när du skaffade häst.

Men vad bra att du mår så bra nu, antar att det funkar problemfritt med hästen nu och att du hittat egen lägenhet och så om det är så bra. För annars tror jag bara att du lurar dig själv, precis som jag och många andra har gjort ett antal ggr. Man ska inte vänta med att söka hjälp tills man kraschar, tro mig jag har försökt.
Varför låter dina inlägg så negativa? Är det något fel med att skriva att det känns bra nu eller? Fattar verkligen ingenting.. :/
 
Varför låter dina inlägg så negativa? Är det något fel med att skriva att det känns bra nu eller? Fattar verkligen ingenting.. :/

Nej det är väl jätte bra om allting löst sig. Men så dåligt som du mått (enligt vad du skrivit) så tror inte jag att allting är bra egentligen. Man vill dock gärna tro det och små saker kan ge en energi för en stund, men när den energin tar slut så faller man hårdare nästa gång och nästa gång.. Jag säger så för att det är så jag levt i nästan 1 år nu.. och i hela mitt liv har jag skakat på axlarna åt problem och bara fortsatt, vilket har funkat jätte bra..tills det inte funkar längre, då blir allt väldigt svart.


Hästar har varit mitt liv sen jag var 5 år, alltid varit det som räddat mig och fått mig må bra. I höstas mådde jag så dåligt att jag lånade ut min prins på foder. Därför är det bättre att ta tag i problemet med en gång. Mår man så dåligt blir det inte bra över en natt, men man kan tro att det blir det.
 
Nej det är väl jätte bra om allting löst sig. Men så dåligt som du mått (enligt vad du skrivit) så tror inte jag att allting är bra egentligen. Man vill dock gärna tro det och små saker kan ge en energi för en stund, men när den energin tar slut så faller man hårdare nästa gång och nästa gång.. Jag säger så för att det är så jag levt i nästan 1 år nu.. och i hela mitt liv har jag skakat på axlarna åt problem och bara fortsatt, vilket har funkat jätte bra..tills det inte funkar längre, då blir allt väldigt svart.


Hästar har varit mitt liv sen jag var 5 år, alltid varit det som räddat mig och fått mig må bra. I höstas mådde jag så dåligt att jag lånade ut min prins på foder. Därför är det bättre att ta tag i problemet med en gång. Mår man så dåligt blir det inte bra över en natt, men man kan tro att det blir det.
Jaha, du menade så. Nu är jag med på tåget.

För mig personligen blir det troligen bättre när jag kan flytta till egen lägenhet och börja få ordning på mitt liv igen. Det kommer säkert bli tufft i början, men har jag tagit mig igenom tuffa perioder förut så ska jag nog lösa detta också. Försöker vara positiv trots mycket oro och negativitet runt omkring.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 879
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 136
Senast: Whoever
·
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 916
Senast: Stefffie
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 748
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp