Komplicerat värre

Jag kan bara skriva utifrån vad du har skrivit här, men det och framför allt det jag citerat tyder i mina ögon på att du förmodligen skulle må bra av att vara själv ett tag och känna efter vad du verkligen tycker och vad som får dig att må bra. Visst kan andra människor bidra till ens mående, men jag tror att grunden måste man lägga själv. Finns inte den spelar det ingen roll hur fantastiska människor man omger sig med. Man måste lära sig se sina egna behov, vad man behöver och vad man kan ge.

Från mitt perspektiv reagerar jag oerhört starkt på att du skriver att du blir dumförklarad för att du är osäker. För mig är det aldrig, aldrig, aldrig ok att vara taskiga mot varandra om man är vänner eller partners. Aldrig! Man kan tycka olika, man kan bråka, man kan vara jäkligt osams, man kan använda lite väl hårda ord - och en del annat. Men man är inte taskig på det sättet.

Precis som flera andra får jag ingen positiv bild över huvud taget av den kille du nu träffar. Han vill vara med dig - men inte om du är si eller så? Är det glad, kåt och tacksam som gäller tänker jag genast.

Jag tror inte jag lyckats beskriva honom på ett rättvist sätt, han är lika förvirrad som jag och nu har vi sagt att vi ska bara umgås som vänner en tid tills bådas snurrande tankar fått en klarhet.
 
Och här känns det ju som det är långt till att ha ett sunt förhållande. Du har ju inte kommit till en sund relation med dig själv.

Det känns som du skulle behöva hjälp med den här sidan av dig, hitta meningen i ditt liv och din tillvaro. Det är helt omöjligt för någon annan att fylla det utrymmet åt dig.
 
Det framstår som att ditt liv och dina känslor är ganska komplicerade.

Hur relationen med den här killen kan vara komplicerad, övergår däremot mitt förstånd. Det framgår ju av vad du skriver att ni inte bör vara vara ihop.
 
För att mitt liv är meningslöst och det känns bättre att dö istället?

Om du känner så innerst inne och inte bara skrev det för att du är irriterad och frustrerad just nu så är nog det svaret varför du ser annorlunda på det du skrivit om killen än hur vi som läser ser det.
Har du funderat på att gå och prata med någon?

Ang att han inte vill du ska vara så negativ.. Jag fick ont i magen och kalla kårar när jag läste det. Helt enkelt för så sa mitt ex med. Jag tyckte han hade en poäng i början, jag KAN vara negativ. Det visade sig dock att "var inte så negativ" betydde "håll käften och le även om jag glömmer vad vi bestämt, ändrar planer utan att fråga dig, gör planer utan att fråga dig, skiter i vad du känner och vägrar acceptera minsta lilla antydan om att du inte är nöjd i förhållandet".

Gå därifrån. Vänd dig inte om. Bara gå.
 
För att mitt liv är meningslöst och det känns bättre att dö istället?

Om du känner så oftare än vid enstaka tillfällen tror jag att det vore bra för dig att prata med någon. Tänkandet känns mycket destruktivt. Du vill inte jobba med dig själv och därmed göra det lättare att bli lyckligt (vilket för många ger livet en mening) eftersom livet ändå är meningslöst?

Andra människor kan aldrig skapa lycka eller livsmening åt dig, de kan bara bidra till det. (Ska man sedan vara lite OT tror jag att man kan ha ett bra liv utan att vara vare sig lycklig eller se någon djupare mening med livet, men naturligtvis inte om man är olycklig.)
 
Om du känner så innerst inne och inte bara skrev det för att du är irriterad och frustrerad just nu så är nog det svaret varför du ser annorlunda på det du skrivit om killen än hur vi som läser ser det.
Har du funderat på att gå och prata med någon?

Ang att han inte vill du ska vara så negativ.. Jag fick ont i magen och kalla kårar när jag läste det. Helt enkelt för så sa mitt ex med. Jag tyckte han hade en poäng i början, jag KAN vara negativ. Det visade sig dock att "var inte så negativ" betydde "håll käften och le även om jag glömmer vad vi bestämt, ändrar planer utan att fråga dig, gör planer utan att fråga dig, skiter i vad du känner och vägrar acceptera minsta lilla antydan om att du inte är nöjd i förhållandet".

Gå därifrån. Vänd dig inte om. Bara gå.
Jag har pratat med folk sådana man går till, men får man någon hjälp nä. De säger bara "men du verkar inte ha några problem" och sen är det slut. Så jag litar inte på sådana längre.
Jag har velat dö länge, ungefär sen jag var tonåring, finns ingen mening med mitt liv allt är bara jobbigt. Det är motgångar på motgångar, jag trodde när jag var tonåring att det bara var tillfälligt och att det var ett helvete i tonåren och att jag skulle slippa det när jag blev vuxen... ooo så naiv ja va.. är ett ännu värre helvete nu.. förvisso inbillar jag och hoppas att det ska bli bättre.

Jag vill också leva ett lyckligt liv som alla andra där man har lyckliga stunder och lite mindre lyckliga stunder, men när mitt liv bara är fyllt av motgångar då blir det tufft, jag skulle behöva någon medgång så jag orkar med allt.

I slutet av maj början av juni kanske det nya kapitlet av mitt liv börjar och alla bortslängda år kommer aldrig komma igen, dom är förlorade för alltid.
 
Det du skriver om dig själv, låter ju som att du har det rätt jobbigt med dig själv. Typ komplicerat.

Det du skriver om den här killen, låter bara som att det är ett misstag att tro att han är bra för dig att umgås med. Och det är ju inte komplicerat. Det är ju bara att undvika honom - och att som absolut minimum inte ens överväga att bli ihop med honom. Jag ser kort sagt inte det komplicerade.

Du beskriver en kille som det är uppenbart att du inte ska vara ihop med. Och så säger du att det är komplicerat??!!
 
Som så många andra sagt - lär dig leva ensam innan du går in i ett förhållande igen. Sen är det andra saker som jag reagerar på: det kan finnas många anledningar till att din blivande ex alltid vill köra. Maken kör i 95 procent av åkturerna minst- han är våldsamt åkrädd. Så det kan finnas förklaringar om man PRATAR med varandra. Ytterligare en anledning att jag tycker du ska ge dig tid att leva själv är då du skriver att din mamma tycker.... Kanske dags att fundera över den relationen också. Hur mycket styr din mor vad du gör och känner....
 
@RedHyuuga - har du inte köpt en häst nyligen? Är inte det roligt? Det är väl inte en motgång? Du har avslutat ett förhållande som inte var bra för dig. Det är inte en motgång.

Och ditt nya liv börjar nu. Inte i början av juni eller 2017 på hösten. Nu! År har gått och allt har inte blivit som man tänkt sig. Det är en del av livet i vissa perioder. Men ska man tillåta ännu fler år att gå medan man sitter och tänker på de som har gått? Istället för att börja leva nu?
 
Jag har pratat med folk sådana man går till, men får man någon hjälp nä. De säger bara "men du verkar inte ha några problem" och sen är det slut. Så jag litar inte på sådana längre.
Jag har velat dö länge, ungefär sen jag var tonåring, finns ingen mening med mitt liv allt är bara jobbigt. Det är motgångar på motgångar, jag trodde när jag var tonåring att det bara var tillfälligt och att det var ett helvete i tonåren och att jag skulle slippa det när jag blev vuxen... ooo så naiv ja va.. är ett ännu värre helvete nu.. förvisso inbillar jag och hoppas att det ska bli bättre.

Jag vill också leva ett lyckligt liv som alla andra där man har lyckliga stunder och lite mindre lyckliga stunder, men när mitt liv bara är fyllt av motgångar då blir det tufft, jag skulle behöva någon medgång så jag orkar med allt.

I slutet av maj början av juni kanske det nya kapitlet av mitt liv börjar och alla bortslängda år kommer aldrig komma igen, dom är förlorade för alltid.

Ingen medgång alls? Vet du - det tror jag inte på!

Du har köpt häst.
Du kan rida!!
Du har jobb.

Och det är bara vad jag enkelt sett här via Buke.
Sen vill jag påminna dig om dina egna ord den 29 mars i år till en annan Bukefalist som mådde dåligt och uttryckte att hen ville dö:

"Kämpa på och välj livet, ingen vet vad som väntar bortom döden och vi kommer dit förr eller senare ändå. Så det är lika bra att leva och göra livet till något roligt och ge fingret åt allt det där jobbiga. Vi kan och därför ger vi inte upp! Jag tror på dig, du kommer ta dig igenom det här, ge inte upp! "
 
Ingen medgång alls? Vet du - det tror jag inte på!

Du har köpt häst.
Du kan rida!!
Du har jobb.

Och det är bara vad jag enkelt sett här via Buke.
Sen vill jag påminna dig om dina egna ord den 29 mars i år till en annan Bukefalist som mådde dåligt och uttryckte att hen ville dö:

"Kämpa på och välj livet, ingen vet vad som väntar bortom döden och vi kommer dit förr eller senare ändå. Så det är lika bra att leva och göra livet till något roligt och ge fingret åt allt det där jobbiga. Vi kan och därför ger vi inte upp! Jag tror på dig, du kommer ta dig igenom det här, ge inte upp! "
Fan, den där var klockren! Tack för att du fick mig att skratta helhjärtat. xD

Jovisst har jag medgångar men det är så lätt att gräva ner sig i det negativa (försöker att inte göra det men va svårt det är) och nej jag kommer inte ta livet av mig även om jag säger att jag lika gärna kunde dö. För jag är en stor jävla fegis, skulle avslutat mitt liv när jag var 15, men vågade inte för jag var rädd och undrade om inte livet skulle bli bättre när jag blev äldre och jag undrar fortfarande om det kommer bli ännu bättre i framtiden. ;)
 
Inte för oss, men tyst för dig själv. När du hittar någon negativ vändning, kom på minst två positiva saker med samma händelse. Det kan vara hur tramsiga grejor som helst - men träna dig på att se bägge sidor, och alltid en grej mer som är positiv.
 
@RedHyuuga - har du inte köpt en häst nyligen? Är inte det roligt? Det är väl inte en motgång? Du har avslutat ett förhållande som inte var bra för dig. Det är inte en motgång.

Och ditt nya liv börjar nu. Inte i början av juni eller 2017 på hösten. Nu! År har gått och allt har inte blivit som man tänkt sig. Det är en del av livet i vissa perioder. Men ska man tillåta ännu fler år att gå medan man sitter och tänker på de som har gått? Istället för att börja leva nu?
Jo, men hästägandet började inte så bra, har försökt ha is i magen dock men det var väldigt lätt att gräva ner sig i det negativa. :/
 
Det du skriver om dig själv, låter ju som att du har det rätt jobbigt med dig själv. Typ komplicerat.

Det du skriver om den här killen, låter bara som att det är ett misstag att tro att han är bra för dig att umgås med. Och det är ju inte komplicerat. Det är ju bara att undvika honom - och att som absolut minimum inte ens överväga att bli ihop med honom. Jag ser kort sagt inte det komplicerade.

Du beskriver en kille som det är uppenbart att du inte ska vara ihop med. Och så säger du att det är komplicerat??!!
Undvika honom.. hmm.. det kommer bli svårt i och för sig kommer det va enkelt den veckan som kommer att undvika honom då han inte kommer va hemma och ska iväg å jobba.

Igår skrev han även att han tyckte vi skulle umgås som bara vänner igen för att han inte vet vart han har sina tankar, jag var förvisso inne på samma spår att jag ska flytta å va singel å landa i det livet innan, sen får vi se vart det tar vägen. Jag trösta mig igår med att även om jag inte träffar en man så har jag åtminstone hästen, hahaha. :P
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 882
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 137
Senast: Whoever
·
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 918
Senast: Stefffie
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 749
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp