Är min interna hårddisk säker?

aiquen

Trådstartare
Om en person skulle hacka sig in i min dator och få tillgång till allting på min hårddisk, skulle den personen då också kunna komma åt min externa hårddisk, eller är den säkrare än datorns hårddisk som ju är direktuppkopplad mot nätet?
 
Sv: Är min interna hårddisk säker?

Så länge den externa hårddisken är inkopplad på datorn är den inte ett dugg säkrare än den externa. Och jag kan inte tänka mig att din interna hårddisk är direktuppkopplad mot internet....
 
Sv: Är min interna hårddisk säker?

Tack för svaret!

För övrigt var det här med direktuppkoppling en felformulering från min sida, men nu förstår jag hur det fungerar så glöm det. :)

(För övrigt ser jag att jag har skrivit fel i rubriken, det ska stå externa istället för interna.)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
337
Senast: lytesout95
·
IT & mobiler Min lap top börja bli gammal och sliten och börjar ha lite åsikter om vad jag ber den om. Jag kan dock inte leva utan dator, men har...
2
Svar
35
· Visningar
1 320
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Vi är på jakt efter ett gemensamt sparkonto med bra ränta. De flesta konton verkar vara gå att vara en person som har tillgång, vi vill...
2
Svar
20
· Visningar
1 064
Senast: Clabbe
·
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 232
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp