Är på jakt efter flytväst för hund.

Ja, jag såg den också. Men hur är passformen? Det såg inte så bra ut på bild men å andra sidan så satt ju hunden ned på bilden. Sen var jag inte så förtjust i nylonremmarna som går under magen. *rynkar åt näsan vad gäller nylon & djur*

Hittade en annan variant för ca 350:- men den såg ut att inte ge så mkt frihet åt bogen. Äsch, jag får gå och titta och ev. prova den som finns på Claes O. så får vi se hur den ser ut live.
 
Jag har faktiskt inte hunnit prova den än på hunden, men jag känner flera stycken som är väldigt nöjda med just den här flytvästen!

/Anna
 
Jag har köpt just den varianten. Tog en något billigare eftersom vi bara kommer att åka ett par ggr/sommar och därför inte slita den direkt mycket. Den sitter alldeles utmärkt på henne.
Handtaget på ryggen står det också att man kan lyfta hunden i, men när vi försökte så knakade det oroväckande när hennes 50 kg skulle hållas uppe :D
Men att hålla hunden uppe i vattnet funkar handtaget alldeles perfekt till, dom väger ju så mycket mindre då.
Hon plaskade och simmade och hade sig med västen på, och den satt faktiskt väldigt bra på henne.
 
Ja, det är ju kanske värt att prova. Har även jag svårt att tro att jag ska kunna lyfta henne i flytvästen när hon står på torra land. :D

Flytvästen ska jag ha för att kunna simträna henne längre sträckor, hon ska få ännu fiinare muskler! :d :D å matte oså förhoppningsvis. :angel:
 
Jag har också den från Clas Ohlson! Vi använder den inte så ofta men än så länge är jag nöjd :)

hem7.jpg
 
Hehe, simma, vad är det? Sånt jobbigt håller inte jag på med :D

Vi tog lilla båten och åkte ut till båtklubbens egna ö och släppte dom där.. Dom sprang och plaskade i vattnet och min simmade lite efter pinnar och bollar. Det var SÅ skönt att bara kunna slappna av och låta dom göra vad dom ville, går ju inte direkt att rymma från ön :p

(Och jag måste ju säga att jag var SÅ stolt över min bebis när vi åkte båt för första gången!)

X, 8 mån i sin nya flytväst..
Smyger in en bild när hon samma vecka plaskar i vattnet..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Nordthor
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 377
Hundhälsa Min hund kom igår i slagsmål med en räv. Hemma, invid ett uthus så hunden sprang alltså inte lös någonstans då den används till jakt och...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: animalasia
·
Övr. Katt Jag är på jakt efter mysiga sovplatser åt mina kommande katter.😊 Kan ni rekommendera bra och prisvärda kattigloos/bäddar ni köpt som ni...
Svar
16
· Visningar
1 299
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp