Bästa kattbädd/igloo

Twihard

Trådstartare
Jag är på jakt efter mysiga sovplatser åt mina kommande katter.😊 Kan ni rekommendera bra och prisvärda kattigloos/bäddar ni köpt som ni men framförallt era katter är nöjda med?🥰
 
Kartongen som kattbädden kom i…

Skämd åsido, men det är faktiskt sant.
Båda mina gillar att ligga i klösträden, ovanpå tvättmaskinen (har en handduk där) och i sängen samt i garderoben.
Kattbäddar är totalt överreklamerade.
 
Nästan omöjligt att svara på eftersom alla katter är så olika.
Det jag har lärt mig genom åren är att aldrig visa dom att det finns en ny, mysig plats avsedd för dom. Gör jag det ignorerar dom nyinköpet för alltid :rofl:
 
Okej då vet jag. Tack för svar😊 De flesta katter jag haft när jag växt upp har gillat våra djurbäddar men de var även ämnade för hundarna😊
 
Lånar tråden och kollar om någon har tips på bästa elementsängen?
Ping låg alltid på elementen i vår förra lägenhet, men nu har vi flyttat och elementen i nya lägenheten är inte kattvänliga. Ska köpa en elementsäng åt henne men så svårt att veta vilka som är vettiga och vilka som är skräp..
 
Tipps till er som söker den perfekta kattbädden:

Ta en valfri kartong, som gärna är lite mindre än vad som i människoögon ser bekvämt ut.
Placera kartongen där du egentligen inte vill ha någon katt, alternativt där du själv tror är den minst kattvänliga liggplatsen i lägenheten/huset.

Jag lovar att katten kommer att bosätta sig i kartongen, alternativt flytta den till något ännu mer olämpligt ställe, alternativt tugga sönder den till konfetti.
 
Tipps till er som söker den perfekta kattbädden:

Ta en valfri kartong, som gärna är lite mindre än vad som i människoögon ser bekvämt ut.
Placera kartongen där du egentligen inte vill ha någon katt, alternativt där du själv tror är den minst kattvänliga liggplatsen i lägenheten/huset.

Jag lovar att katten kommer att bosätta sig i kartongen, alternativt flytta den till något ännu mer olämpligt ställe, alternativt tugga sönder den till konfetti.
Av precis det skälet har jag vänt på hela processen. Observera var katten lägger sig. Placera en vikt handduk e.dyl på den platsen. Varje vecka när katten anammat en ny favoritplats så lägger du ut en handduk på det stället.

För handdukar på ställen som inte använts på ett tag finns två alternativ. Antingen ta bort för att sedan återupprepa proceduren enligt ovan. Eller låta dem ligga kvar. (Det beror på hur många handdukar du har, hur ofta du vill tvätta dem och om du själv behöver använda utrymmet, t.ex. genom att sitta i din soffa, ligga i din säng osv.)

En annan möjlighet är att placera ut saker du tänkt göra något med på golvet, ex. en ryggsäck du snart ska packa, eller kläder som ska tas med till tvättkorgen.

(Ovanstående råd är kvalitetssäkrade av katten Felicia som just nu ligger på kylväskan min lunchlåda ska placeras i.)
 
Tipps till er som söker den perfekta kattbädden:

Ta en valfri kartong, som gärna är lite mindre än vad som i människoögon ser bekvämt ut.
Placera kartongen där du egentligen inte vill ha någon katt, alternativt där du själv tror är den minst kattvänliga liggplatsen i lägenheten/huset.

Jag lovar att katten kommer att bosätta sig i kartongen, alternativt flytta den till något ännu mer olämpligt ställe, alternativt tugga sönder den till konfetti.
20220906_125918.jpg

✅
 
Tipps till er som söker den perfekta kattbädden:

Ta en valfri kartong, som gärna är lite mindre än vad som i människoögon ser bekvämt ut.
Placera kartongen där du egentligen inte vill ha någon katt, alternativt där du själv tror är den minst kattvänliga liggplatsen i lägenheten/huset.

Jag lovar att katten kommer att bosätta sig i kartongen, alternativt flytta den till något ännu mer olämpligt ställe, alternativt tugga sönder den till konfetti.

Ingen av våra vill ligga i någon kartong 😆
Paisley kan leka lite i stora kartonger, sen är det bra.
Prada blir bara ilsken om det står kartonger framme, ordning och reda ska det vara 😾
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 703
Senast: Kaching
·
Katthälsa Jag och min sambo är totalt nybörjare på katt och fick hem en liten neva masquerade för några veckor sedan. Vi köpte samma mat som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 614
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 596
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp