Är unga tjejer helt fredlösa?

Känner att den här passar rätt bra här. Inte helt samma ämne men samma princip.
Kan ju ta dickpics annars (som väl rimligtvis bör ses som blottning egentligen). Vissa är mer förskonade än andra. Varför? Ingen aning. Innebär det att dickpics är ovanliga att utsättas för? Verkligen inte.
Av förklarliga skäl så var "dickpics" inget problem när jag var ung...

Hemdatorer var sällsynta, Internet fanns inte, inga mobiltelefoner (vare sig med eller utan kamera), definitivt inga mms, inga sociala media, inga digitala fotografier som var enkla att skicka.

En och annan händelse av typen smygfotogarefring av nakna tjejer, eller smygvideofilmning, förekom i bekantskapskretsen, men eftersom distributionen av materialet var såpass komplicerad (vanlig post eller personlig leverans), så var det i sig "skadereducerande", och hindrade frekvent förekomst av sådant som dickpics...
 
Jag tror att ju fler man ser, desto mer skärps uppmärksamheten på dem. Man får en radar för vissa beteenden.

Den första jag såg var i ett skyltfönster (!) till en resebyrå i centrala Göteborg. I fönstret hängde stora posters, han stod bakom en sådan så att hela överkroppen doldes utifrån. Man såg honom från midjan och neråt, alltså hur han stod och runkade med kondom på för att det inte skulle läcka.

Efter det har jag varit utsatt på tre olika badställen. Är man uppmärksam så noterar man ett lite skyggt kroppsspråk när de närmar sig.

En stod och väntade i en gångtunnel en kväll. Klev fram med kuken i näven och beordrade mig att suga av honom.

En satt på en spårvagn och runkade diskret med kuken framme. Jag övervägde att ställa till väsen men förutom mig var vagnen befolkad av pensionärsdamer som förmodligen skulle må sämre om de fick klart för sig vad som pågick än om de inte fick det. Det var ändå bara jag som satt i vinkel så att jag såg vad han gjorde.

En av av de äckligaste jag hört om är han som ofredade min goda väns mamma. Han kom fram när hon satt i bilen för att fråga om vägen, medan de pratade såg hon plötsligt att han halat fram kuken. Han sprutade på bilen. (Annars har jag hört flera berätta om ett omvänt modus, han sitter i bilen och ropar till sig kvinnan för att fråga om vägen, när hon kommer fram och kikar in sitter han och runkar)

Så ynkliga små kräk de är, livrädda för kvinnor.

Visst ja, när jag förhandsgranskar inser jag att jag glömt den störde jävel som satt och runkade bredvid mig på bio. Han slank in när ljusen släckts och slank ut när han var klar. När jag kom ut efteråt och berättade för en vakt vad jag varit med om fick jag svaret att de observerat den här mannen och misstänkt honom för just runkare. Filmen var Thelma&Louise.
Det var ett rejält cv du presenterade. Själv har jag ALDRIg varit med om vare sig blottare (eller dickpics) trots en ålder på 50+. Naturligtvis kan det bero på en väldigt stor variation av förklaringar men jag underlåter mig inte att ens försöka ge sådan på varför just du och inte jag, det kan kanske inte ens förklaras.

Jag har däremot under mitt liv träffat på en hel del män som utsatt mig för annat. Sexuella övergrepp när jag var barn, tafsande grabbar när man gick i skolan, tafsande män när jag jobbar på restaurang (beroende på typ av restaurang), aldrig någonsin under 15 år som nattarbetande taxichaufför när jag hade åkeriet. Och under mina 20 senaste år inom vården har jag mött ett otal svårt sjuka män som förlorat allt utom sin i hjärnan sexuella drift - jag tror den är det sista som överger mannen som art här på jorden...

Trots mina tråkiga erfarenheter av vissa män, skulle jag aldrig ge alla dessa fantastiska män som hellre dör än utsätter en kvinna för något av det som beskrivs här i tråden, någon skuld bara för att de är män.

Det är arslen som gör såna här saker, fostrade av mödrar och fäder, varav den ena eller den andra kan vara frånvarande av någon orsak alldeles för ofta tyvärr. Det är män och kvinnor och samhället vi skapar och ingår i som skapar dessa gränsöverskridande individer som utför övergrepp. Det är inte deras könstillhörighet som avgör om de ska blotta kuken för dig.
 
@honung Jag vill nog påstå att könstillhörigheten är avgörande för om de ska kunna blotta kuken för mig.

Inteallamän-spåret i tråden håller jag mig ifrån, jag tycker att det går att diskutera män som begår sexbrott/kränker utan att någon man ska kliva fram och begära diplom för att han inte gör det.
 
@honung Jag vill nog påstå att könstillhörigheten är avgörande för om de ska kunna blotta kuken för mig.

Inteallamän-spåret i tråden håller jag mig ifrån, jag tycker att det går att diskutera män som begår sexbrott/kränker utan att någon man ska kliva fram och begära diplom för att han inte gör det.

Finns även kvinnor som blottar sig. Härom veckan var det någon kvinna som dessutom hade fräckheten att lägga ut sitt övergrepp på unga skolpojkar, på sociala medier. Så den avgörande faktorn kan onekligen inte vara kön på förövaren.
 
Jag råkade vara med på en datingsida, alltså en helt normal och ingen sexsida för typ 10-15 år sedan. Jag kan inte ens räkna mängden dickpics jag fick. Jag är 52 nu så jag var ingen ung tjej då direkt. Jag har nog råkat ut för en 5-6 blottare . Värst var nog en kille som satte sig på knä och började onanera framför mig och min kompis på stranden.
 
@honung Jag vill nog påstå att könstillhörigheten är avgörande för om de ska kunna blotta kuken för mig.

Inteallamän-spåret i tråden håller jag mig ifrån, jag tycker att det går att diskutera män som begår sexbrott/kränker utan att någon man ska kliva fram och begära diplom för att han inte gör det.
Men självklart krävs det en kuk för att kunna visa upp en. Men vem har format denna gränslösa man som tror det är okej att göra det, eller som troligtvis som kanske vet att det inte är okej men som gör det ändå. Vem har inte satt gränserna på rätt ställe där? Det är inte så att den insikten, kunskapen, bristen på respekt sitter autoinkopplat i kuken på MÄN.
 
Men självklart krävs det en kuk för att kunna visa upp en. Men vem har format denna gränslösa man som tror det är okej att göra det, eller som troligtvis som kanske vet att det inte är okej men som gör det ändå. Vem har inte satt gränserna på rätt ställe där? Det är inte så att den insikten, kunskapen, bristen på respekt sitter autoinkopplat i kuken på MÄN.
Varifrån det kommer intresserar mig inte så mycket. De vet att det är fel, att det till och med är brottsligt. Då är det alltså bara att låta bli.
 
Jag råkade vara med på en datingsida, alltså en helt normal och ingen sexsida för typ 10-15 år sedan. Jag kan inte ens räkna mängden dickpics jag fick. Jag är 52 nu så jag var ingen ung tjej då direkt. Jag har nog råkat ut för en 5-6 blottare . Värst var nog en kille som satte sig på knä och började onanera framför mig och min kompis på stranden.
Dickpics redan då alltså? Jag trodde att det var en nyare företeelse än så. Så jävla stört.
 
Varifrån det kommer intresserar mig inte så mycket. De vet att det är fel, att det till och med är brottsligt. Då är det alltså bara att låta bli.
Om det inte intresserar dig (slash den typ av feminism du står för) kommer det aldrig bli någon förändring.
 
Men de vet ju att de gör fel? Det är ju inte som att de runkar inför främmande kvinnor för att ingen talade om för dem att man inte får.
Fast vad är det som är så svårt att förstå? Att de vet att det är fel och att de går igång på det är en nobrainer, däremot är det något som fattas vad det gäller respekt och uppfattning om sexualitet, något som någon/något har felkopplat hos dessa individer. Felkopplingen sitter inte i kuken, den sitter utanför den, hos den/det som formade denna gränsöverskridande man.
 
@honung Jag vill nog påstå att könstillhörigheten är avgörande för om de ska kunna blotta kuken för mig.

Inteallamän-spåret i tråden håller jag mig ifrån, jag tycker att det går att diskutera män som begår sexbrott/kränker utan att någon man ska kliva fram och begära diplom för att han inte gör det.
Du menar, det borde gå att diskutera på det sättet utan att någon man kliver fram och begär diplom för att han aldrig har blottat sig.
 
Det var ett rejält cv du presenterade. Själv har jag ALDRIg varit med om vare sig blottare (eller dickpics) trots en ålder på 50+. Naturligtvis kan det bero på en väldigt stor variation av förklaringar men jag underlåter mig inte att ens försöka ge sådan på varför just du och inte jag, det kan kanske inte ens förklaras.

Jag har däremot under mitt liv träffat på en hel del män som utsatt mig för annat. Sexuella övergrepp när jag var barn, tafsande grabbar när man gick i skolan, tafsande män när jag jobbar på restaurang (beroende på typ av restaurang), aldrig någonsin under 15 år som nattarbetande taxichaufför när jag hade åkeriet. Och under mina 20 senaste år inom vården har jag mött ett otal svårt sjuka män som förlorat allt utom sin i hjärnan sexuella drift - jag tror den är det sista som överger mannen som art här på jorden...

Trots mina tråkiga erfarenheter av vissa män, skulle jag aldrig ge alla dessa fantastiska män som hellre dör än utsätter en kvinna för något av det som beskrivs här i tråden, någon skuld bara för att de är män.

Det är arslen som gör såna här saker, fostrade av mödrar och fäder, varav den ena eller den andra kan vara frånvarande av någon orsak alldeles för ofta tyvärr. Det är män och kvinnor och samhället vi skapar och ingår i som skapar dessa gränsöverskridande individer som utför övergrepp. Det är inte deras könstillhörighet som avgör om de ska blotta kuken för dig.
Det finns också män som effektiviserar sitt blottande. För ett antal år sedan var jag på picknick i Slottsskogen i Göteborg. Det var i en vacker del av parken och det var massor av människor där, som tittade på blommor och fikade och sånt.

Platsen är omgiven av berg. På den högsta toppen stod en man och runkade, vänd ner mot den vackra plats där vi var så många på utflykt. Jag vet naturligtvis inte hur många som såg honom, men jag såg honom och mitt sällskap (en man) såg honom.

Därutöver har jag tappat räkningen för länge sedan, när det gäller blottare.
 
Varför tror du att det skulle stå förövare i pannan på den man som faktiskt ofredar kvinnor?

Om du träffar en man på gatan som ser trevlig ut och initialt beter sig trevligt så kan han ändå vara en förövare. Poängen är att risken att han är en förövare är mycket mindre än att han inte är det.

Men så bra, då finns inte problemet alltså? Är det verkligen det vi diskuterar? Eller är det så att vi diskuterar att det ÄR ett problem, och ett rätt stort problem?

Du är intresserad av att "rentvå" alla män som INTE är förövare. Vi andra diskuterar att det är ett stort problem och att kvinnor generellt får vara beredda på att antastas ungefär överallt, i varierande utsträckning.

För att enkelt illustrera min uppfattning

tyTc1Nl.jpg
 
Senast ändrad:
Fast vad är det som är så svårt att förstå? Att de vet att det är fel och att de går igång på det är en nobrainer, däremot är det något som fattas vad det gäller respekt och uppfattning om sexualitet, något som någon/något har felkopplat hos dessa individer. Felkopplingen sitter inte i kuken, den sitter utanför den, hos den/det som formade denna gränsöverskridande man.
Fast i många fall är det ju inte bara bristande sexuell respekt utan också bristande respekt för lag och ordning.
Är det samhällets fel att ingen har talat om för de stackars männen att det faktiskt är olagligt att våldta någon?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp