Är unga tjejer helt fredlösa?

Skulle aldrig falla mig in att prata om "inte alla män" eftersom det är en term som antyder att antalet män som våldtar är mycket fler än det egentligen är.

Det är en liten grupp som står för så gott som alla våldtäkter och det är liknande mönster med andra våldsbrott. En liten grupp med antisociala beteende som begår nästan alla våldsbrott. I denna lilla grupp relativt befolkningen finns det både män och kvinnor men män är kraftigt överrepresenterade.

Om man pratar om så här kontroversiella frågor av angripa de natur är det minsta man kan begära att adekvat information ges och inte fördomar.

Nej det är inte en liten grupp män som våldtar och ofredar.
 
Metoo visar att det är ett problem med ofredande och att många kvinnor drabbas. Den motsäger inte på något sätt forskningen som visar att det är en liten grupp män, relativt det totala antalet män, som är förövare.
Metoo visar precis tvärt om att det är en stor grupp män och inte en liten grupp män. Det du inte har fattat är att det handlar om vanliga "trevliga" snubbar som faktiskt inte fattar gränser. Och de slår ifrån sig på samma sätt som du - de begår inte övergrepp eftersom dom inte är "en sån"
 
1 av 10 ar väl köpt sex vilket är en form av övergrepp, speciellt med den nya lagstiftningen i åtanke. Det är ca 400 000 män om man enbart räknar in myndiga personer, knappast en liten grupp till det kan vi sedan lägga alla som begått övergrepp som aldrig anmäls. Min personliga erfarenhet är att det är väldigt många män som inte klarar av att INTE kränka kvinnor i sin närhet, värst utsatt är man ju i sin relation. I alla relationer jag haft har jag blivit utsatt för åtminstone gråzons övergrepp, tex tjatsex/sextjat, press, att personen inte slutar ta på en fastän man visar att man inte är intresserad osv.

Även om det är 10 procent så är det en liten minoritet.

Nej det är inte en liten grupp män som våldtar och ofredar.


Det är en liten grupp procentuellt sett till det totala antalet män.

Om man nu ska generalisera så är den korrekta benämningen:
"Män våldtar inte"
"Män ofredar inte"
 
Metoo visar precis tvärt om att det är en stor grupp män och inte en liten grupp män. Det du inte har fattat är att det handlar om vanliga "trevliga" snubbar som faktiskt inte fattar gränser. Och de slår ifrån sig på samma sätt som du - de begår inte övergrepp eftersom dom inte är "en sån"

Stor grupp sett till antal, ja. Men liten grupp sett till det totala antalet män.

Jag motsäger inte påståendet att det skulle vara svårt att identifiera förövare. Om jag skulle spekulera tror jag snarare att de som ofredar ger ett bättre första intryck eftersom människor med antisocialt beteende ofta är mån om att göra ett gott första intryck och är skickliga på att manipulera.
 
Den där artikeln bekräftar det jag säger. Det vill säga att det rör sig om en liten andel av männen.

Hur rimligt är det att prata om att "män ofredar" när 19 av 20 män inte gör det?
Det är inte 19 av 20 som inte ofredar utan det är 19 av 20 som antingen inte hunnit ofreda någon i unga år eller som inte bedömer att de själva har ofredat någon.
 
Det är inte 19 av 20 som inte ofredar utan det är 19 av 20 som antingen inte hunnit ofreda någon i unga år eller som inte bedömer att de själva har ofredat någon.

Fast den bekräftar det som vi vet genom forskning. Nämligen att det är en liten andel av befolkningen som står för så gott som alla våldsbrott. Ju grövre brott desto mindre blir andelen.
 
Även om det är 10 procent så är det en liten minoritet.




Det är en liten grupp procentuellt sett till det totala antalet män.

Om man nu ska generalisera så är den korrekta benämningen:
"Män våldtar inte"
"Män ofredar inte"
Men det är inte 10% totalt det är 10 som köpt sex, sen kan du lägga på alla som tafsat, tjatat och på andra sätt kränkt. Sedan på det de som våldtar och så även de som bara verbalt begår ofredanden men aldrig skulle våga rent fysiskt. Sen är du på rätt procent nivå.
 
Med tanke på hur vanligt det är att bli utsatt för olika sexuella ofredanden/övergrepp så måste den gruppen "psykopater" vara såpass aktiva att de knappt hinner med att till exempel ha ett jobb.

Vissa sysslar med sina övergrepp på betald arbetstid. Bu
Metoo visar att det är ett problem med ofredande och att många kvinnor drabbas. Den motsäger inte på något sätt forskningen som visar att det är en liten grupp män, relativt det totala antalet män, som är förövare.


Jag har aldrig anmält en man, men jag har blivit antastad och sexuellt utnyttjad. Vad säger det i fråga om värde av statistik?
 
Jag tror snarare att det är betydligt fler än 1 av 20 som ofredar, de har däremot kommit undan med då de ursäktas med att vara "snälla killar" egentligen.
Undersökningen här var ju frågor som ställdes till ungdomar så de måste ju ha självskattat huruvida de begått ett ofredande eller ej.
 
Men det är inte 10% totalt det är 10 som köpt sex, sen kan du lägga på alla som tafsat, tjatat och på andra sätt kränkt. Sedan på det de som våldtar och så även de som bara verbalt begår ofredanden men aldrig skulle våga rent fysiskt. Sen är du på rätt procent nivå.

Fast nu kommer du med fördomar. Om man nu kommer med grova anklagelser riktat mot en grupp är det rimligt att man har väldigt gott med kött på benen för sin sak.

Den typen av argumentation som du kommer med ovan används ofta som sexism och rasism riktade mot muslimer, judar, kvinnor mm mm.
 
Fast nu kommer du med fördomar. Om man nu kommer med grova anklagelser riktat mot en grupp är det rimligt att man har väldigt gott med kött på benen för sin sak.

Jag vill inte vara den som är den, men som kvinna är det väldigt lätt att gå utanför dörren och bevisa tesen.

Högutbildade, städade familjefäder på kontoret, bilprovningen, ICA, industrin - överallt.

En vecka i en kvinnas skor önskar jag dig. Med en värme bara helvetet kan uppbåda.
 
Fast nu kommer du med fördomar. Om man nu kommer med grova anklagelser riktat mot en grupp är det rimligt att man har väldigt gott med kött på benen för sin sak.

Den typen av argumentation som du kommer med ovan används ofta som sexism och rasism riktade mot muslimer, judar, kvinnor mm mm.
Okej, det vi möjligen kan vara överens om är att det procentuellt sätt är ett fåtal män som blir dömda för sexuella övergrepp, sexköp, ofredanden och våldtäkt. Så långt stämmer det. Huruvida de är de enda som utför dessa brott är däremot en fråga för diskussion. Jag har själv aldrig anmält ett enda av de övergrepp eller de kränkningar jag själv utsatts för. Det är ju trots allt ganska få gånger det anmäls och ännu färre där det leder till fällande dom. Så har man det som måttstock så förstår jag att man anser att det är ett fåtal män.
 
Jag vill inte vara den som är den, men som kvinna är det väldigt lätt att gå utanför dörren och bevisa tesen.

Högutbildade, städade familjefäder på kontoret, bilprovningen, ICA, industrin - överallt.

En vecka i en kvinnas skor önskar jag dig. Med en värme bara helvetet kan uppbåda.

Varför tror du att det skulle stå förövare i pannan på den man som faktiskt ofredar kvinnor?

Om du träffar en man på gatan som ser trevlig ut och initialt beter sig trevligt så kan han ändå vara en förövare. Poängen är att risken att han är en förövare är mycket mindre än att han inte är det.
 
Det är ju en skyddsmekanism, hur många som blir mobbade försöker inte avstyra hån och skämt och annat på exakt samma vis. En metod som för individen är framgångsrik är ju oftast att vara värre själv, dra de grovaste skämten osv. En överlevnadstrategi helt enkelt ur ett samhällsperspektiv såklart inte något som hjälper, men frågan är om det hjälper att säga ifrån och höja rösten heller. Vem lyssnar?

När jag som ung blev utsatt för "mobbningsförsök" av några "balla killar" i högstadiet, så gjorde jag just det, konfronterade dem, trots att jag var ensam mot dom.

Inuti mig visste jag att de var fega fjantar, så jag hanterade dem som just fega fjantar.

Mobbningsförsöken dog ut.

Sedan dess har jag använt liknande metodik, så snart någon eller några försökt ge sig på mig. Det funkar även på vuxna, och killar som vill använda sexuellt maktspråk av olika slag.

Och ja, jag har genomgående varit en "annorlunda" och kontroversiell person, som bl.a. har stridit för just kvinnors (flickors) rättigheter i olika sammanhang, alltså någon som i första hand manliga mobbare gärna vill göra ner.

Det mest intressanta i kråksången, är att det fanns (finns?) en hel del tjejer kvinnor, som gärna försökte hänga på de ovan nämnda manliga mobbarna...
 
När jag som ung blev utsatt för "mobbningsförsök" av några "balla killar" i högstadiet, så gjorde jag just det, konfronterade dem, trots att jag var ensam mot dom.

Inuti mig visste jag att de var fega fjantar, så jag hanterade dem som just fega fjantar.

Mobbningsförsöken dog ut.

Sedan dess har jag använt liknande metodik, så snart någon eller några försökt ge sig på mig. Det funkar även på vuxna, och killar som vill använda sexuellt maktspråk av olika slag.

Och ja, jag har genomgående varit en "annorlunda" och kontroversiell person, som bl.a. har stridit för just kvinnors (flickors) rättigheter i olika sammanhang, alltså någon som i första hand manliga mobbare gärna vill göra ner.

Det mest intressanta i kråksången, är att det fanns (finns?) en hel del tjejer kvinnor, som gärna försökte hänga på de ovan nämnda manliga mobbarna...
När jag gjorde samma sak tyckte mobbarna bara att det var ännu roligare, de var ju också äldre än mig. Så jag skaffade mig andra strategier helt enkelt.

Och ja, alla orienterar sig mot "makten", det är så man slipper bli utsatt.
 
Det ingår i statistiken för sexuellt ofredande men jag tror inte att blottning finns särredovisat.

Det hade varit intressant med en enkät bland kvinnor med frågan om de varit utsatta för blottare. Jag tror som du, att det är ett brott som väldigt sällan anmäls. Av alla de blottare jag sett anmälde jag en, och pratade med polisen om en annan. I övriga fall fanns så lite att gå på att det inte var någon idé.
Jag har stött på en (1) st blottare under hela min levnad.

Är det verkligen så vanligt?

Trots att jag alltså bodde i Stockholm under min uppväxt, fram till dryga 30 år, och bl.a. for runt i kollektivtrafiken vid alla möjliga tider på dygnet, sju dagar i veckan.

Obehagligare har väl varit fulla eller drogpåverkade grupper av personer, oftast av manligt kön, som har varit småbråkiga i största allmänhet, skräniga och många, t.ex. nära fotbollsderbyn, eller på platser som t.ex. T-centralen med omnejd.
Dessa är svåra att "läsa", och svåra att veta om t.ex. råkar ha ett plagg som tyder på gillande av "fel" idrottslag.
 
Jag har stött på en (1) st blottare under hela min levnad.

Är det verkligen så vanligt?

Trots att jag alltså bodde i Stockholm under min uppväxt, fram till dryga 30 år, och bl.a. for runt i kollektivtrafiken vid alla möjliga tider på dygnet, sju dagar i veckan.

Obehagligare har väl varit fulla eller drogpåverkade grupper av personer, oftast av manligt kön, som har varit småbråkiga i största allmänhet, skräniga och många, t.ex. nära fotbollsderbyn, eller på platser som t.ex. T-centralen med omnejd.
Dessa är svåra att "läsa", och svåra att veta om t.ex. råkar ha ett plagg som tyder på gillande av "fel idrottslag.
Jag tror att ju fler man ser, desto mer skärps uppmärksamheten på dem. Man får en radar för vissa beteenden.

Den första jag såg var i ett skyltfönster (!) till en resebyrå i centrala Göteborg. I fönstret hängde stora posters, han stod bakom en sådan så att hela överkroppen doldes utifrån. Man såg honom från midjan och neråt, alltså hur han stod och runkade med kondom på för att det inte skulle läcka.

Efter det har jag varit utsatt på tre olika badställen. Är man uppmärksam så noterar man ett lite skyggt kroppsspråk när de närmar sig.

En stod och väntade i en gångtunnel en kväll. Klev fram med kuken i näven och beordrade mig att suga av honom.

En satt på en spårvagn och runkade diskret med kuken framme. Jag övervägde att ställa till väsen men förutom mig var vagnen befolkad av pensionärsdamer som förmodligen skulle må sämre om de fick klart för sig vad som pågick än om de inte fick det. Det var ändå bara jag som satt i vinkel så att jag såg vad han gjorde.

En av av de äckligaste jag hört om är han som ofredade min goda väns mamma. Han kom fram när hon satt i bilen för att fråga om vägen, medan de pratade såg hon plötsligt att han halat fram kuken. Han sprutade på bilen. (Annars har jag hört flera berätta om ett omvänt modus, han sitter i bilen och ropar till sig kvinnan för att fråga om vägen, när hon kommer fram och kikar in sitter han och runkar)

Så ynkliga små kräk de är, livrädda för kvinnor.

Visst ja, när jag förhandsgranskar inser jag att jag glömt den störde jävel som satt och runkade bredvid mig på bio. Han slank in när ljusen släckts och slank ut när han var klar. När jag kom ut efteråt och berättade för en vakt vad jag varit med om fick jag svaret att de observerat den här mannen och misstänkt honom för just runkare. Filmen var Thelma&Louise.
 
Jag har stött på en (1) st blottare under hela min levnad.

Är det verkligen så vanligt?

Trots att jag alltså bodde i Stockholm under min uppväxt, fram till dryga 30 år, och bl.a. for runt i kollektivtrafiken vid alla möjliga tider på dygnet, sju dagar i veckan.

Obehagligare har väl varit fulla eller drogpåverkade grupper av personer, oftast av manligt kön, som har varit småbråkiga i största allmänhet, skräniga och många, t.ex. nära fotbollsderbyn, eller på platser som t.ex. T-centralen med omnejd.
Dessa är svåra att "läsa", och svåra att veta om t.ex. råkar ha ett plagg som tyder på gillande av "fel" idrottslag.
Känner att den här passar rätt bra här. Inte helt samma ämne men samma princip.
Kan ju ta dickpics annars (som väl rimligtvis bör ses som blottning egentligen). Vissa är mer förskonade än andra. Varför? Ingen aning. Innebär det att dickpics är ovanliga att utsättas för? Verkligen inte.
 

Bifogade filer

  • 66462126_910989075907833_5608396989793304576_n.jpg
    66462126_910989075907833_5608396989793304576_n.jpg
    34,9 KB · Visningar: 48

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp