Bukefalos 28 år!

Är vikariat ett alternativ?

@cirkus
Du har rätt, en fot är bra så att det blir två fötter där istället! :)

@TinyWiny

Jag tror inte att min utbildning blir gammal för att jag inte får jobb inom yrket på studs, tvärtom är det alldeles utmärkt att ha just den jag har, fler och fler vill ha en med. sek. med den utbildningen vilket ju är väldigt positivt. Det är aldrig fel att vara eftertraktad ju :D

Många tjänster som utannonseras är just fasta tjänster, så jag känner inte igen det om att det på något vis skulle vara svårare att hitta fasta tjänster, det är just därför jag inte tidigare har tänkt så noga på vikariat som alternativ, förutom sommarvikariat har jag inte sett speciellt många vikariat alls faktiskt. :)

Tack för påminnelsen om a-kassan, ska komma i håg det. Behöver nog fler påminnelser om det dock ;) Jag har aldrig varit med i a-kassa...

Jo, lokalvårdare eller städare heter det väl. I mina ögon blir det städerskor då jag är kvinna och de flesta som jobbar inom det är kvinnor. :) Fördelen där för mig är också yrkesbeviset. Det anses att fler och fler anställer människor med yrkesbevis inom städ, just för att få personal som vet vad de gör. Och det är ju det jag gör!

Tack :) !
 
@cirkus
Du har rätt, en fot är bra så att det blir två fötter där istället! :)

@TinyWiny

Jag tror inte att min utbildning blir gammal för att jag inte får jobb inom yrket på studs, tvärtom är det alldeles utmärkt att ha just den jag har, fler och fler vill ha en med. sek. med den utbildningen vilket ju är väldigt positivt. Det är aldrig fel att vara eftertraktad ju :D

Många tjänster som utannonseras är just fasta tjänster, så jag känner inte igen det om att det på något vis skulle vara svårare att hitta fasta tjänster, det är just därför jag inte tidigare har tänkt så noga på vikariat som alternativ, förutom sommarvikariat har jag inte sett speciellt många vikariat alls faktiskt. :)

Tack för påminnelsen om a-kassan, ska komma i håg det. Behöver nog fler påminnelser om det dock ;) Jag har aldrig varit med i a-kassa...

Jo, lokalvårdare eller städare heter det väl. I mina ögon blir det städerskor då jag är kvinna och de flesta som jobbar inom det är kvinnor. :) Fördelen där för mig är också yrkesbeviset. Det anses att fler och fler anställer människor med yrkesbevis inom städ, just för att få personal som vet vad de gör. Och det är ju det jag gör!

Tack :) !

Nej jag menar alltså inte att utbildningen blir gammal på studs men alla utbildningar ändras ju med åren och om vi säger att du fortsätter jobba med städ i fem år till så är du ju inte lika attraktiv på arbetsmarknaden som en som har jobbat som eller precis har blivit färdig medicinsk sekreterare. Det är ju också så att man själv glömmer och därför är det ju bra om man får jobb ganska omgående inom det området man har utbildat sig till så att man håller sin kunskap aktuell och får gå ev. vidareutbildningar osv. Nu när du har slitit så så tycker iallafall jag att det vore synd om du inte får utdelning av ditt slit och får jobba med det du vill.

Jo fasta tjänster utannonseras ju och de måste annonsera ut fasta tjänster så det var inte så jag menade att det är svåra att hitta, mer att få dem. Chansen/risken (beroende på vilken sida man står på om man är vikarie redan eller inte) är stor att det ändå är någon som har gått på vikariat innan som också har sökt tjänsten som de vet hur den personen är som får jobbet. Därför ser jag det som positivt att komma in på ett vikariat :) Att göra sig känd som duktig på sitt jobb gör det ju enklare att få mer jobb än om man är ett oskrivet blad som ingen vet något om. Hur mycket vikariat det finns ute går ju självklart också i vågor men folk får ju barn lite då och då och folk blir långtidssjukskrivna så det borde ju behövas vikarier då iallafall.

Jag ska försöka komma ihåg att påminna dig om a-kassan :)

Jo man säger väl i dagligt tal städerskor men allt ska ju ha fina namn du vet ;) Det är ju super att ha något att falla tillbaka på som man också är duktig på om det skulle bli glapp emellan två vikariat som medicinsk sekreterare. Det är ju inte alla som har två utbildningar! Det är ju jättemycket värt :) Du kan ju faktiskt söka städjobb också och sedan fortsätta söka jobb som medicinsk sekreterare. Bara du får flytta och det är ju en fördel att ha ett jobb att kunna börja på när man har flyttat.
 
Jag hade inte tänkt jobba inom städ 5 år till, men man vet kanske aldrig, misstänker dock att jag slipper göra det. Som tur är! Men jag ska kika lite på städjobb. Vad händer om jag får ett sådant nu och jobbar en månad och får erbjudande om annat, då blir jag inte så populär? Hur lång uppsägningstid har man?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 042
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 344
Senast: Enya
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 566
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp