Jag har en och använder den nästan jämt. Nu är jag själv, men det finns ju större. Finns flera grupper på Facebook där du kan kolla mer och få se vad folk gör i sina. Det krävs ofta lite inlärning, men sen är den toppen tycker jag!
Tack för tips, men har inte Facebook 😊
 
Jag har en billig från NetOnNet. Använder den ganska mycket. Saker som är färdiga blir riktigt bra, t ex vårrullar och nuggets.

Har utvecklat en metod att göra egna pommes (direkt från potatis alltså) som ger ett mycket bra resultat. Det går ut på att först skölja bort all stärkelse sedan torka potatisstängerna torra och mixa dem med lite olja. Min utmaning är att det blir absolut bäst om alla potatisstänger är lika stora och det har jag svårt för! Hur som helst får jag även goda sötpotatispommes med denna metod.

Tycker även att vissa grönsaker, t ex padrons, blir toppen. Ja, allt paprika- och chilirelaterat förresten.

Har haft min nuvarande i några år och när den ger upp blir det nog en ny som ger utrymme för mer avancerade saker. Min är extremt enkel.
 
Jag har en billig från NetOnNet. Använder den ganska mycket. Saker som är färdiga blir riktigt bra, t ex vårrullar och nuggets.

Har utvecklat en metod att göra egna pommes (direkt från potatis alltså) som ger ett mycket bra resultat. Det går ut på att först skölja bort all stärkelse sedan torka potatisstängerna torra och mixa dem med lite olja. Min utmaning är att det blir absolut bäst om alla potatisstänger är lika stora och det har jag svårt för! Hur som helst får jag även goda sötpotatispommes med denna metod.

Tycker även att vissa grönsaker, t ex padrons, blir toppen. Ja, allt paprika- och chilirelaterat förresten.

Har haft min nuvarande i några år och när den ger upp blir det nog en ny som ger utrymme för mer avancerade saker. Min är extremt enkel.
Så gör vi med, blir toppen! Ett tips är att köra potatisen 2 min innan man blandar den med olja, då ångar det sista vattnet bort.
 
Det är inte min erfarenhet. Vi har en Philips Airfryer XL. Vi brukar köra en hel påse Findus Pommes Chateau (800 g) i den på en gång. Det räcker och blir över till oss tre! Och de blir väldigt goda och jämt tillagade.

Tror att ni menar lite olika. Min uppfattning var att @hastflicka menar att göra egna från skuren potatis och inte "färdiga" på påse. Jag har ingen erfarenhet av airfryer men gör man dessa två varianter i ugn är det ju väldig skillnad på hur de behöver tillagas, så kan väl vara samma sak i airfryer?
 
Tror att ni menar lite olika. Min uppfattning var att @hastflicka menar att göra egna från skuren potatis och inte "färdiga" på påse. Jag har ingen erfarenhet av airfryer men gör man dessa två varianter i ugn är det ju väldig skillnad på hur de behöver tillagas, så kan väl vara samma sak i airfryer?
Fast jag har inga problem att göra pommes från skratch till 2-3 personer i en normalstor airfryer. Men att göra i flera omgångar skulle ju bli kasst, de ska ju ätas direkt.
 
Fast jag har inga problem att göra pommes från skratch till 2-3 personer i en normalstor airfryer. Men att göra i flera omgångar skulle ju bli kasst, de ska ju ätas direkt.

Okej! Jag har som sagt ingen erfarenhet av airfryer, tyckte bara att de beskrev olika tillagningar :) Men låter som att de är rätt rejältrymliga då om man får plats med 800g pommes på avstånd från varandra :)
 
Jag sa knappast att du inte får uttala dig.

Nä, ok. Men du ansåg att min åsikt inte var relevant och jag tycker nog TS som ställde frågan kan få avgöra vilka svar som är hjälpsamma och inte. Plus att det var faktiskt lite spydigt att gå på just mig när det finns flera som är intresserade av matlagning i tråden.
 
Okej! Jag har som sagt ingen erfarenhet av airfryer, tyckte bara att de beskrev olika tillagningar :) Men låter som att de är rätt rejältrymliga då om man får plats med 800g pommes på avstånd från varandra :)

Min poäng var snarare att jag lyckats göra goda pommes i aitfryer utan att de ligger på avstånd från varandra.

Min airfryer ska vara tillräckligt stor att tillaga en hel kyckling i. Men det har jag inte provat. Men 9-10 kycklingben som ligger nära intill varandra blir väldigt goda och får fin yta.
 
De behöver inte ligga på avstånd från varandra, men det kan vara en fördel om man skakar en gång under tillagningen.

Min airfryer har några program som man kan välja och då räknar den ut hur länge den behöver köra beroende på hur mycket och vad man lagt i den. Den säger också till när man ska skaka på korgen. Jag använder såna program till både frusna pommes och kycklingben och det blir riktigt bra. Både ska skakas/vändas en gång.
 
Ni som använder aerfryern mycket, använder ni den i vardagsmatlagningen? Alltså när man kommer hem efter jobbet och snabbt behöver få klar middagen?
Eller är det mer på helgen till helgmat?
 
Ni som använder aerfryern mycket, använder ni den i vardagsmatlagningen? Alltså när man kommer hem efter jobbet och snabbt behöver få klar middagen?
Eller är det mer på helgen till helgmat?

Vi använder den som komplement till spis/ugn. Det blir inte precis som friterat i olja.

Det vi hittills lagat i den (och tiden det tar):

800 g Findus Pommes Chateau tar ca 20-30 min. Behöver skakas en gång men då piper airfryern för att meddela.
900 g kycklingben tar också ca 20-30 min. Behöver vändas en gång.
Broccoli (som mest har vi använt 3 broccolis) nerdelat i små buketter. Det tar ca 8 min och vi skakar en gång.
Grön sparris (en bunt har vi tillagat som mest). Det tar 4 min.
Rosta kikärter. Ca 20 min. Mängd: en hel vanlig konservburk.

Jag funderar på att prova en hel kyckling. Även lax ska testas. Har inte haft den så länge.

Vi använder den både på vardag och helg.
 
Vi använder den som komplement till spis/ugn. Det blir inte precis som friterat i olja.

Det vi hittills lagat i den (och tiden det tar):

800 g Findus Pommes Chateau tar ca 20-30 min. Behöver skakas en gång men då piper airfryern för att meddela.
900 g kycklingben tar också ca 20-30 min. Behöver vändas en gång.
Broccoli (som mest har vi använt 3 broccolis) nerdelat i små buketter. Det tar ca 8 min och vi skakar en gång.
Grön sparris (en bunt har vi tillagat som mest). Det tar 4 min.
Rosta kikärter. Ca 20 min. Mängd: en hel vanlig konservburk.

Jag funderar på att prova en hel kyckling. Även lax ska testas. Har inte haft den så länge.

Vi använder den både på vardag och helg.
Som du beskriver det låter det inte som att det går fortare än i ugn/på spis.
Det tar tex 20 min i vår ugn att göra Findus pommes. Dock sparar man ju tid på att inte behöva vänta på att ugnen ska bli varm/ vatten koka upp etc.
 
Har airfryer och använder den mycket, man ska dock köpa en modell större om man skaffar en för helt värdelöst om man måste laga portionsvis.
Det blir bra yta på allt förfriterat och jag tycker det blir okej även när jag gör egna pommes inte som att fritera men bättre och snabbare än ugnen.
Sen värmer jag på mat som passar i den och jag tycker det blir mycket bättre än när man värmer i Micro. Tex paj, pizza, och sånt som håller ihop värmer jag i airfryer istället för Micro eller ugn.
 
Som du beskriver det låter det inte som att det går fortare än i ugn/på spis.
Det tar tex 20 min i vår ugn att göra Findus pommes. Dock sparar man ju tid på att inte behöva vänta på att ugnen ska bli varm/ vatten koka upp etc.

Det är ju i princip en liten varmluftsugn. För oss som har en vanlig ugn så blir det bättre resultat i Airfryern. Dessutom så kan man då använda ugnen till annat.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 905
Senast: Snubbelfot
·
Mat Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd...
Svar
5
· Visningar
316
Senast: Human
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 095
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Jag har dragits med tidvis ganska rejäl smärta vid ridning under flera år. För ett par år sen sökte jag hjälp genom sjukvården och då...
Svar
8
· Visningar
546
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp