Bukefalos 28 år!

Ärlighet hos mobila teamet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter mina två intox har jag under en period kontakt med psykiatrins mobila team. Igår var jag ärlig till 12500% och sade som det var:
"Egentligen vill jag inte leva, eller ja.. jag lever inte, jag råkar bara existera i ett skitliv. Jag vill inte leva men jag har mina djur och så länge jag har mina djur kommer jag inte begå självmord. För det är just det, jag har väldigt liten tillit till övriga människor och anser inte de kommer kunna ta hand om mina djur".

Det var skönt att få ut det, att säga som man känner. Han förstod helt vad jag menar och frågade lite allmänt om "det finns någon oro för självmord just nu?". "Nej" blev mitt svar.

Berättade även att jag häromdagen lämnade över mina sömnmediciner till en bekant till familjen igen då jag är jävligt låg. Han höll med mig om att jag ändå är förståndig och resonerade så och själv såg mina egna brister.

Jag nämnde även att jag har sjukt svårt att ringa när jag mår som dåligast för det är just det, att be om hjälp. Efter alla rövhattar jag haft inom vården känner jag mig istället som en belastning just nu. Jag vill inte be om hjälp för jag känner mig som en belastning då. Men vi kom överens om att jag vilken dag som helst nästa vecka ska ringa innan 16 och få reda på nästa träff. För att jag ska träna på att ringa.

Alltså, jag älskar mina djur och allt sådär men önskar ibland att jag inte hade dem. För då kunde jag bara avsluta allt.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Hunden väckte mig mellan kl 3-4 härom natten och ville gå ut. Förr i tiden så var det alltid husse som vaknade om hunden behövde gå ut...
Svar
5
· Visningar
1 220
Senast: vallhund
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 129
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 143
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp