Bukefalos 28 år!

äter sin avföring!

M

Mithra

Jag köpte en schäfertik på 14 månader för tre veckor sedan, ifrån kenneln, Hon är väldigt glad och trevlig, lugn, inte alls nervös! Men hon äter avföring! Både andras om hon hittar ute, men även sin egen!! :o
Har läst att det är något kroppen fattas då, och även läst att det inte är så, utan bara en ovana! Är det någon som varit med om detta? Hur fick ni bukt med det! Hunden är ju lös mycket i stallet och man har inte alltid henne under uppsikt, så hon kan hinna mycket om hon är en bit bort. Inte så trevligt precis!
 
Hej

Just mot detta att de äter sin egen avföring har jag fått tipset att ge hunden ananas.

Har själv provat det på en hund o. det funkade på henne.

Men att de äter hästskit... DET är det nog svårt att få bukt med. Själv har jag ledsnat på att passa på dem, då vi har stallet på gården, de får äta den eländiga hästskiten, det är ju iaf inte farligt :smirk:
 
Är hon väldigt glupsk och hungrig av sig i vanliga fall också? Det KAN även bero på att hunden har väldigt stora hungerkänslor. Då kan man byta till ett lightfoder som man kan ge större mängder av = mättnadskänsla...
 
har också en schäfer tik som äter avföring, både sin och andras :o har oxå hört att det är brist på något och att det är en ovana.
Skulle kanske pröva det här med ananas... men varför är just det bra?
 
min hund gjorde också det, även hon en schäfertik. jag tror att hon gjorde det för att hon var stressad/deprimerad. kom fram till det när hon slutade :crazy:. då hade jag provat allt möjligt, men efter att jag flyttade slutade hon helt. då kom vi bort från allt som stressade henne. gjorde hon så på kenneln också? isåfall finns det en chans att hon slutar när hon gjort sig ordentligt hemmastadd
 
Fråga mig inte vad i ananasen som är bra :o
Vet bara att det funkade på min tik och att den som rekommenderade mig att testa också hade haft positiva erfarenheter...
 
ja jag tror nog det, för uppfödaren sa att hon åt kattbajs ibland, men det var nog mer så :o Jag hoppas att hon slutar om hon kommer tillrätta här, det är en jättego hund annars :love:
 
tack för tipset. Jag ska prova det! Hur mucket ananas per dag är det? en matsked? Det är ju värt ett försök, lite ofräscht allt!!
 
Hon var rätt glupsk när hon kom, delade nog mat med andra där, men nu är det bättre. Hon stressar inte i sig maten utan börjar förstå att den finns kvar.
 
jasså, ja det kan kanske ha nmed det att göra, hon fick Doggy på kennelsn, inte det allra bästa kanske. Jag har alltid gett Eukanuba till min förra hund, och det funkade bra även så jag tänkte det till henne med även om det är dyrt. Nu får hon hälften av var,
vad ger du för foder?
 
Jag och mitt minne :crazy:
Jag köper det av vet direkt och det är en bokstavskombination.. 3 bokstäver, men jag kan inte för allt komma på det just nu.
Hör annars där du köper foder om dom har ngt som inte är parfymerat. Parfymen fanns kvar i avföringen, så det luktade mat :eek: .
 
Pedigree har jag haft oxå, och det fungerade bra på min (tidigare bajsätande) hund.
 
Ja ca. en matsked av krossad ananas på burk som du ger i samband med utfodringen.
Jag lade det över torrfodret, och hon åt det utan konstring.

Har märkt att hundarna faktiskt gillar smaken(iaf mina). Ger dem det ibland fortfarande när jag har lite kvar som inte gått åt vid middagen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 297
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 215
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 439
Senast: Juli0a
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp