AFU på måndag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Blir det något vettigt av det där? Jag är ju ändå bara 25% sjukskriven sedan 1 april. Men i praktiken känner jag att jag nog inte orkar jobba något alls. Idag har jag bara legat på soffan, förutom en liten stund när jag tog mig i kragen och gick ut för att sätta ihop en skottkärra. Misslyckades med det så jag gick in och la mig igen. Trött och arg.

Jo förresten. Jag har fått iväg en jobbansökning idag. Men jag vet inte alls om jag skulle klara jobbet, framförallt när arbetstiderna varierar.

Jag vet inte alls vilken typ av jobb jag skulle kunna klara. Allt känns omöjligt just nu.

Och jag är rädd för att inte kunna sova i natt för jag somnade på soffan tidigare idag.
 

Förståeligt, men väl värt det i längden.
Den läkare jag träffade idag sa att om han hade varit min läkare så hade han skrivit ut en låg dos medicin för att se om man kunde få någon effekt av den, utan att göra någon provtagning innan. För det var inte farligt att göra så enligt honom. Han hade 33 års erfarenhet av att arbeta som läkare.
Men vad bra ändå att få misstanke om något som kan utredas och kanske behandlas. Håller tummarna det går att få till en bra plan för det så det känns okej för dig.

Ska du få göra en utvidgad undersökning inom ramen för AFUn med?
Jo, behandling finns.

Ja, jag kommer att bli skickad till tre personer till.
 
Den läkare jag träffade idag sa att om han hade varit min läkare så hade han skrivit ut en låg dos medicin för att se om man kunde få någon effekt av den, utan att göra någon provtagning innan. För det var inte farligt att göra så enligt honom. Han hade 33 års erfarenhet av att arbeta som läkare.

Jo, behandling finns.

Ja, jag kommer att bli skickad till tre personer till.
Du får ta upp det med din läkare och se, hen kanske kan tänka sig att göra just så. Är det en medicin som du kan tänka dig att ta?
 
Du får ta upp det med din läkare och se, hen kanske kan tänka sig att göra just så. Är det en medicin som du kan tänka dig att ta?
Jag har ju ingen fast läkare. Nu skulle vård-teamet som jag hamnade hos efter min sjukhusinläggning i helgen, att rodda med det där. De bad mig släppa problemet och låta dem ta hand om det.

Jag har inte läst på om medicinen. Samtidigt är det inte hållbart att ha det som jag har det nu. Delvis är det nog därför jag hamnade på sjukhus i helgen.
 
Jag har ju ingen fast läkare. Nu skulle vård-teamet som jag hamnade hos efter min sjukhusinläggning i helgen, att rodda med det där. De bad mig släppa problemet och låta dem ta hand om det.

Jag har inte läst på om medicinen. Samtidigt är det inte hållbart att ha det som jag har det nu. Delvis är det nog därför jag hamnade på sjukhus i helgen.
Vet du, jag blev superglad av att läsa det här inlägget. Så himla klokt och bra resonerat. Heja dig! ❤️
 
Den läkare jag träffade idag sa att om han hade varit min läkare så hade han skrivit ut en låg dos medicin för att se om man kunde få någon effekt av den, utan att göra någon provtagning innan. För det var inte farligt att göra så enligt honom. Han hade 33 års erfarenhet av att arbeta som läkare.

Hur länge han varit läjare är rätt oväsentligt faktiskt och ifråga om medicinen så är onödigt överflöd sällan bra och är dosen låg så märks dessutom ingen effekt, så det ger ju inte speciellt mycket att dabbla på det viset.

Prov först och medicin sen ger fakiskt bästa prognosen för förbättring.
 
Hur länge han varit läjare är rätt oväsentligt faktiskt och ifråga om medicinen så är onödigt överflöd sällan bra och är dosen låg så märks dessutom ingen effekt, så det ger ju inte speciellt mycket att dabbla på det viset.

Prov först och medicin sen ger fakiskt bästa prognosen för förbättring.
Fast alltså, jag har flera gånger fått medicin i låg dos för att se om det kan ge effekt. T ex fick jag förra året en antidepressiv medicin trots att jag inte har minsta depression. Men man ville prova och se om jag kunde få fördel av dess verkningsmekanism och några av dess vanligaste biverkningar.

Och jag ser noll skillnad på det och att som jag förstår skulle ev vara aktuellt i Willes fall, behandla utifrån en misstanke trots ingen provtagning och se om man får förväntad effekt och misstanken bekräftas eller stärks. Vilket kanske kan göra det lättare med att hitta en plan för provtagning etc
 
Hur länge han varit läjare är rätt oväsentligt faktiskt och ifråga om medicinen så är onödigt överflöd sällan bra och är dosen låg så märks dessutom ingen effekt, så det ger ju inte speciellt mycket att dabbla på det viset.

Prov först och medicin sen ger fakiskt bästa prognosen för förbättring.
Ska du sabba det här för Wille nu? Nu låter det ju för första gången som att det finns en liten öppning för henne att få och ta emot hjälp. Förstör inte det genom att ifrågasätta en läkare, du vet inget om vad hen har för tankar kring behandling för Wille. Nu verkar hon ju ha fått ett bemötande som nått fram till henne men det kan vara väldigt skört. Då är det förbaskat onödigt att försöka veta bättre än en erfaren läkare.
 
Jag har ju ingen fast läkare. Nu skulle vård-teamet som jag hamnade hos efter min sjukhusinläggning i helgen, att rodda med det där. De bad mig släppa problemet och låta dem ta hand om det.

Jag har inte läst på om medicinen. Samtidigt är det inte hållbart att ha det som jag har det nu. Delvis är det nog därför jag hamnade på sjukhus i helgen.
Wille du gör förstås som du vill men jag skulle önska att du inte skrev så mycket om det här. Du riskerar få en massa råd och synpunkter som triggar din negativa energi så att du grottar ner dig i biverkningslistor och tvivel och allt möjligt. Nu verkar du ju äntligen ha fått igång vårdmaskineriet och det du berättar låter så lovande.
 
Hur länge han varit läjare är rätt oväsentligt faktiskt och ifråga om medicinen så är onödigt överflöd sällan bra och är dosen låg så märks dessutom ingen effekt, så det ger ju inte speciellt mycket att dabbla på det viset.

Prov först och medicin sen ger fakiskt bästa prognosen för förbättring.
Det beror alldeles på vad det gäller för sjukdom och vilken medicin. Att provmedicinera kan vara ett alldeles normalt förfarande som utgör ett led i utredningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
662
Senast: ginnies
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 064
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag träffat både rehabkoordinatorn och haft möte med fk och af. Mötet med rehabkoordinatorn var bra. Han tyckte jag var tydlig...
Svar
7
· Visningar
1 249
Senast: Nox
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 448
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp