Sv: Ägarna till hästen jag rider tror inte att jag klarar nånting.
jasså oki haha..*lite trög bara*
Ja det var ju så at jag var runt 15-16 år då ( ca 3-3½ år sedan nu typ)
jag blev medis på en helt underbar häst då ägaren dels inte hade tid,ork,engar å var höggravid...
så hästen blev som min egen då å ägarinnan kom lite då och då..under sommaren va han på bete å de va den bästa tiden! sen flyttade han ut till ett mindre stall bakom (bokstavligen) bakom jesus rygg!!! men skit komunikationer,långt in i skogen utav h*lvete å vägen var inte ens belyst...

(mörkrädda lilla jag,kul att gena över skogen vid det ÄCKLIGA övergivna torpet..men de va 20 min snabbare väg)
hur som helst,jag ställde upp till 110% för ägaren å gissa om jag blev utnyttjad! hästen fick efetr en vecka i nya stallet ngn konstig "bula2 under sadelgjords "randen" å fick inte ha sadel på pga av bulan..red barbacka i ca 4 mån-tänk er en distans häst m grymt mkt överskotts energi då bara jag red han 3 ggr/v...här snackar vi om lårmuskler...
ja iaf så gjorde jag allt ägaren bad om,hade instläp,fodringar mm (till de 5 hästarna i stallet)
ja efetr ett tag så kom vet. ut efetr att jag "bett" om de aslänge för att kolla upp bulan.som visade sig vara en varfylld knöl (som ja misstänkte) sadelförbud även där..*suck* sen blev hästen halt,fick hosta å jag kunde till slut Inte rida den..så jag,ca 15 år gammal,utan bil ska åka dit för att FODRA,SLÄPPA IN Å MOCKA (mocka åt min häst) å sköta om han å sen åka hem!!! ägaren bode i närheten, och hade bil!!!!
detta gjorde jag ett bra tag för att ja älskade hästen så mkt å ville vara till lags,men ja trodde alltid att jag skulle stöta på ngt monster vid torpet å dö..ägaren fick barn å då sket hon i hästen ännu mera! då var jag verkligen "tvungen" till att åka dit..till råga på allt så prjöjsade jag 600 spänn för detta...alltså inte få rida,utan bara göra skit jobb! jag tog till slut upp detta m ägaren å sa att de inte funkar å om jag åtminståndet kan halvera min summa tills hästen blev ridbar igen..vet ni vad jag fick till svar då? "nej,min hyra går inte ner när hästen e sjuk så då ska inte heller din göra det!"
men WTF sa jag..ska JAG ,JAAAG betala för att du ska slippa röra på ditt fläsk pga av ditt barn din lathet å åka ut till DIN häst som jag INTE kan rida för att mocka,fodra alla hästar å ta in de!!??
aldirg i livet,ja slutar efter idag..sen åkte ja till stallet,hämtade mina saker,tog ett bölande farväl av hästen ¨åkte hem..
har nu sett att ägaren som haft hästen sen den va föl (han var då 9 år) å har letat medryttare,fodervärdar å sedan "sålt" hästen...jävligt trist men hoppas att han blev såld å fick komma till ett bättre hem där han hade en ägare som tar hand om honom..inte en minderågrig medryttare som fick ha allt ansvar.. kan ju tilllägga att jag i stort sett var i stallet alla dagar i veckan mot slutet..för att jag verkligen ville ställa upp..detta pågick i 7 MÅNADER!! .men man fick ju skit i ansiktet tillbaka...
så det var min mardröms ägare jag stött på...