Q

QueenChaos

hur gammal måste hunden vara innan man får börja träna själva hopphindrerna..? :confused: Jag har en på ca.6 månader och hon hoppar vad man än säger över häckar och sånt.. hon älskar det.. Men är det skadligt?
och hur gamla måste de vara innan man får börja tävla lite.. (om det är nån gräns.. vet ingenting)???
Tack på Förhand
 
Jag tycker de ska vara minst 1 år, det är gränsen på vår hundklubb (tror jag). Helst ska de vara höftledsröntgade innan (enl mig)
 
Hur stor är din hund? En liten hund kan börja vid 1 år, är hunden stor skulle jag börja senare. Du får börja tävla när hunden är 18 månader. Innan hunden är gammal nog att börja hoppa hinder kan du träna den på tunnlarna, gå igenom ett däck (som står på marken), stanna stilla på en plats (träning för bordet), och springa mellan hinderstöd med en bom på marken. Och framförallt träna på allmänlydnaden så att hunden stannar med dig på banan sedan :D
 

Liknande trådar

L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 983
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 694
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Viva
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 108
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp