Agria har förbättrat villkoren ÄNNU mer =)

Jo nu förstod jag, men hur menar de med att man får utökad på köpet fr.o.m 31/5 om man har en vanlig. Alltså att man har det under ett år utan att behöva betala extra för det?
 
Bara för att ingen ska missuppfatta. 050331 gäller det till, alltså sista mars, vilket är deras normala avtalstid.
 
Aldrig någonsin hört talas om sarkasm? Jag har nog lite väl sjuk humor...
 
Aldrig någonsin hört talas om sarkasm? Jag har nog lite väl sjuk humor...

Jodå, och jag läste inlägget flera gånger, men såg bara en 'sur' smiley, inga som kunde tyda på att du var ironisk.

Men var du det så blir det begripligare =)
 
Och jag som just är helt vansinnig på Agria, fast jag får väl skylla mig lite själv för att inte läsa igenom villkoren så noga.
Mitt ena sto med föl blev dåliga och jag var tvungen att åka iväg med dom till Strömsholm, och det har alltid varit så att föl har gått medförsäkrade med modern ett visst antal dagar, och så har alla andra försäkringsbolag fortfarande (i allafall Folksam och några fler). Men inte Agria, det hade dom tagit bort förra året, vilket jag då inte alls har uppmärksammat.
Så det blev en härligt dyr historia.
 
Och jag som just är helt vansinnig på Agria, fast jag får väl skylla mig lite själv för att inte läsa igenom villkoren så noga.
Mitt ena sto med föl blev dåliga och jag var tvungen att åka iväg med dom till Strömsholm, och det har alltid varit så att föl har gått medförsäkrade med modern ett visst antal dagar, och så har alla andra försäkringsbolag fortfarande (i allafall Folksam och några fler). Men inte Agria, det hade dom tagit bort förra året, vilket jag då inte alls har uppmärksammat.
Så det blev en härligt dyr historia.

Förstår ditt dilemma och att det blev en chock och en ekonomisk smäll. Men det står i villkoren som gäller from förra året, och det stod också i den fyrasidorsbroschyr med 'Viktigt vetande och villkorsändringar' som följde med försäkringsbrevet.

jag läser ALLTID alla villkor extremt noga, och lusläser de där broschyrerna/nya villkor, så jag visste faktiskt att det var så (trots att jag inte har nåt dräktigt sto). Så det är (vilket ju inte gör det ett dugg lättare för dig) ju ett sådant här klassiskt fall med att man inte läst ordentligt (vilket du verkar medveten om).

Sen kan man ju diskutera om de kanske skulle försöka formulera sig TYDLIGARE när de ändrar saker som gällt 'de senaste hundra åren'. Det är ju lätt att läsa slarvigt, inte tänka på det för man ska inte betäcka (men senare ändras planerna) etc.

Men som sagt, det gäller att LUSLÄSA alla papper. De BRA ändringarna brukar stå i rött och fetstil och massa 'reklam'. Försämringar brukar stå i mindre stil, svart och utan att de på något vis försöker dra uppmärksamheten till det. Och de borde eg göra tvärtom. Skriv med stooora boxstäver och rött alla 'negativa ändringar'. Ingen blir ju ledsen att i efterhand få veta att villkoren förbättrats. Men däremot att få en sån smäll som du fick, det är ju värre =(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 697
Senast: Piranesi
·
Hästmänniskan Har under fm roat mig med att kolla vad som rent praktiskt skulle hända om jag flyttar V från Sveland till Agria. Och, ibland är det...
Svar
7
· Visningar
1 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp