Agria vs. Folksam

B

blondi3958

Jag har suttit och jämfört agria och folksam och kan inte komma fram till vilket av dom jag skall välja :confused:

Vad har ni valt i denna försäkrings djungel :confused:

:bow:
 
Jag har agria på alla mina hundar. Tycker dom e bra, å det har aldrig varit några problem vid eventuella skador mm..
 
Folksam, eftersom de ersätter allt utöver självrisken upp till taket. På agria betalar man utöver självrisken 20% själv tror jag.
 
Jag valde Folksam på min nya häst, har Agria på den gamla hästen.
Folksam täcker ju 100% av kostnaderna utöver självrisken istället för Agrias 80%, vilket avgjorde det för mig. Min gamla häst har haft lite problem i sommar och det som Agria ersatte räckte inte så långt då..
 
Det gäller på hästar, inte hundar! Vad jag vet så ersätter alla försäkringsbolag endast 80% på hundar.

Själv har jag Agria till alla smådjuren (hundar och katter) och Folksam till hästen. Tycker Agria funkat bra och lätta att ha och göra med utbetalningar och sånt. Vet inget om Folksam på den biten...

/ Digge
 
jepp, 80% är det.

sitter här med folksampapper. vet vård gäller hela hundens liv. från 8 års ålder sänks högsta belopp med 2500 kr/år för 15000 kr försäkring och 5000 kr/år vid 30000 kr försäkring. stannar vid 5000 kr. vid livförsäkring sänks beloppet med 20%/år efter 7 års ålder, men beloppet går ej under 5000 kr. självrisken är 1200 kr (OBS kan ha ändrats, men är lägre än agrias), premien varierar mellan de olika raserna, men jag betalar lite mindre än 200 kr/mån för en labbe och en schäfer, vilket är billigare än agria.
 
Har folksam till hundarna och Agria till hästarna!
Har haft hästarna försäkrade i Agria 13 år och "orkade" inte för att byta på dom när jag tog folksam på hundarna då det var bättre, då jag nog inte trodde ponnyerna skulle leva så länge till!
 
Jag har folksam till hunden. Har alltid fungerat mycket bra. Har valt bort att få ut något om hunden dör. Har istället dubbelvetrinärvård, det är ju det som kostar och som känns viktigast för mig.
 
man kan väll ha dubbel vet. försäkring(30,000:-) och samtidigt ha liv försäkring?

Eller?

Eller är det bara du som inte tycker att det är viktigt??
(jag fattade inte riktigt :p)
 
Ja det kan du! Men jag vet inte vad det går på...

Jag har liv för 9000:- och dubbbel vet. för ca 1000:- Sen har jag liv för ca 30.000 och enkel vet., det kostar kring 2000:-
 
Har haft massa trassel med folksma och min svärfars hemförsäkring, AVSKYR dem något s****

Agria har alltid varit jättetrevliga och inte alls haft några problem (bortsett ifrån att de tappat väck ett vetintyg för mig en gång) trots att min ena hund haf t"klippkort" hos vetrinären.
 
jag har folksam till mina vovvar, har funkat jättebra. Jag tror inte det är större skillnad annat än att folksam är billigare?
 
Jag hör försökt att jämföra dom olika bolagen för att se vilken som täcker mera(vid skador o.s.v.) men hittar inget som skiljer sig, förutom att agria är dyrare :crazy:
 
Jag har valt Folksam och är mycket nöjd. De har varit mycket snabba med att ersätta vård och har aldrig strulat. De var också vänliga nog att upplysa mig om att min försäkring täcker behandling av AD/HD ifall det skulle behövas. Jag trodde att det var borttaget, men tydligen inte och jag fick ut pengar för omröntgen och behandling då vi trodde Tasses hälta berodde på hans artros.

Jag tycker heller inte att försäkringen är speciellt dyr med tanke på att jag har en mycket skadedrabbad ras. Jag betalar ca 3600 kr per år för två hundar och då är det vet.vård 15 000 kr och liv 8000 kr.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: lilstar
·
Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
882
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Jag har Agria och är generellt sett nöjd ända tills nu. Min hund skadade sig våren-21. En höftledsfluxation inget direkt konstigt med en...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: Pilot
·
Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp