Åh jag är så..

Aliide

Trådstartare
hundsugen! Har verkligen gått in stenhårt på att kolla upp olika raser samt kennlar. Men så kommer dessa jobbiga perioder. Då frågor som; Duger jag som ägare? Tänk om jag gör något fel inom lydnad samt uppfostran?

Jag har alltid haft hundar omkring mig men aldrig en egen. Jag är så rädd samtidig som jag känner en sådan saknad och längtan.

Hur gick det när ni fick er första egna hund och hur blev resultatet?
 
Det gick åt helvete, men med hjälp så löste sig det hela.

Alla är nervösa när de skaffar sin första egna hund och man får räkna med en del bakslag, men precis som med hästar brukar det sluta lyckligt bara man har vett att ta hjälp.
 
Jag tar mer än gärna emot hjälp. Håller just nu på att leta efter en hundmentor. Jag har ingen i min krets som är hundvan och känner att jag kommer att behöva ett sk. bollplank. Måste bara leta reda på denna personen.. Jag har ett par här på forumet som lämpliga kandidater :angel:
 
Mina egna hundar har bara varit rottisar. Den första som jag skaffade är nu fyra år.
Familjen har dock haft bla. St Bernard, Pyrenee och blandras.
 
För mig gick det bra, jag hamnade på rätt valpkurs på brukshundsklubben och fick hur mycket hjälp, stöd och råd som helst därifrån. Och mycket som jag tyckte verkade konstigt och svårt innan löste sig av sig självt när väl Elsa kom! :love:
 
Många i min ålder har börjat att bli väldigt barnkära av sig. De suktar efter dregglande glin i rosa barnvagnar osv. en annan suktar betydligt mer efter en liten valp som senare växer upp till en maffig, vacker, ståtlig hanne :crazy:
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 594
Senast: Kraxa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 057
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
929
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 422
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp