åka iväg

F

fenny_92

jag och min ponny ska åka iväg i ca 1 vecka till några kompisar!:) :love: min ponny har solexem så han kan inte gå på sommarbete på sommaren och förra året åkte vi iväg på vintern han tyckte de va jätte kul och komma bort från de vanliga:) ...nu till frågan::) VAD FÅR JA INTE GLÖMMA TA MED? eller ännu bättre vad ska med?ja glömmer alltid ta med en massa grejjer och de blir jätte dummt när man väl är iväg om man har glömmt en massa viktiga grejjer så HJÄLP mig:smirk:
 
Sv: åka iväg

Är det i sommar du ska iväg?

Vad ska du göra med hästen under den veckan? Rida,köra eller bara vara med?
 
Sv: åka iväg

sommartäcke med hals och huva som skyddar mot UVstrålar
helosan sol (för mulen)
kylbalsam (där eksemen kommer fram ändå, skönt för hästen att lindra klådan med)
 
Sv: åka iväg

sommartäcke med hals och huva som skyddar mot UVstrålar
helosan sol (för mulen)
kylbalsam (där eksemen kommer fram ändå, skönt för hästen att lindra klådan med)

ALDRIG HELOSAN SOL... DEN SKYDDAR INTE!!!! ANVÄND VANLIG SOLSKYDDSFAKTOR FRÅN APOTEKET, FAKTOR 24 MINST!!!!!
 
Sv: åka iväg

det har fungerat bra på ridskolehästarna (med ljusa mular, varav en med eksem) vi har haft det på under somrarna


och varför skriker du? :confused: vad kan det finnas för anledning ill att du skriker på mig sådär?? det ser ut som att du inte vet hur man beter sig på nätet..
 
Sv: åka iväg

Eksemtäcke,Huva,Nylanders,Solskyddscreme,borstar, reservtäcke ifall eksemtäcket går sönder,Gorisal,mineraler,hö (om hästen ej får gå på bete)hink,borste,svamp.Och tillbehören för ev ridning,körning.

Sårsalva(Aloevera eller liknande),hovkrats.Extra grimma.
 
Sv: åka iväg

tackar men ja menar på vintern....förlåt att ja inte formulerade de bättre...:)
 
Sv: åka iväg

Helosan sol skyddar visst.
Jag kan intyga att det fungerar, eftersom jag föder upp sphynx (nakenkatt) och de har känsligare hy än hästar med vit hud, och ännu har ingen sphynx bränt sig med helosan på...

Mäskliga solskyddsmedel kan vara direkt skadliga för djur, och speciellt när de används kring munnen (som det ofta blir på hästar) och kan råka förtäras.

Har alltid använt Helosan sol och tycker den fungerar utmärkt.
 
Sv: åka iväg

tackar men ja menar på vintern....förlåt att ja inte formulerade de bättre...:)
ja du formulerade dig ganska klantigt om du menade att du ska åka iväg på vintern, isf behövde du ju inte ens säga att hästen har soleksem och inte får beta.. på vintern har ju hästen inga problem..

ta med träns, sadel, benskydd, vintertäcke, ländtäcke, ryktlåda och foder..
 
Sv: åka iväg

jo men ja menade att eftersom att vi inte kan åka iväg på sommaren så åker vi på vintern istället:)

tackar för svaren :)
 
Sv: åka iväg

okai, du får skriva litenoggrannare vad du menar och dela upp i stycken och så.. så att folk förstår vad det är du pratar om.. för det lät som att du skule åka bort i sommar.. :)
 
Sv: åka iväg

mmm men de e såå svårt ja glömer alltid nått...:)
:P
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 366
Senast: zarmino
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 115
Senast: nullo-modo
·
L
  • Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
1 862
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Det kommer säkert vara några som tycker att jag skriver nåt dumt nu eller att jag är taskig eller att jag har fel och sånt som det...
2
Svar
30
· Visningar
2 558
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp