Nja jag har mest varit inne på mjölkprodukter vad gäller acne och oroliga magar. Normalt brukar en person som avhåller sig från mjölk -om man har en kropp som är känslig för det, att märka väldigt fort förbättringar. Jag anser det vara klart värt att prova själv innan man söker vård. Just acne brukar svara väldigt bra. Hade en kompis vars 3 åriga unge hade stora problem med skiteriet. Hon fick sitta länge på pottan det gjorde ont och det kom någon liten stenhårt plutt. Jodå dom gav så mycket laxerande mat (dat vanliga katrinplommon tex) Men mamman gav henne alltid en yoghurt på kvällen. Så mycket mjölk blev det inte för det gilla hon inte. Så för kalkens skulle gav man det istället
. Dom testade att hålla upp med det och ja.....det blev så mycket bättre. En annan hade så ruttna pruttar att det nästan inte gick att vara i samma rum personen tyckte dessutom inte det var jobbigt att släppa sig bland andra
Jag sa flera gånger lägg av med mjölkprodukter men denne ville ju inte lyssna på det örat. Ända till någon annan också påtalade att man gott kan prova att hålla upp med mjölkprodukter för att låta retad tarm få vila. Så vid ett möte gav han mig info att han slutat med det och fått en pruttvänlig mage
Min sambo är känslig för mjölkprodukter...inte jag.
Sen jag läste boken Charmen med Tarmen (en mycket läsvärd bok som man också kan lyssna på) ser jag på ett helt annat sätt vad gäller bajs. Det är roligt att prata tarmar, det kan jag prata om överallt för det är så himla spännande.
Är
skit avis på dina bekanta som forskar på avföring.......