Aktivering inomhus

Mirre

Trådstartare
Skriv era tips på vad man kan aktivera hunden med inomhus:banana:

Om vädret är jättekasst eller så och ni verkligen inte vill gå ut mer än nödvändigt.
Vad gör ni med era hundar då?

Sv: Aktivering inomhus

Sök.
Gömmer t.ex. godis under mattor o dylikt till en början. Sen blir det på hyllor osv som är svårare att nå.
Sen har han en aktivitetsboll han får ha lite då och då:)
Vi brukar även gömma godis under plastskålar så han får lyfta dem med munnen samt gömma godis i tomma toalettrullar och stänga igen sidorna så att säga:p

Är nog det vi brukar göra med vår lillkille:)

Bra tips

Aktiveringsboll har vi också men han har den bara korta korta stunder. Annars gör han brasved av den:crazy:

Det där med plastburkarna var en bra ide

Ingenting annat än möjligen lite trevlig samvaro. Här är det totalförbud med aktivering inne och all aktivering sker ute...en dags oväder spelar ingen roll.:cool:

Varför :cool:

Självklart är man ute med hunden så mycket som möjligt men är det full storm/orkan ute så vill varken jag eller Bamse vara ute mer än nödvändigt.

Har en BC-korsning som drar igång 110% om det är fråga om aktivering så här är det lugna gatan som gäller inomhus. Har alltid haft den regeln inomhus, att det är "stilla" som gäller.

HUndarna mina brukar jag få lov att ta ut även fast det är orkan, annars blir dom alna. Men är dom inne länge, så brukar dom aktivera varandra, pluset med två hundar. :D

Vi har döpt en del av hundens leksaker för att hon tycker det är svinkul att hämta saker på kommando. Hon lär sig snabbt namnen :) Väldigt bra aktivering!

Vi leker och kastar leksaker, gömmer leksaker och ber om specifika leksaker(de har namn allihop). Och så kanske vi övar lite tricks.
Vi har även en aktiveringsboll och brukar ibland stoppa godisar i pappersrullar och stänga till.

Eller så ligger vi bara och kramas i sängen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 288
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 482
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 052
Senast: bollen__
·
Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
499
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..