Bukefalos 28 år!

Aktiverings kula

B

blondi3958

Är dom bra?
Dom man stoppar godis i så får hunden rulla den för att få ut något gott.
Funkar dom bra?
 
Ja, toppen. Men lägg inte i för små bitar - då rinner godiset ut. Doko (levergodisarna) är precis lagom storlek.
 
Vår hund brukar få nåt liknande i julkapp varje år...
Hittills har hon haft sönder 2st okrossbara, det är väl inte meningen att man ska leka så hårdhänt med dom!
Hon har haft en tärning och en boll. Förra julen köpte jag nån avlång sak med vikt i botten som jag tyckte skulle vara lite mer stilla... Nejnej, den flög genom hela huset!
Den gick sönder i somras så nu blir hon nog glad när hon får nått nytt i jul!
 
är inte dom fyrkantiga svåra att rulla och få ut godiset ur?
Alltså ingen nybörjar sak,eller?
 
Mina hundar tycker att de är totalt ointressanta. Lägga ner energi för en liten bit godis? Tramsigt. :crazy:
Dessutom är dom för enkla.
 
Nej, den vi hade var inte särskilt svår, men var gjord av tunn plats som lätt gick sönder. Eftersom den var kvadratisk så lät den också väldigt mkt.
Jag har för mig att man kunde ställa in flera olika nivåer och inuti så var det små "labyrinter"...
 
Vår Schäfer tog den fyrkantig och släppte den ner för trappen.

Sedan gick trappsteg för trappsteg och käkade godis :smirk:

Hon var nybörjare, men jäkligt smart
 
Min gammeltik ÄLSKADE "kuben" som vi kallade den! Hon blev alldeles till sig av glädje när vi fyllde på den! Däremot kanske inte grannarna blev det, då hon tog i bra hårt, den lät mkt pga kanterna och vi bor i lägenhet... :crazy:

Min husky tycker nog att den är lite tråkig... Vill hellre jaga något som verkligen rör på sig...eller så hade gammeltiken så hård koll på henne att hon inte fick röra den... :idea: AHA! Något att testa!!! :D
 
Vi köpte ett gummi ben till vår Rottis som han gillar. Hörde av många andra att de där aktiverings kulorna låter mycket. Gummi benet vi köpte låter inget alls och har ett håll på sidan där godiset trillar ut när hunden leker med benet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vad anser ni är lagom aktivering för att göra er hund nöjd? Både vad gäller träning och motion och vila hur ser era veckor ut?
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 153
Senast: Brie
·
Hundhälsa Är det någon här inne som har erfarenhet av dom nya tuggtabletterna som finns receptfritt på apoteken nu? Funkar dom lika bra som...
Svar
7
· Visningar
1 093
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 236
Senast: ako
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 329
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp