Aktiveringstips :)

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare akktern
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 806
A

akktern

någon som har bra tips på bra/rolig aktivering till hunden, så hjärnan blir lite ansträngd :) Vill ha många tips så man kan variera sig :) :bow:

Sv: Aktiveringstips :)

Menar du inomhus eller utomhus?

Jag har en bra grejj som jag kör inomhus. Funkar skitbra till min matglada vovve.
Det är en boll med massa hål i. Man häller i en massa godis som åker ut lite sporadiskt när hunden rullar bollen.
Men detta visste du säkert om.

Sen brukar jag stänga in hunden i ett rum i en stund när jag gömmer godisar på en massa konstiga ställen i huset. Efter en stund får han komma ut och leta reda på alla o då får man passa på o plugga lite :smirk:

Sen brukar jag också lägga godis i en kartong eller en låda som han kan få upp efter att ha funderat en stund.

Hoppas det var några bra saker som funkar på din hund.

MVH F :)

jo lite liknande har vi gjort hemma :) vill ha tips både utomhus o innomhus :)
tack tack iallafall :bow:

Kör freestyle för att hon ska få använda hjärnan. Många olika kommandon på rad (snurra åt båda hållen, backa, gå mellan knäna framåt och bakåt, slalom mellan mina ben osv).
Använder även foderboll, foderkub samt ett slags pussel emellanåt. Och ett pass tävlingslydnad eller spår gör också att hon får använda de små grå.
För att nämna lite grann...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 234
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Jag letar efter ny hund då jag tyvärr är hundlös och efter många år med vinthundar (greyhound och saluki) börjar jag nu kolla utanför... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 194
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Har någon erfarenhet av att själv slipa eller lämna in klotång för slipning? Jag sitter med 5-6 helt nyköpta klotänger och ingen är lika...
Svar
1
· Visningar
214
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
217
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S