Akut dålig valp!

Sv: Akut dålig valp!

Ingen sele provad så det var inte vi.
Här är puppis (sur dock, inte alls roligt att ställa upp ute när det är kallt och burrigt) ;)
image_zpscdf1ca0c.jpg


Ska strax lägga ut en film på hur det ser ut när han tappar balansen så kan ni se om det är något ni känner igen.
 
Sv: Akut dålig valp!

Såg att du uppdaterade läget nu.

Det är ju en liten hund räcker säkert med väldigt små mängder för att den skall må dåligt.

Det verkar ju vara något som påverkar hjärnan och inte kroppen (för dom värdena var bra förstod jag det som).

Egentligen är alltså den enda symptomen en extremt djup trötthet?

Ja. Precis. Och lite halvtaskig balans som nästan mer känns som slarv/lat/trötthet än faktiskt balansrubbning.
 
Sv: Akut dålig valp!

Hennes gissning är att han fått i sig någon människomedicin.
Vi har våra i hundsäkra lådor han inte når upp till (och vi har inte varit och rört däri på jättelänge)
Men en kompis som var här på nyår käkar ångestdämpande, sömntabletter och nån lugnande som han har i apodospåsar. Jag vet att han tog sina tabletter här på kvällen men jag är nästan 100 på att han inte tappat någon för han är alltid apnoga med sina piller. Det hade märkts på honom också om någon fattades i systemet sas..

När du skriver det här så låter lite som som när min italienare blev ordinerad för mycket Fenemal. Hon fick försämrad balans och var nästan som sövd (vilket hon ju delvis var eftersom barbiturater är narkospreparat). Hon hade även blekt tandkött och sänkt puls. Benzodiazepine och liknande torde ge liknande symptom. Jag vet inte varför jag inte kom att tänka på det tidigare.

En annan sak som jag tänker på är mediciner för externt bruk. Hannapirats Miiko blev jättedålig av hennes psoriasismedicin och det var inget som Miiko fick i sig, utan det räckte med att Hanna medicinerade sig för att hon skulle bli dålig.
 
Sv: Akut dålig valp!

Men stackars liten. :( Nog ser det ut som när min ordinerades för mycket Fenemal, men minus pipandet.
 
Sv: Akut dålig valp!

Åh vad bra med massa inputs! Tack!
Det enda vi använder här hemma är bepanthen för jag har en ny tatuering.
Inget annat. Inga salvor eller tabletter.
Men jag börjar ringa upp alla som varit här nu och ska se om och vad de kan ha haft.

Renni (mot halsbränna) vet jag nu att en hade med sig.
 
Sv: Akut dålig valp!

De där apodos-påsarna? Var kastades de tomma påsarna? Ingen möjlighet att hunden kommit åt o slickat på dem, i nån papperskorg eller liknande.

Har ibland en labbe på besök hos mig som genast ger sig på kassen med mjukplastsopor.

Hoppas hunden piggar på sig i rappet!
 
Sv: Akut dålig valp!

Jag fortsätter att spåna. Kan någon ha tappat ett tuggummi med xylitol eller liknande sötningsmedel och att tröttheten därmed kan vara tecken på hypoglykemi (vilket i och för sig veterinären borde ha märkt)?
 
Sv: Akut dålig valp!

Nemen herregud stackars liten... lider verkligen med er!! :'(

Håller alla tummar o tassar här att valpis snabbt kryar på sig o snart är hemma igen :heart
 
Sv: Akut dålig valp!

Min första tanke är att det kan röra sig om en stroke. Slö, balansproblem och desorienterad, klassiska symptom.

Håller alla tummar och tassar som finns här på gården att allt går bra för er!
 
Sv: Akut dålig valp!

Nu har han vaknat och vi kan hämta hem honom under kvällen här!
Är så lättad och glad!
 
Sv: Akut dålig valp!

Åh vad skönt för er och valpis. Hoppas ni får svar på vad som hänt så ni slipper råka ut för det igen om det är något som kan undvikas.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 185
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 639
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Boräntorna
  • Trött

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp