Akut hjälp med Leon?

Ser på facebook att ett inlägg om Leon delas friskt, med en del förståsigpåare som upprörs över "hotet" om avlivning :meh:
Efter att ha följt allt ni gjort för Leon (och vallhund) blir väldigt illa berörd av det skuldbeläggande de försöker med :(:mad:
Vad är det för fel på folk? Vem faan tar sig rätten att tracka ner mig o min hud på FB?
PMa mig gärna vilka det är, är själv inte medlem där.
 
Ser på facebook att ett inlägg om Leon delas friskt, med en del förståsigpåare som upprörs över "hotet" om avlivning :meh:
Efter att ha följt allt ni gjort för Leon (och vallhund) blir väldigt illa berörd av det skuldbeläggande de försöker med :(:mad:

Folk är idioter. Och att ha mage att ha åsikter och uppröras är bara larv. Det är vallhunds hund och beslut från början. ”Hot” liksom. Det är så det ser ut, eftersom vi bryr oss om Leons väl och ve.
 
Till dig, @vallhund: :heart! Du tar ditt ansvar som djurägare. Försök att inte lägga energi på de som beter sig så dumt...
Härligt att det finns så fina personer här som ser till att Leon har och får det BRA.
Ett innerligt Krya på dig från mig
 
Såna där som förfasas och ondgör sig på facebook utan att ha insikt i bakgrunden visar bara hur naiva okunniga de faktiskt är. De hör till skaran "rädda till vilket pris som helst", helt utan minsta lilla tanke på vad som är bäst för hunden och i många fall -så och med Leon- när det kommer till äldre hundar med en hel del problembagage, så är det snällare att avliva än att omplacera.

Däremot kan ju jag tycka att vem än som först skrev om det på facebook ska skämmas ögonen ur sig. Varför liksom?
 
Nu på kvällen har Leon varit på valborgsmässofirande. Andra hundar, mycket folk och rörelse, eld, doft av korv överallt.

Det gick jättebra. Leon skötte sig exemplariskt.
Fram till att tätorten en halvmil bort började väsnas på håll med sina fyrverkerier.
Skotträdd som han är satte han igång att darra med hela kroppen, och ville dra hem. Så då fick han dra hem mig. Brasan var ändå på väg att brinna ned.
Och nu sover han i den mest undanskymda delen av huset, fem meter härifrån.


Annars har Leon varit gårdshund idag. Legat snällt på sin plats och halvsovit, tittat då vi burit ris till släpkärran, skällt på nån okastrerad hanhund som haft mage att gå förbi på vägen långt därborta.

Det här med bil är jobbigt. Att starta en sån betyder att nån ska åka bort, vilket kan betyda att jag blir ensam. Därför måste jag vara i bilen, när den åker iväg.
Den livsåskådningen blev besvärlig då riset skulle iväg med släpkärran till majbrasan. För fel bil var kopplad till släpkärra, och den hade inte Leon access till. Så då Jeffery satte sig i bilen fick Leon panik. Vi bestämde då att sambo och Leon går promenad bort mot majbrasa, och med lite fördröjning kör Jeffery dit. Lurad!
Se'n skulle det gås tillbaka för Leon och sambo - och bil och släpkärra skulle också tillbaks. Leon anade oråd, att den där bilen skulle käka upp husse, eller nåt ännu värre. Så jag fick följa med nåt hundratal meter över den öppna åkern. Började gå saktare. Stannade. Leon märkte plötsligt att husse sladdade betänkligt. Tvärnitade. Sambo försökte dra honom med sig. Gick sådär. Jag började gå tillbaks mot bilen. Leon börjar dra allt vad han orkar mot mig.

Då händer det. Kopplet går av.

Som tur var hade han inget annat i huvudet än att springa fram till mig.
 
Leon har fått ärva Jessies korg.
BC79A9DC-49E7-403F-9D26-095A5697200D.jpeg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 607
Senast: tott
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 671
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 700
Senast: ameo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp